האוסטרים על החרמון

Erez Shalev

New member
האוסטרים על החרמון

לאחר היום הרביעי של התחרות, בערב החג (יום ראשון), החליטו האוסטרים לעלות לנקודה הכי גבוהה בישראל - לחרמון. לקחו את המכוניות ונסעו עד לרכבל תחתון, הרכיבו את האופניים, התעלמו מהחיילים והגיעו כמעט עד למצפה שלגים, שם נעצרו ע"י ג'יפ צבאי. לאחר שהצטלמו עם החולצות ירדו למטה דרך מסלולי הסקי. ומי צילם? אינגריד הפינית. לא הביאה אופניים אז עלתה ברגל...
 

Erez Shalev

New member
הנה, לבקשתך:

אין לי מסלולי הרוכבים אז אני מעלה מפות ריקות. מי שרוצה לצייר ולהעלות מוזמן!
 

Erez Shalev

New member
מסלול ארוך

גל כהן מנצח ב-109 דקות!! להזכירכם, תחרות שמדורגת כ-WRE למרחק ארוך, ולכן גל קיבל 40 נקודות לסבב העולמי.
 
לדעתי

הכי מהיר לרכוב על כביש. ולכן מ 4 כדאי לפנות צפונה על הכביש לכיוון עדי לפנות מערבה לכיוון תוך הישוב אך לא להכנס לאזור המיושב, אלא לפנות לשביל הפונה צפונה בצומת X. ומשם על השביל המוביל מערבה לכיוון התחנה.
 

galstrong

New member
מסכים איתך

התלבטתי אם לרכוב דרומה על הכביש ומסביב. דרך עדי. אך לבסוף בחרתי בדרך ביינים שלדעתי לא היית הכי מוצלחת - צפונה על הכביש ומערבה לדרך שעלתה ליד החורשה וירדה עד הכביש (דרום מערב) משם ירידה מהירה לאורך הערוץ לאחר הפניה מהכביש בסך הכל זהו הלג המעניין במסלול ברוב הלגים היו מעט קיצורי דרך שבחלקם עברתי ואחרים למדתי מהגויים גל
 

TAGP00

New member
דבר המתכנן

שתיכננתי את הלג, וחשבתי איך ירכבו אותו עלו לי שתי אופציות שקשה היה להכריע ביניהן: 1.רכיבה צפונה על הכביש כמו שתמר הציעה והקפה של עדי וכל הגבעה של תחנה 5 על השביל התחתון מצפון. 2התברות דרומה אל הכביש שנכנס להרדוף ובכניסה לישוב לפנות צפונה והתחברות לדרך הנוף של יער קרית אתא שהיא גם כביש או שביל מצוין עד ממש קרוב לתחנה בלי לחשוב כמעט. חשוב לציין עוד שארז לאחר שעבר על המסלול עוד ריחם על הרוכבים ומיתן מעט את ההתפרעות שלי. לפי זמני המנצח נראה לי שהוא צדק, אז תודה ארז שמעתי שהיה ארוע מדהים כל הכבוד הלוואי שנדע להרים אירוע ברמה כזו גם בניווט הרגלי. מי היה מאמין שנגיד את זה פעם. תמיר
 
שאלות בסיסיות..

מה המשמעות של קוד (לדוגמא קוד 67) איך בכלל הנהלים של אסיפת נקודות? (איך יודעים שהיית בתחנה וכו'). את האמת, חשבתי שאולי יש במאמרים הסברים כאלו אבל מצאתי את ההסברים של ארז: כללו מידע על ניווט בכלל ולא ספציפית על התחרות עצמה או על עבודה עם מפות מסוג אלה. (דווקא זה היה קצת אבל לא מספיק מעמיק). אשמח אם תפנו אותי למאמר בנושא אם יש. תודה יום טוב
 
תשובות...

