סטילהוק1
Well-known member
דת האיסלאם ומהותה והאיסלאם הרדיקלי מטרותיו ושורשיו הברברים הרצחניים
רבים בישראל ובעולם המערבי אינם מצליחים להבין כיצד בני אדם יכולים בכלל לבצע מעשים מחרידים ואכזריים כל כך כמו אלו שבוצעו על ידי החמאס ותושבי עזה בטבח המחריד והאכזרי המזעזע שהתרחש ביישובים ובקיבוצי העוטף בשבת השחורה של שמחת תורה ב 7.10.2023.
בכדי להבין זאת, יש צורך להכיר את היסודות הדתיים והמשפטיים של האיסלאם. עיון בהם מגלה כי המעשים המחרידים והמזעזעים הללו לא רק שאינם חריגים בהיסטוריה המוסלמית, אלא בתנאים מסויימים הם אפילו חובה דתית מוסלמית, כפי שמובא ב"פִיק", הלא הוא המשפט המוסלמי ההלכתי, וכפי שיושם בפועל מראשית האיסלאם ועד ימינו.
הגדרת הטוב באסלאם = חיקוי מעשי הנביא מוחמד
ראשית, יש לדעת שבאיסלאם, הטוב ממש איננו טוב מוחלט הנובע מכללי צדק אוניברסליים, אלא חיקוי של מעשיו ללא הדופי של מייסד האיסלאם, הנביא מוחמד, כמו שמופיע בקוראן:
" لَّقَدْ كَانَ لَكُمْ فِى رَسُولِ ٱللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ", שליח אללה הוא לכם דוגמה יפה
הזרם המרכזי באיסלאם, המאגד קרוב לשני מיליארד בני אדם היום עלי אדמות, הוא הסונה, שפירושה חיקוי מעשיו של מוחמד. כך שבכדי להבין את מאורעות טבח ה 7.10 חשוב מאוד להכיר את הביוגרפיה של הנביא מוחמד, שהרי היא המבססת את ההלכה המוסלמית (השריעה) עד ימינו אנו. כדברי פרופ' פנטון: "על שלושה מקורות האיסלאם עומד", שלושת המקורות היסודיים לקביעת ההלכה באיסלאם הם: הקוראן, החדית' שהוא קבצי המובאות המספרות על מעשיו ועל אמרותיו של הנביא מוחמד, כפי שדווחו על ידי קרוביו ומאמיניו, והסירה שהיא סיפור חייו של מוחמד. כמו כן, חשוב להבין איך עקרונות אלה יושמו הלכה למעשה בכל תולדות האיסלאם ועד ימינו אנו.
מקור חשוב נוסף הוא המשפט המוסלמי ועקרונות קביעת ההלכה בתולדות האיסלאם. לדוגמה, מחד יש בקוראן פסוקים מתונים הקוראים לסובלנות ומנגד פסוקים לוחמניים, הנטולים כל סובלנות. האיסלאם הרדיקאלי פועל לפי כלל "הנצח", קרי ביטול פסוק על ידי פסוק אחר, שלפיו הפסוקים הלוחמניים של הקוראן פשוט מבטלים את כל הפסוקים המתונים שבו. כך דכל מי שינסה לבסס הלכה חדשה על בסיס הפסוקים המתונים, דינו אחד: מוות.
היחס ליהודים באיסלאם עוד מאז ימי הנביא מוחמד
נתחיל ביחס שמגלה האיסלאם כלפי היהודים. חשוב לזכור שהאיסלאם חי את חיי מוחמד כהווה ממש, הקובע את התנהגות המוסלמים, ולכן חשוב להדגיש שמבחינתם לא מדובר בעבר הרחוק, אלא ברקע חי ורלוונטי של מצוות המחייבות אותם גם היום.
