האוטובוס איחר ולאף אחד לא אכפת? בקרוב תוכלו להתלונן על זה בהופאון

d1f2

Active member
חברת הופ־און ועמותת 15 דקות זכו בקול קורא להקמת תוסף לתלונות בזמן אמת על איחורים, עיכובים וצפיפות ברכבות ובאוטובוסים, שיחל לפעול במחצית השנייה של 2024. המידע יוצג למשתמשים ויועבר גם לציבור ולמקבלי ההחלטות, כדו"חות על איכות התחבורה הציבורית. היקף הפרויקט: 3.27 מיליון שקל

לפי 15 דקות והופ־און, התוסף כולל פיצ'רים על גבי האפליקציה הקיימת של רב־פס, ובהם בין היתר מדרג שביעות רצון ומדד איכות מסלול. בין היתר, נוסעים יוכלו לדווח על איחורים ועיכובים של אוטובוסים ורכבות, על צפיפות, על אוטובוסים שלא עצרו בתחנה ועל תנאי המתנה לא נוחים בתחנות. המידע יוצג למשתמשים באפליקציה באופן שוטף, ויחד עם נתונים נוספים, יפורסם גם לציבור ולמקבלי ההחלטות, כדו"חות שיוכלו לשקף את איכות התחבורה הציבורית.

 

DAVIDADATO

Well-known member
חברת הופ־און ועמותת 15 דקות זכו בקול קורא להקמת תוסף לתלונות בזמן אמת על איחורים, עיכובים וצפיפות ברכבות ובאוטובוסים, שיחל לפעול במחצית השנייה של 2024. המידע יוצג למשתמשים ויועבר גם לציבור ולמקבלי ההחלטות, כדו"חות על איכות התחבורה הציבורית. היקף הפרויקט: 3.27 מיליון שקל

לפי 15 דקות והופ־און, התוסף כולל פיצ'רים על גבי האפליקציה הקיימת של רב־פס, ובהם בין היתר מדרג שביעות רצון ומדד איכות מסלול. בין היתר, נוסעים יוכלו לדווח על איחורים ועיכובים של אוטובוסים ורכבות, על צפיפות, על אוטובוסים שלא עצרו בתחנה ועל תנאי המתנה לא נוחים בתחנות. המידע יוצג למשתמשים באפליקציה באופן שוטף, ויחד עם נתונים נוספים, יפורסם גם לציבור ולמקבלי ההחלטות, כדו"חות שיוכלו לשקף את איכות התחבורה הציבורית.

לדעתי אפשרי להשים גם באפליקציית ZUZU
 
חברת הופ־און ועמותת 15 דקות זכו בקול קורא להקמת תוסף לתלונות בזמן אמת על איחורים, עיכובים וצפיפות ברכבות ובאוטובוסים, שיחל לפעול במחצית השנייה של 2024. המידע יוצג למשתמשים ויועבר גם לציבור ולמקבלי ההחלטות, כדו"חות על איכות התחבורה הציבורית. היקף הפרויקט: 3.27 מיליון שקל

לפי 15 דקות והופ־און, התוסף כולל פיצ'רים על גבי האפליקציה הקיימת של רב־פס, ובהם בין היתר מדרג שביעות רצון ומדד איכות מסלול. בין היתר, נוסעים יוכלו לדווח על איחורים ועיכובים של אוטובוסים ורכבות, על צפיפות, על אוטובוסים שלא עצרו בתחנה ועל תנאי המתנה לא נוחים בתחנות. המידע יוצג למשתמשים באפליקציה באופן שוטף, ויחד עם נתונים נוספים, יפורסם גם לציבור ולמקבלי ההחלטות, כדו"חות שיוכלו לשקף את איכות התחבורה הציבורית.

עוד כמה חידושים בתחום. בכל השילוט הסטטי החדש יש ברקוד בצבע אדום (משמאל למטה). שבעתיד אפשר יהיה לדווח בו על אוטובוס שחלף ולא עצר בתחנה (משרד התחבורה מטמיע ברמה הארצית את מה שעיריית תל אביב התחילה איתו).

בנוסף אמור לעלות גם טופס פניות ציבור יותר פשוט.