הקוד של התחנה הוא מספר יחודי השייך לתחנה אחת בלבד (מתוך כל התחנות הנמצאות בשטח) לכל מסלול (קצר/בינוני/ארוך) יש תחנה ראשונה אבל כדי לדעת שהגעת לתחנה הראשונה שלך אתה צריך למצוא את הקוד המתאים. לפעמים תחנות במסלולים שונים בעלות קודים שונים מונחות קרובות זולזו ובמקום שיכול לבלבל ואז הוידוא הוא לפי קוד התחנה. בתחרויות רגילות איסוף התחנות נעשה עפ"י סדר התחנות 1-->2--> 3 -->...... בכל תחנה יש מנקב שמחורר בכרטיס הביקורת שלך צורה יחודית. בסיום אתה נותן את כרטיס הביקורת וכך בודקים שהיית בכל התחנות. בתחרות בעמק השתמשו בכרטיס אלקטרוני שבודק שאתה עושה את התחנות לפי הסדר ומודד את הזמנים בין התחנות. לא הבנתי את השאלה לגבי "עבודה עם מפות". להתראות בשבילים, תמר
 
אוקיי הבנתי

שאלות על המפות ועבודה עם מפות: א. בכמה מפות שהעלו לאינטרנט, נראה כי הן ישנות מאוד (אפילו שנות ה- 80). האם מעדכנים את המפות הללו? או שפשוט מנווטים עם מפות ישנות? ב. שמעתי פה קודם ש"אסור לרדת מהשבילים". אסור לרדת מהשבילים המסומנים במפה או שבילים בכלל? מי קובע מהו שביל? או שזהו רק חוק "מוסרי"? ג. במפות של שבילנט יש התייחסות לסינגלים לפי קושי טכני (3 דרגות). במפות ניווט הבנתי שקובעים את זה לפי עובי הקו. האם לפני שאתם נכנסים לשביל מסויים, יש לכם הערכה טובה לגביו? ד. באיזה שלב מקבלים את המפה, וכמה זמן אחריו מוזנקים? ה. איך מסומן ה"נ.צ" בשטח? זהו בינתיים. תודה שבת שלום
 

אזרחי

New member
אנסה לענות

ראשית, אני ממליץ לקרוא את כתבות ההסבר שפרסמתי כאן בפורום. הקישור מופיע לפרקים למעלה, אז סביר שלא תהיה בעיה למצוא. הכתבות הן חלק מסדרה ארוכה יותר שפרסמתי לפני שנים במגזין אופניים. אולי הגיע הזמן להעלות עוד כמה פרקים מהסדרה... א. ככלל, המפה אמורה לתאר את מה שניתן למצוא בשטח בצורה מדויקת ועדכנית ובפרט את תנאי העבירות, כך שלכל מי שמביט במפה יהיו את אותם הנתונים. האיגוד משתדל לעדכן מפות כל כמה שנים וגם להוציא מספר מפות חדשות בכל שנה. מפה ישנה שאינה מעודכנת גורמת לחוסר הגינות בכך שיש יתרון משמעותי למי שמכיר את האזור. לצערי, לעיתים יש שינויים בשטח או מיפוי לא מושלם אשר גורמים לחוסר הגינות, אבל בדרך כלל המפות הן מדוייקות ועדכניות. ב. החוק אומר שאסור לרדת משבילים אלא אם נאמר אחרת. בפועל, במרבית התחרויות בארץ מותר לרדת משבילים. ההחלטה היא של המארגנים, והשיקולים הם בעיקר בטיחות ושמירה על הטבע. במקומות כמו יער עביר לרכיבה התרת ירידה משבילים מגדילה את מספר האפשרויות לבחירה, ולכן מאתגרת יותר לניווט. לפי התשובה הקודמת, השבילים אמורים להופיע במפה, ולכן לא אמור להיות הבדל בין שביל מסומן לבכלל. החוק אינו "מוסרי". אם יורדים מהשביל כשאסור עלולים להפסל, והיו דברים מעולם. ג. השבילים במפות ניווט אופני הרים מסומנים בקו עבר (דרך) או דק (שביל) רציף (מהיר) שבור (בינוני) או מקווקוו (איטי). למשל, דרך חולית תסומן בקו עבה מקווקוו והיא איטית יותר מסינגל ללא אלמנטים טכניים שתסומן בקו דק רציף. בדרך כלל סימון השבילים במפה יתן אינדיקציה להשוואה במהירות הרכיבה או העבירות ביניהם. ד. את המפה מקבלים דקה לפני זמן הזינוק. אפשר כמובן להשאר מעבר לדקה אבל הזמן עובר ולכן לא מומלץ. אישית, אני כמעט ולא עוצר להסתכל במפה אלא עושה זאת בעיקר תוך כדי תנועה. ההפרש בין זמן הגלגל לזמן התחרות צריך להיות מינימלי. ה. הנ.צ. בשטח מסומן עם דגלון דמוי אהיל בצבעים כתום ולבן והידוע בכינויו מנסרה.
 
למעלה