האבולוציה!

התולעת 1

New member
האבולוציה!

תאוריית האבולוציה אינה מתיימרת להיות הסבר לקיומו של העולם היא מסבירה רק איך הוא עובד. אבל איך קיים העולם? השאלה היא: כל פרט בעולם הוא סופי, אם נצרף יחידה מוגבלת ליחידה מוגבלת לא נגיע לאין סוף. לדוגמא, אם נחבר שנה ועוד שנה ועוד שנה ועוד... לא נגיע לאין סוף. לכן בבואנו לחזור אחורה בזמן, נגיע (נניח), לתחילת עידן מסוים, אחריו לתחילת עידן אחר ושוב... אבל אי אפשר להגיד שהזמן הוא אין סופי. בסופו של דבר בפעם ה... נגיע לשאלה מה היה לפני כן? בניסוח אחר השאלה היא: אנו נמצאים בפלונטר בו כל דבר המוכר לנו אינו אין סופי, הוא התחיל מתי´שהו, ויגמר מתי´שהו, אם נחבר אותם אחד לשני לא נוכל להגיע לאין סופי. אזאיך הכל התחיל? אני מציע פתרון, שנראה לי היחיד שאפשרי כדי לצאת ממעגל הקסמים הזה: היקום שאנו מכירים נןצר על ידי ישות שאינה מוגבלת בגבולתנו, ישות אין סופית, שלא התחילה מעולם ולא תיגמר לעולם. מה דעתכם? "כעת, אף על פי שתחומי הדת והמדע כשלעצמם קבועים הם בבירור, קיימים בכל זאת ביניהם יחסים ותלות הדדית חזקה. את המדע יכולים ליצור רק אלה, החדורים במלואם שאיפה לאמת ולהבנה, אך המקור לכך נובע מהספירה הדתית. (אלברט אינשטיין: Out of my later years, N.Y. 1950, p. 26.)
 

G o v er n o r

New member
אין שום צורך אוביקטיבי בקונספט

"בורא". ההזדקקות לו היא ענין של מבנה אישיות, כולל העדר כשרי חשיבה בקורתית וכמובן העדר השכלה. היקום מתפשט זה כ- 15 מליארד שנים, ממצב סינגולרי. אנו כבר יודעים מה קרה ככל שחלף הזמן מאז ה- big bang. מה היה קודם לכן? לא נדע. יתכן שקדם לכך big crunch. http://www.geocities.com/ignatius2000_2001/internet/universe/universe.htm "בורא" אינו מופיע כ- coefficient בשום משוואת מצב מוכרת לי, וזה אומר שתהליכים בטבע (עולם המציאות) _אינם_ תלויים בו. מה אתה מציע למדע החוקר לעשות? האם לנטוש מעבדות ומכוני מחקר, להשבית את חקירת עולמנו, ובמקום זאת להכניס את כל החוקרים לישיבות ללמוד גמרא ולקבל שם את כל התשובות? אילו תשובות נמצא שם? על כינה שאינה פרה ורבה ולכן מותר למחצה בשבת? האם העולם קדמון או לא? זה לא מקדם את ה"אינטרסים" שלך כהוא זה. גם אם נניח, רק לצורך ויכוח זה כי העולם נברא (וכאמור, אין הכרח בזאת), _אין_ אתה יכול להראות שהבורא הוא על פי הדגם היהודי. יתכן שלחץ על כפתור START (כולל יצירת חוקי הטבע) ופרש, או התאבד, ומכאן ואילך - עולם כמנהגו נוהג. אם עולם כמנהגו נוהג אזי אין התערבות מתמשכת בכוונון ורגולציה, עם ידים על הכפתורים, המנופים והחוגות, כולל השגחה מתמשכת על יצירתו וברואיו. אם הוא מתערב התערבות מתמשכת בכוונון ורגולציה, עם ידים על הכפתורים, המנופים והחוגות, אזי אין חוקים קבועים לטבע, מה שאין נראה כך. ואחרי שהצענו סצנריו אפשרי להווצרות כוכבים ופלנטות, מגיע תור הטפול בהתפתחות החיים: (1) יצירת חי מדומם, או abiogenesis (2) מוצא המינים, או evolution על abiogenesis קרא זאת: http://www.talkorigins.org/faqs/abioprob/default.htm על evolution קרא זאת: http://www.talkorigins.org/origins/faqs-evolution.html החמר לעיל, חלקו נשען על ממצאים רבים, תצפיות רבות, ותחזיות רבות שכבר התאשרו. חלקו השערות והצעת תרחישי יתכנות. צריך לזכור כי מדובר בתהליכים מאד ממושכים, אשר ארעו לפני מאות מליוני שנים ואף לפני מליארדים. קיימים עדיין קשיים מסוימים בתאוריות ה- abiogenesis וב- evolution, אולם קיומם של קשיים אלה אינו מחזק כהוא זה תאורית "בורא" אשר _אינה_ ניתנת להחקר כלל, ואשר, מכל בחינה של למוד על העולם סביבנו, _לא_ תצלח אלא לצור בה על פי צלוחית. זכור, גזור ושמור: אין לך מה לתרום לידע המדעי של המין האנושי ע"י הצגת "בורא" כ"הסבר" לתעלומות טבע. רק מחקר מדעי משיג מטרות אלה. ואגב, כל כ- 50 מליון שנים בערך התרחש mass extinction על פני כדה"א בו נכחדו לעתים למעלה מ- 80% מן המינים. כאשר התאושש החי והצומח - התפתחו יצורים אחרים, זאת מכיוון שהמוטציות האקראיות המתרחשות במהלך רביה מינית הן אכן אקראיות והתחרות בין האורגניזמים על המשאבים בבתי הגדול (natural selection pressure) בוררת בכל פעם מינים אחרים, על פי התנאים המשתנים של בתי הגדול...
 