בעוד המשרד אכן עוקב אחר הGPS של האוטובוסים, יודע מתי אוטובוס איחר או לא יצא בכלל ואף יודע אם האוטובוס הגיע לתחנת הסיום שלו ומתחיל גם להצליב את כל נושא ההגעה לתחנות עם מסלול הקו ברישוי (על תשאלו אותי למה רק עכשיו, אבל עד עכשיו זה לא היה חלק מהבדיקות אוטומטיות). מותר לאוטובוס לא לעצור בתחנה אם אין בה נוסעים. ולכן המשרד לא יודע לקנוס על אוטובוס שלא עצר בתחנה בשום דרך חוץ מתלונות נוסעים והרעיון הוא לפשט את התלונה על כך.

הוא גם לא יודע את הסיבה. ואחת הסיבות יכולה להיות אוטובוס מלא לחלוטין. (יש כמובן דיווחי תיקופים אבל הם לא מעידים על רמת מילוי, ויש מערכות ספירות בחלק מהאוטובוסים אבל לא בכולם וגם המשרד עוד לא הצליח לפצח באופן יעיל את הדרך לאגום מהם נתנים ולהציג פרופיל נסיעה נורמלי של עלים/יורדים/ממשיכים, ובטח לא להצליב את זה עם עצירת או עצירת אוטובוסים בתחנה).

בקיצור, זה בהחלט עוד צעד בכיוון הנכון. וזה אמור להיות משוקף בקנסות למפעילים בתור קנס גבוה יותר מהקנס האוטומטי שמכילה המערכת שעוקבת אחרי GPS.
 

מוישי67

Active member
בנוסף אמור לעלות גם טופס פניות ציבור יותר פשוט
חשוב שלטופס החדש יהיה API
כך יהיה אפשר לחבר אליו יוזמות אזרחיות, כמו התוסף החדש של הופאון או יוזמות אחרות שיגבירו את מעורבות הנוסעים ואת הרצון שלהם לפתוח פניה כשצריך
 

מוישי67

Active member
זה לא אמור להחליף את הטופס של משרד התחבורה, מי שירצה להתלונן באופן רשמי, עדיין יצטרך את הטופס.
התוסף הזה יתן את המידע ל15 דקות, ולהם בלבד
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20231222-065136.png
    Screenshot_20231222-065136.png
    KB 87 · צפיות: 8

Ccyclist

Well-known member
זה לא אמור להחליף את הטופס של משרד התחבורה, מי שירצה להתלונן באופן רשמי, עדיין יצטרך את הטופס.
התוסף הזה יתן את המידע ל15 דקות, ולהם בלבד

אם זה יורחב לרייטינג ציבורי, כמו כוכבים לעסקים במפות גוגל, זה יאפשר לראות קווים גרועים ולהמנע מהם.

הבעיה בתלונה לגורמים רשמיים היא שזה לא מתפרסם בציבור. גם אם יש מענה לתלונה - נוסע אחר לא יכול לדעת שהיו תלונות, מה היקפן, ועד כמה הן נענות (אם בכלל).

זה ההבדל של עידן הדירוג הציבורי מול עידן התלונה לאחראים. כנוסע אעדיף קו עם רייטינג של 3.5-4.5 על פני קו עם רייטינג של 1.5-2.5 .
 

luisluis

Active member
משרד התחבורה יודע בדיוק איזה אוטובוס איחר ואיזה אוטובוס לא יצא. הרי יש gps בהכל.
מה זה עוזר שמגישים תלונה פרטנית?
 

laRio

Active member
בדיוק היום קרה לי להגיע לתחנה ולחכות לאוטובוס שנסיעתו בוטלה.
המוקדנית המליצה לי פשוט לחכות להבא. איך לא חשבתי על זה לבד?!
פשוט הזוי שאין אתר שמרכז ביטולים ומשקף אותם לציבור. עוד בטרם הנסיעה.
 

laRio

Active member
בדיוק היום קרה לי להגיע לתחנה ולחכות לאוטובוס שנסיעתו בוטלה.
המוקדנית המליצה לי פשוט לחכות להבא. איך לא חשבתי על זה לבד?!
פשוט הזוי שאין אתר שמרכז ביטולים ומשקף אותם לציבור. עוד בטרם הנסיעה.
 
למעלה