האבולוציה!
תאוריית האבולוציה אינה מתיימרת להיות הסבר לקיומו של העולם היא מסבירה רק איך הוא עובד. אבל איך קיים העולם? השאלה היא: כל פרט בעולם הוא סופי, אם נצרף יחידה מוגבלת ליחידה מוגבלת לא נגיע לאין סוף. לדוגמא, אם נחבר שנה ועוד שנה ועוד שנה ועוד... לא נגיע לאין סוף. לכן בבואנו לחזור אחורה בזמן, נגיע (נניח), לתחילת עידן מסוים, אחריו לתחילת עידן אחר ושוב... אבל אי אפשר להגיד שהזמן הוא אין סופי. בסופו של דבר בפעם ה... נגיע לשאלה מה היה לפני כן? בניסוח אחר השאלה היא: אנו נמצאים בפלונטר בו כל דבר המוכר לנו אינו אין סופי, הוא התחיל מתי´שהו, ויגמר מתי´שהו, אם נחבר אותם אחד לשני לא נוכל להגיע לאין סופי. אזאיך הכל התחיל? אני מציע פתרון, שנראה לי היחיד שאפשרי כדי לצאת ממעגל הקסמים הזה: היקום שאנו מכירים נןצר על ידי ישות שאינה מוגבלת בגבולתנו, ישות אין סופית, שלא התחילה מעולם ולא תיגמר לעולם. מה דעתכם? "כעת, אף על פי שתחומי הדת והמדע כשלעצמם קבועים הם בבירור, קיימים בכל זאת ביניהם יחסים ותלות הדדית חזקה. את המדע יכולים ליצור רק אלה, החדורים במלואם שאיפה לאמת ולהבנה, אך המקור לכך נובע מהספירה הדתית. (אלברט אינשטיין: Out of my later years, N.Y. 1950, p. 26.)
תאוריית האבולוציה אינה מתיימרת להיות הסבר לקיומו של העולם היא מסבירה רק איך הוא עובד. אבל איך קיים העולם? השאלה היא: כל פרט בעולם הוא סופי, אם נצרף יחידה מוגבלת ליחידה מוגבלת לא נגיע לאין סוף. לדוגמא, אם נחבר שנה ועוד שנה ועוד שנה ועוד... לא נגיע לאין סוף. לכן בבואנו לחזור אחורה בזמן, נגיע (נניח), לתחילת עידן מסוים, אחריו לתחילת עידן אחר ושוב... אבל אי אפשר להגיד שהזמן הוא אין סופי. בסופו של דבר בפעם ה... נגיע לשאלה מה היה לפני כן? בניסוח אחר השאלה היא: אנו נמצאים בפלונטר בו כל דבר המוכר לנו אינו אין סופי, הוא התחיל מתי´שהו, ויגמר מתי´שהו, אם נחבר אותם אחד לשני לא נוכל להגיע לאין סופי. אזאיך הכל התחיל? אני מציע פתרון, שנראה לי היחיד שאפשרי כדי לצאת ממעגל הקסמים הזה: היקום שאנו מכירים נןצר על ידי ישות שאינה מוגבלת בגבולתנו, ישות אין סופית, שלא התחילה מעולם ולא תיגמר לעולם. מה דעתכם? "כעת, אף על פי שתחומי הדת והמדע כשלעצמם קבועים הם בבירור, קיימים בכל זאת ביניהם יחסים ותלות הדדית חזקה. את המדע יכולים ליצור רק אלה, החדורים במלואם שאיפה לאמת ולהבנה, אך המקור לכך נובע מהספירה הדתית. (אלברט אינשטיין: Out of my later years, N.Y. 1950, p. 26.)