היהודים שחיו בימי מוחמד במאה ה-7 סירבו להכיר בו כנביא, ולכן מוחמד נלחם בהם. הטבח הראשון שערך מוחמד היה נגד בני השבט היהודי בָּנו קורייט'ה. הסירה של אבן אסחאק, אחד מהספרים החשובים ביותר לקביעת המשפט המוסלמי, והנלמד עד היום בכל רחבי העולם המוסלמי, מספרת:
"לא נעזוב לעולם את חוקי התורה, ולא נמיר אותה בשום דת אחרת"
בעקבות "התגלות", החליט מוחמד לתקוף את יהודי קורייט'ה, תוך שהוא מגדף אותם קשות. הסיפור מתואר על ידי ההיסטוריון המפורסם של ראשית ימי הביניים, ואחד מהמפרשים הבולטים של הקוראן, אל-טברי, המתאר בספרו תאריח' א-טברי את דברי הרון אל רשיד, הח'ליף של אלף לילה ולילה:
"הנביא אמר להם: קופים וחזירים! איך קיימתם את רצון אללה? היהודים ענו: מוחמד! מעולם לא גידפת אותנו. למה אתה עושה כן היום? הנביא השיב: אללה הוא זה שעושה כן".
והקוראן מאשר לנצח את קביעתו של מוחמד:
" قُلْ هَلْ أُنَبِّئُكُمْ بِشَرٍّ مِّن ذٰلِكَ مَثُوبَةً عِندَ ٱللَّهِ مَن لَّعَنَهُ ٱللَّهُ وَغَضِبَ عَلَيْهِ وَجَعَلَ مِنْهُمُ ٱلْقِرَدَةَ وَٱلْخَنَازِيرَ…"
"אמור: היכול אני להודיעכם את השכר הגרוע ביותר אצל אללה? זה שאללה קילל אותו ושפך עליו חמתו, ואלה שעשה מהם קופים וחזירים…"
השימוש בכינוי "קופים וחזירים" כלפי יהודים נפוץ בפי חכמי איסלאם בימינו, כגון אצל מי שהיה אחד מגדולי חכמי הסונה בימינו, השיח' טנטאווי, האימאם הגדול של מסגד אל-אזהר והשייח' הגדול של אוניברסיטת אל-אזהר בקהיר. זוהי אפוא לא המצאה חדשה או חיקוי של התעמולה הנאצית, אלא ביטוי מוסלמי מקורי שיסודו במעשיו ובדבריו של האיש ללא דופי, מייסד דת האיסלאם בכבודו ובעצמו.
מוחמד תקף את היהודים של בָּנו קורייט'ה בראש 3,000 חיילים, ולאחר מצור בן 24 ימים של רעב וצמא, הכניעם. או אז, כפי שמתאר זאת אל-טברי, ציווה מוחמד על רצח שיטתי וזוועתי של כל הגברים, בשחיטה, נערים גברים וזקנים, בזה לאחר זה. עלי, בנו החורג של מוחמד והנשוי לבתו, והאימאם הראשון של השיעה, היה למעשה השוחט.
אל-טברי מתאר שהמלאכה הייתה מרובה והשמש כבר שקעה. או אז הובאו לפידים בכדי להאיר לשוחט את צווארי המובאים בפניו, כפותי ידיים. כל אותה העת, מעברו השני של הבור, ישב הנביא מוחמד והסתכל. היום היה חם,
ולכן מוחמד ביקש כל הזמן מים. לבני קורייט'ה שהוגשו אל פי הבור ניתנה הברירה לומר שההוא ממולם ששתה כל הזמן מים הוא נביא, אך הם סירבו ומתו על קידוש השם:
"הם היו 800 גברים. הנביא ציווה לכבול את ידיהם ולהחרים את רכושם… הם נשארו כבולים במשך שלושה ימים עד שכל רכושם נלקח לאל-מדינה. לאחר מכן, הנביא ציווה לכרות שוחה בכיכר השוק באל-מדינה, התיישב לידה, וקרא לעלי ולזובייר… וציווה אותם להניף את חרבם ולערוף את ראשיהם של היהודים בזה אחר זה, ולזרוק אותם לתוך השוחה. הוא ריחם על הנשים ועל הילדים, אך ציווה להרוג את כל הנערים המבגרים"
חכמי איסלאם ומנהיגים ערבים בימינו מתבססים על מעשה זה בכדי להצדיק רצח, בעיקר של יהודים. ביניהם בולטים החכמים השיעים, שכן עלי נחשב עבורם האימאם הראשון, והרי הוא אשר הוציא להורג את יהודי קורייט'ה. כך אמר האייתוללה האחראי על הדרכת הקצינים של משמרות המהפכה:
"לאלה המתנגדים לרצח אין מקום באיסלאם. הנביא שלנו רצח במו ידיו המבורכות. האימאם שלנו עלי רצח יותר מ 700 איש ביום אחד"
מוחמד חילק את נשות היהודים והילדים בין המוסלמים, שהורשו "להינשא" לנשים אלו, לנצלן מינית, או למוכרן כשפחות. הילדים היהודים נהפכו לעבדים, כפי שתיאר זאת אבן סעד, חכם מוסלמי מהמאה התשיעית, שכתב ביוגרפיה מפורסמת של מוחמד:
"יתר על כן, אללה אישר את גזר הדין: הירגו את הגברים ושעבדו את הנשים ואת הילדים"
מוחמד חילק את רכוש השבויים, שמר חומש לעצמו, ובחר לו גם את ריחנה מבין הנשים היהודיות השבויות, אישה שזה עתה הוא רצח בדם קר את בעלה ואת אחיה:
"או אז חילק שליח אללה את הרכוש, את הנשים ואת הילדים של בַּנו קוריט'ה בין המוסלמים.. באותו יום הוא הודיע מה חלקם של הפרשים ושל החיילים הרגליים, והוא ניכה את החומש… שליח אללה בחר לעצמו מבין הנשים את ריחנה… והיא נשארה פילגשו"
כל המעשים הללו קיבלו כמובן את אישור אללה, כפי שמופיע בקוראן:
"… חלק מהם הרגתם, וחלק שביתם והורשנו לכם את אדמותיהם, בתיהם ורכושם עם שטחים שמעולם לא דרכה רגלכם עליהם, כי אללה כל יכול'
לאחר מכן ערך מוחמד מלחמה נגד ח'יבר, כפר מבוצר שבו חי השבט היהודי בנו ח'יבר. לאחר מצור ארוך, צבא מוחמד הצליח לכבוש את הכפר, תוך ניסים גלויים, כפי שמתאר זאת בחדית' צחיח אל-בוח'ארי:
"יהודי היה מסתתר מאחורי סלע. הסלע פתח את פיו וצעק למוסלמים: "עבדי אללה, יהודי מסתתר מאחוריי, הִרגו אותו!"
לאחר הניצחון, מוחמד עשה מעשים אכזריים במיוחד, כמתואר בסירת אבן אשחאק ואצל אל-טברי ובמקורות רבים, אלו נחשבים באיסלאם כמעשים טובים שיש לחקותם: במהלך חיפוש אחר כספם של תושבי ח'יבר, ציווה מוחמד
לְענּות את המופקד על הקופה, כינאנה, מראשי השבט, בכדי שזה יגלה את מקום המחבוא של אוצרות השבט. כך מתארת המסורת המוסלמית את המעשה:
"הנביא קרא לזובייר… ואמר לו: חקור אותו עד שיספר או עד שימות. זובייר קשר את ידיו ורגליו, השכיב אותו על האדמה, שם על פניו ועל זקנו עמילן לוהט, ושרף את פניו"
כינאנה לא דיבר, ומוחמד ציווה על המתתו. בין השבויות (נשים וילדים רבים חולקו כשלל) הייתה צפייה, אישה יהודיה צעירה ויפה, בת אחד מראשי שבט קורייט'ה. היא הייתה אשתו של כינאנה. חייל של מוחמד בשם דיחיה מצא אותה, גרר אותה בידה בכדי לאונסה. מוחמד הוציאה מידו כיוון שחשק בה לעצמו. לאחר מכן, מבלי לחכות לשובו לאל-מדינה, מוחמד, "חתן שהוא עכשיו בן ששים", ובעליהן של שמונה נשים, "נשא" אותה לאישתו התשיעית והתייחד עימה באוהל שהוקם לשם מימוש הנישואין, לאחר שרצח גם את אביה וזה עתה, לאחר עינויים קשים, גם את בעלה.
אחרי תקופת מוחמד, אימץ האיסלאם את הדפוס הזה, והמשיך בפעולות רצחניות כלפי היהודים. טבח אכזרי של יהודים קרה בתולדות האיסלאם נגד יהודים שמרדו, או שנטען שמרדו בחוקי הד'ימה, המחייבים אותם להיות נתונים להשפלה של המוסלמים.