G o v er n o r

New member
"כעת, אף על פי שתחומי הדת והמדע

כשלעצמם קבועים הם בבירור, קיימים בכל זאת ביניהם יחסים ותלות הדדית חזקה. את המדע יכולים ליצור רק אלה, החדורים במלואם שאיפה לאמת ולהבנה, אך המקור לכך נובע מהספירה הדתית" מה יהיה הסוף? מקורותיך הפאגאנים האידיוטים אינם מתבישים ואינם נרתעים מעריכה ובשול, אפילו של מאמרים מפורסמים, לצורך מכירת מרכולתם בשוק. מתי יבינו הפאגאנים כי בעידן האינטרנט, עידן של זמינות אדירה של מידע לכל דיכפין, תש כוחם ושקריהם נחשפים בקלות. הקטע המלא הוא זה: Now, even though the realms of religion and science in themselves are clearly marked off from each other, nevertheless there exist between the two strong reciprocal relationships and dependencies. Though religion may be that which determines the goal, it has, nevertheless, learned from science, in the broadest sense, what means will contribute to the attainment of the goals it has set up. But science can only be created by those who are thoroughly imbued with the aspiration toward truth and understanding. This source of feeling, however, springs from the sphere of religion. אולם, סבורני כי המשפט הבא מדברי אינשטיין מוצלח יותר: The more a man is imbued with the ordered regularity of all events the firmer becomes his conviction that there is no room left by the side of this ordered regularity for causes of a different nature. For him neither the rule of human nor the rule of divine will exists as an independent cause of natural events. To be sure, the doctrine of a personal God interfering with natural events could never be refuted, in the real sense, by science, for this doctrine can always take refuge in those domains in which scientific knowledge has not yet been able to set foot ובתרגום חפשי "ככל שאדם מוטבע יותר עם (רעיון) הסדירות של כל הארועים, כן מוצקה יותר נעשית משוכנעותו כי לא נותר מקום, לצדה של סדירות זו, לסיבות בעלות אופי אחר. עבורו, לא שלטון אדם, ולא שלטון שמים, קיימים כסבה עצמאית לארועי טבע. יודגש כי התפישה של אל (משגיח) אישי המתערב בארועי טבע, לא תהיה ניתנת להפרכה לעולם, במשמעות האמיתית (של מושג זה, הפרכה), ע"י המדע, כיוון שתפישה זו תוכל תמיד למצוא מקלט באותם תחומים בהם הידע המדעי טרם הצליח להציג רגלו". ולדעתי, יש להבין כי אינשטיין, במעמדו כעמוד תווך עולמי של הפיסיקה החדשה, היה חייב להתבטא באפוק מירבי ולהרים מס שפתיים גם לחוגים קלריקלים. כדאי לקרוא את כל המאמר המוצבע כדי לקלוט את התחושות האמיתיות של אינשטיין בענין זה...
 
מדבריך התשובה ../images/Emo163.gif

אתה סותר את עצמך אתה טוען שיקום אינסופי אינו עולה על הדעת ולכן אתה מציע בורא אינסופי למרות שזה למעלה מהבנתינו. אם אתה כבר זקוק למשהו אינסופי שקשה להבינו אז עדיף לאומר שהיקום אינסופי, ואיך יכול להיות שהחומר תמיד היה!?, טוב קשה לנו להבין זאת אנחנו רגילים שכל דבר צריך להיות סופי. בכל אופן הפיתרון של חומר אינסופי יותר קל מפיתרון חומר סופי + בורא אינסופי. הפתרון שלך כלל אינו מוציא אותנו ממעגל הקסמים כי שוב נשאלת השאלה מי ברא את הבורא? אלא מה באיזה שהוא שלב אתה שם נקודה ואומר עד כאן אני מבין והיתר נסתר ממני, אז הצעתי להקדים קצת הנקודה ולאמר החומר אינסופי בזמן נקודה.
 