כך לדוגמה הטבח המפורסם של יהודי גרנדה בשנת 1066, שהואשמו על ידי החכם המוסלמי הצופי בהפרת כללי הד'ימה. וכך קבע אותו חכם:
"להילחם ביהודים ולהרוג אותם היא אחת החובות המוטלות על ידי אללה. החרב תפסיק להיות מונפת על צוואריהם, רק בתנאי שישלמו את הג'יזיה (מס גולגולת שהוטל מימי מוחמד על היהודים תחת שלטון האיסלאם) ויהיו מושפלים… אני קובע בוודאות שדם היהודים מותר, וגם זה של ילדיהם ושל נשותיהם… אני נשבע במי שחיי תלוים בו (באללה) שחיסול יהודי, ולו רק אחד, נותן שכר שהוא גדול מעריכת מלחמה נגד כל עובדי האלילים. בכל מקום שתמצאו אותם, תיפסו אותם והרגו אותם! בכל מקום בזזו את רכושם, וקחו בשבי את ילדיהם ונשותיהם…"
כך מתאר בקצרה ההיסטוריון אשתור את התוצאות הקשות של ההסתה הפרועה של חכם צופי זה:
"ההמון, שכלל את האליטות של הברברים והאנדלוסים, נהר לעבר הרבעים היהודים, מצוידים בחרבות, פטישים וגרזנים, והחל בטבח נורא, כשהרגו את הגברים ואת הילדים, אנסו את הנשים, ובזזו את הרכוש"
מוערך שבטבח זה בגרנדה נרצחו כ 4000 יהודים, ביום אחד. מנהיג היהודים, יוסף הנגיד, בנו של שמואל הנגיד, נצלב בשער העיר.
מעשים נוראים כמו אלו שהיו ב-7 באוקטובר ביישובי עוטף עזה, אירעו בפוגרומים זוועתיים נגד יהודים בכל תולדות האיסלאם. דוגמאות רבות ניתן למצוא בספרו החשוב של פרופ' פנטון, "אלף שנות גלות במע'רב, יהודים תחת שלטון האיסלאם, מקורות ומסמכים".
ראו המשך...
רבים בישראל ובעולם המערבי אינם מצליחים להבין כיצד בני אדם יכולים בכלל לבצע מעשים מחרידים ואכזריים כל כך כמו אלו שבוצעו על ידי החמאס ותושבי עזה בטבח המחריד והאכזרי המזעזע שהתרחש ביישובים ובקיבוצי העוטף בשבת השחורה של שמחת תורה ב 7.10.2023.
בכדי להבין זאת, יש צורך להכיר את היסודות הדתיים והמשפטיים של האיסלאם. עיון בהם מגלה כי המעשים המחרידים והמזעזעים הללו לא רק שאינם חריגים בהיסטוריה המוסלמית, אלא בתנאים מסויימים הם אפילו חובה דתית מוסלמית, כפי שמובא ב"פִיק", הלא הוא המשפט המוסלמי ההלכתי, וכפי שיושם בפועל מראשית האיסלאם ועד ימינו.
הגדרת הטוב באסלאם = חיקוי מעשי הנביא מוחמד
ראשית, יש לדעת שבאיסלאם, הטוב ממש איננו טוב מוחלט הנובע מכללי צדק אוניברסליים, אלא חיקוי של מעשיו ללא הדופי של מייסד האיסלאם, הנביא מוחמד, כמו שמופיע בקוראן:
" لَّقَدْ كَانَ لَكُمْ فِى رَسُولِ ٱللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ", שליח אללה הוא לכם דוגמה יפה
הזרם המרכזי באיסלאם, המאגד קרוב לשני מיליארד בני אדם היום עלי אדמות, הוא הסונה, שפירושה חיקוי מעשיו של מוחמד. כך שבכדי להבין את מאורעות טבח ה 7.10 חשוב מאוד להכיר את הביוגרפיה של הנביא מוחמד, שהרי היא המבססת את ההלכה המוסלמית (השריעה) עד ימינו אנו. כדברי פרופ' פנטון: "על שלושה מקורות האיסלאם עומד", שלושת המקורות היסודיים לקביעת ההלכה באיסלאם הם: הקוראן, החדית' שהוא קבצי המובאות המספרות על מעשיו ועל אמרותיו של הנביא מוחמד, כפי שדווחו על ידי קרוביו ומאמיניו, והסירה שהיא סיפור חייו של מוחמד. כמו כן, חשוב להבין איך עקרונות אלה יושמו הלכה למעשה בכל תולדות האיסלאם ועד ימינו אנו.
מקור חשוב נוסף הוא המשפט המוסלמי ועקרונות קביעת ההלכה בתולדות האיסלאם. לדוגמה, מחד יש בקוראן פסוקים מתונים הקוראים לסובלנות ומנגד פסוקים לוחמניים, הנטולים כל סובלנות. האיסלאם הרדיקאלי פועל לפי כלל "הנצח", קרי ביטול פסוק על ידי פסוק אחר, שלפיו הפסוקים הלוחמניים של הקוראן פשוט מבטלים את כל הפסוקים המתונים שבו. כך דכל מי שינסה לבסס הלכה חדשה על בסיס הפסוקים המתונים, דינו אחד: מוות.
היחס ליהודים באיסלאם עוד מאז ימי הנביא מוחמד
נתחיל ביחס שמגלה האיסלאם כלפי היהודים. חשוב לזכור שהאיסלאם חי את חיי מוחמד כהווה ממש, הקובע את התנהגות המוסלמים, ולכן חשוב להדגיש שמבחינתם לא מדובר בעבר הרחוק, אלא ברקע חי ורלוונטי של מצוות המחייבות אותם גם היום.
היהודים שחיו בימי מוחמד במאה ה-7 סירבו להכיר בו כנביא, ולכן מוחמד נלחם בהם. הטבח הראשון שערך מוחמד היה נגד בני השבט היהודי בָּנו קורייט'ה. הסירה של אבן אסחאק, אחד מהספרים החשובים ביותר לקביעת המשפט המוסלמי, והנלמד עד היום בכל רחבי העולם המוסלמי, מספרת:
"לא נעזוב לעולם את חוקי התורה, ולא נמיר אותה בשום דת אחרת"
בעקבות "התגלות", החליט מוחמד לתקוף את יהודי קורייט'ה, תוך שהוא מגדף אותם קשות. הסיפור מתואר על ידי ההיסטוריון המפורסם של ראשית ימי הביניים, ואחד מהמפרשים הבולטים של הקוראן, אל-טברי, המתאר בספרו תאריח' א-טברי את דברי הרון אל רשיד, הח'ליף של אלף לילה ולילה:
"הנביא אמר להם: קופים וחזירים! איך קיימתם את רצון אללה? היהודים ענו: מוחמד! מעולם לא גידפת אותנו. למה אתה עושה כן היום? הנביא השיב: אללה הוא זה שעושה כן".
והקוראן מאשר לנצח את קביעתו של מוחמד:
" قُلْ هَلْ أُنَبِّئُكُمْ بِشَرٍّ مِّن ذٰلِكَ مَثُوبَةً عِندَ ٱللَّهِ مَن لَّعَنَهُ ٱللَّهُ وَغَضِبَ عَلَيْهِ وَجَعَلَ مِنْهُمُ ٱلْقِرَدَةَ وَٱلْخَنَازِيرَ…"
"אמור: היכול אני להודיעכם את השכר הגרוע ביותר אצל אללה? זה שאללה קילל אותו ושפך עליו חמתו, ואלה שעשה מהם קופים וחזירים…"
השימוש בכינוי "קופים וחזירים" כלפי יהודים נפוץ בפי חכמי איסלאם בימינו, כגון אצל מי שהיה אחד מגדולי חכמי הסונה בימינו, השיח' טנטאווי, האימאם הגדול של מסגד אל-אזהר והשייח' הגדול של אוניברסיטת אל-אזהר בקהיר. זוהי אפוא לא המצאה חדשה או חיקוי של התעמולה הנאצית, אלא ביטוי מוסלמי מקורי שיסודו במעשיו ובדבריו של האיש ללא דופי, מייסד דת האיסלאם בכבודו ובעצמו.