הוכחות לקיומו של אלוהים

טענה: מוכרח להיות שיש בורא מאחר שלא יכול להיות שכל הדברים בראו את עצמם. הפרכה: אף שאלוהים נחשב ישות רוחנית, עדיין מדובר בישות כלשהי. ולא יתכן שישות תהיה קיימת מעצמה בלי שיבראו אותה. ואם אפשר לטעון שיתכן שישות תהיה קיימת מבלי שיבראו אותה, הרי אפשר גם לטעון שיתכן והחומר הראשוני פשוט קיים מעצמו מבלי שיבראו אותו. ----- במאה ה-13, תומס איש אקווינו ניסה להוכיח את קיום האלוהים באמצעות הטענה שהעלית. הנה 5 טענותיו: 1. הדברים שרויים בתנועה, ומכאן שיש להם מניע ראשון. (הוכחה קוסמולוגית) 2. הדברים נגרמים, ומכאן שיש להם סיבה ראשונה. (הוכחה קוסמולוגית) 3. הדברים קיימים, ומכאן שיש להם בורא. (גורם ראשוני) 4. הטוב המושלם קיים, ומכאן שיש לו מקור. (הוכחה מוסרית) 5. הדברים מעוצבים, ומכאן שיש להם תכלית. (הוכחה טלאולוגית) ה"הוכחות" הללו לקיומו של אלוהים החזיקו מעמד יותר מ-700 שנה, מאחר ולאנושות לא היה מספיק ידע על חוקי הפיסיקה ועל ביולוגיה. ----- הפרכות: להוכחה הקוסמולוגית (1,2): כדי להסביר את התנועה די לנו בחוק שימור המסה והאנרגיה. אין לנו צורך במניע ראשון (מולקולות של גז יכולות להתחבט בדפנות של מיכל לעולם ועד ללא שמשהו יניע אותם, כל עוד נשמרות המסה והאנרגיה). 3. גורם ראשוני: וכיצד נוצר היקום? *אולי כקרע במרחב זמן של יקום אחר... *אולי כחלקיק קוונטי שהופיע מן האין ואז תפח ליקום שלם... אלו אפשרויות המעוגנות היטב במדע המודרני. יקומים מקבילים נחשבים בהחלט לאפשרות (ראה בהמשך - סוף המאמר). גם עשרה מימדים מדוברים בפיסיקה המודרנית, ומימד הזמן כשלעצמו הוא רק חלק ממערכת גדולה יותר. השאלה: "מה היה לפני הזמן?" כבר אינה שייכת כאן. להוכחה המוסרית (4): המוסריות היא אבולוציה של מנהגים חברתיים, ולכן למונח "הטוב המושלם" אין בעצם משמעות. להוכחה הטלאולוגית (5): ההבנה בביולוגיה לימדה שאפשר ליצור צורות חיים מורכבות מצורות פרימיטיביות, באמצעות אבולוציה הצטברותית. ב-1955 סטנלי מילר הראה שהעברת ניצוצות בכלי קיבול שהכיל מתאן, אמוניה וגזים אחרים שנמצאו באטמוספרת כדור הארץ הצעיר - יכולה להביא להווצרות הספונטנית של מולקולות פחמימניות מורכבות, ולבסוף חומצות אמיניות (אבני הבנין של מולקולות החלבון) ושאר מולקולות אורגניות מורכבות. מכאן שאין צורך במעצב ראשון. חומרי הגלם של החיים עשויים להופיע מעצמם מתוך כימיקלים לא אורגניים, אם רק ינתן להם די זמן. ----- נותרה השאלה: 6. הרי הסבירות שיוצרו חיים מעצמם בכל זאת שואפת לאפס? והנה התשובה: אך ב-1957 הפיסיקאי יו אוורט העלה את האפשרות של: יקומים מקבילים. (למעשה, האפשרות הועלתה בעבר ע"י הפילוסוף אלברטוס מגנוס) *קיימים אין סוף יקומים מקבילים, לכן יש אינסוף הזדמנויות להווצרות החיים מעצמם. יקומים רבים מאוד אינם מכילים חיים, אך היקום שלנו הוא אחד מאין סוף היקומים שכן מארחים חיים תבוניים. כשיש אינסוף אפשרויות - כל דבר עשוי לקרות. ----- לסיכום: התיאוריה שיתכן והעולם נברא על ידי בורא אינסופי וכל יכול, היא רק חלק מתיאוריות רבות אחרות.
 

פלסטיק

New member
קודם כל התבלבלת בתאוריות

שום דבר ממה שנקבת בו איננו שייך לתורת האבולוציה. דבר שני חיבור של כמעט אין-סוף דברים מוגבלים יביא לסכום אין-סופי. כך שהוכחת בדיוק את ההיפך ממה שכיוונת אליו. דבר שלישי הטיעון שלך קצת לוקה בחסר. אתה אומר שלא הגיוני שהיקום אין-סופי ולכן המצאת ישות שהיא כן אי-סופית. ההגיון הוא הרי אותו הגיון רק שלגבי קיומו של היקום כבר יש הוכחות, לישות שאתה המצאת אין. ובסוף אתה מצטט את אלברט אינשטיין ציטוט שאיננו שייך להודעה שלה רק כדי לתת נופך מדעי לטענות שלך
 
למעלה