מוחמד תקף את היהודים של בָּנו קורייט'ה בראש 3,000 חיילים, ולאחר מצור בן 24 ימים של רעב וצמא, הכניעם. או אז, כפי שמתאר זאת אל-טברי, ציווה מוחמד על רצח שיטתי וזוועתי של כל הגברים, בשחיטה, נערים גברים וזקנים, בזה לאחר זה. עלי, בנו החורג של מוחמד והנשוי לבתו, והאימאם הראשון של השיעה, היה למעשה השוחט.
אל-טברי מתאר שהמלאכה הייתה מרובה והשמש כבר שקעה. או אז הובאו לפידים בכדי להאיר לשוחט את צווארי המובאים בפניו, כפותי ידיים. כל אותה העת, מעברו השני של הבור, ישב הנביא מוחמד והסתכל. היום היה חם,
ולכן מוחמד ביקש כל הזמן מים. לבני קורייט'ה שהוגשו אל פי הבור ניתנה הברירה לומר שההוא ממולם ששתה כל הזמן מים הוא נביא, אך הם סירבו ומתו על קידוש השם:
"הם היו 800 גברים. הנביא ציווה לכבול את ידיהם ולהחרים את רכושם… הם נשארו כבולים במשך שלושה ימים עד שכל רכושם נלקח לאל-מדינה. לאחר מכן, הנביא ציווה לכרות שוחה בכיכר השוק באל-מדינה, התיישב לידה, וקרא לעלי ולזובייר… וציווה אותם להניף את חרבם ולערוף את ראשיהם של היהודים בזה אחר זה, ולזרוק אותם לתוך השוחה. הוא ריחם על הנשים ועל הילדים, אך ציווה להרוג את כל הנערים המבגרים"
חכמי איסלאם ומנהיגים ערבים בימינו מתבססים על מעשה זה בכדי להצדיק רצח, בעיקר של יהודים. ביניהם בולטים החכמים השיעים, שכן עלי נחשב עבורם האימאם הראשון, והרי הוא אשר הוציא להורג את יהודי קורייט'ה. כך אמר האייתוללה האחראי על הדרכת הקצינים של משמרות המהפכה:
"לאלה המתנגדים לרצח אין מקום באיסלאם. הנביא שלנו רצח במו ידיו המבורכות. האימאם שלנו עלי רצח יותר מ 700 איש ביום אחד"
מוחמד חילק את נשות היהודים והילדים בין המוסלמים, שהורשו "להינשא" לנשים אלו, לנצלן מינית, או למוכרן כשפחות. הילדים היהודים נהפכו לעבדים, כפי שתיאר זאת אבן סעד, חכם מוסלמי מהמאה התשיעית, שכתב ביוגרפיה מפורסמת של מוחמד:
"יתר על כן, אללה אישר את גזר הדין: הירגו את הגברים ושעבדו את הנשים ואת הילדים"
מוחמד חילק את רכוש השבויים, שמר חומש לעצמו, ובחר לו גם את ריחנה מבין הנשים היהודיות השבויות, אישה שזה עתה הוא רצח בדם קר את בעלה ואת אחיה:
"או אז חילק שליח אללה את הרכוש, את הנשים ואת הילדים של בַּנו קוריט'ה בין המוסלמים.. באותו יום הוא הודיע מה חלקם של הפרשים ושל החיילים הרגליים, והוא ניכה את החומש… שליח אללה בחר לעצמו מבין הנשים את ריחנה… והיא נשארה פילגשו"
כל המעשים הללו קיבלו כמובן את אישור אללה, כפי שמופיע בקוראן:
"… חלק מהם הרגתם, וחלק שביתם והורשנו לכם את אדמותיהם, בתיהם ורכושם עם שטחים שמעולם לא דרכה רגלכם עליהם, כי אללה כל יכול'
לאחר מכן ערך מוחמד מלחמה נגד ח'יבר, כפר מבוצר שבו חי השבט היהודי בנו ח'יבר. לאחר מצור ארוך, צבא מוחמד הצליח לכבוש את הכפר, תוך ניסים גלויים, כפי שמתאר זאת בחדית' צחיח אל-בוח'ארי:
"יהודי היה מסתתר מאחורי סלע. הסלע פתח את פיו וצעק למוסלמים: "עבדי אללה, יהודי מסתתר מאחוריי, הִרגו אותו!"
לאחר הניצחון, מוחמד עשה מעשים אכזריים במיוחד, כמתואר בסירת אבן אשחאק ואצל אל-טברי ובמקורות רבים, אלו נחשבים באיסלאם כמעשים טובים שיש לחקותם: במהלך חיפוש אחר כספם של תושבי ח'יבר, ציווה מוחמד
לְענּות את המופקד על הקופה, כינאנה, מראשי השבט, בכדי שזה יגלה את מקום המחבוא של אוצרות השבט. כך מתארת המסורת המוסלמית את המעשה:
"הנביא קרא לזובייר… ואמר לו: חקור אותו עד שיספר או עד שימות. זובייר קשר את ידיו ורגליו, השכיב אותו על האדמה, שם על פניו ועל זקנו עמילן לוהט, ושרף את פניו"
כינאנה לא דיבר, ומוחמד ציווה על המתתו. בין השבויות (נשים וילדים רבים חולקו כשלל) הייתה צפייה, אישה יהודיה צעירה ויפה, בת אחד מראשי שבט קורייט'ה. היא הייתה אשתו של כינאנה. חייל של מוחמד בשם דיחיה מצא אותה, גרר אותה בידה בכדי לאונסה. מוחמד הוציאה מידו כיוון שחשק בה לעצמו. לאחר מכן, מבלי לחכות לשובו לאל-מדינה, מוחמד, "חתן שהוא עכשיו בן ששים", ובעליהן של שמונה נשים, "נשא" אותה לאישתו התשיעית והתייחד עימה באוהל שהוקם לשם מימוש הנישואין, לאחר שרצח גם את אביה וזה עתה, לאחר עינויים קשים, גם את בעלה.
אחרי תקופת מוחמד, אימץ האיסלאם את הדפוס הזה, והמשיך בפעולות רצחניות כלפי היהודים. טבח אכזרי של יהודים קרה בתולדות האיסלאם נגד יהודים שמרדו, או שנטען שמרדו בחוקי הד'ימה, המחייבים אותם להיות נתונים להשפלה של המוסלמים.
כך לדוגמה הטבח המפורסם של יהודי גרנדה בשנת 1066, שהואשמו על ידי החכם המוסלמי הצופי בהפרת כללי הד'ימה. וכך קבע אותו חכם:
"להילחם ביהודים ולהרוג אותם היא אחת החובות המוטלות על ידי אללה. החרב תפסיק להיות מונפת על צוואריהם, רק בתנאי שישלמו את הג'יזיה (מס גולגולת שהוטל מימי מוחמד על היהודים תחת שלטון האיסלאם) ויהיו מושפלים… אני קובע בוודאות שדם היהודים מותר, וגם זה של ילדיהם ושל נשותיהם… אני נשבע במי שחיי תלוים בו (באללה) שחיסול יהודי, ולו רק אחד, נותן שכר שהוא גדול מעריכת מלחמה נגד כל עובדי האלילים. בכל מקום שתמצאו אותם, תיפסו אותם והרגו אותם! בכל מקום בזזו את רכושם, וקחו בשבי את ילדיהם ונשותיהם…"
כך מתאר בקצרה ההיסטוריון אשתור את התוצאות הקשות של ההסתה הפרועה של חכם צופי זה:
"ההמון, שכלל את האליטות של הברברים והאנדלוסים, נהר לעבר הרבעים היהודים, מצוידים בחרבות, פטישים וגרזנים, והחל בטבח נורא, כשהרגו את הגברים ואת הילדים, אנסו את הנשים, ובזזו את הרכוש"
מוערך שבטבח זה בגרנדה נרצחו כ 4000 יהודים, ביום אחד. מנהיג היהודים, יוסף הנגיד, בנו של שמואל הנגיד, נצלב בשער העיר.
מעשים נוראים כמו אלו שהיו ב-7 באוקטובר ביישובי עוטף עזה, אירעו בפוגרומים זוועתיים נגד יהודים בכל תולדות האיסלאם. דוגמאות רבות ניתן למצוא בספרו החשוב של פרופ' פנטון, "אלף שנות גלות במע'רב, יהודים תחת שלטון האיסלאם, מקורות ומסמכים".
ראו המשך...
נערך לאחרונה ב: