האחיינית שלי נשדדה ב"ניצנים"

האחיינית שלי נשדדה ב"ניצנים"../images/Emo10.gif

בת אחותי (15) נסעה לפסטיבל קוקה-קולה ב"ניצנים". היא נסעה עם שלושת חברותיה. ליתר בטחון קשרה את הרצועה של התיק על היד כדי שלא יקחו לה אותו, ואז הן נרדמו. באמצע הלילה הגיע בחור ומשך את התיק. בת אחותי התחילה לצעוק שיעזוב אותה. ההתנגדות שלה גרמה לה לנזק ביד. בסוף היא הצליחה להוציא את התיק מהיד. אבל מה שמדהים בכל הסיפור שאנשים ראו את המקרה ואף אחד! אף אחד!! לא קם לעזור, למרות שהיא צעקה ששודדים אותה! כמה שהעולם נחמד... הבחור רוקן את תכולת התיק ולקח את הארנק והנייד. לילדה נגרמה דלקת קשה בגיד בעקבות ההתנגדות והמשיכה. הילדה לוותה מחברותיה כסף לנסיעה ברכבת חזרה הביתה. האחיינית שלי עובדת בקייטנה והיתה אמורה להגיע הביתה בשעה 08.00. ההורים לא הבינו למה הילדה מאחרת ונכנסו ללחץ. לבסוף כשהגיעה בשעה 09.00פרצה בבכי מר. הילדה סובלת מכאבים חזקים בגיד (קיבלה אטופן למשך 10 ימים) ומהלם. ולשלב השאלות: 1. האם נראה לכם סביר שאנשים שהיו במקום לא נחלצו לעזרתה? הם רק עמדו והסתכלו!! האם זה החינוך שהם קיבלו בבית? לא לעזור לאדם במצוקה? 2. האם נראה לכם סביר שנערה בת 15 תישן על החוף במשך מספר לילות? לי זה נשמע מוגזם. אני לא הייתי מסכימה לכך לו היה מדובר בילדיי. 3. המשטרה הגיעה למקום אבל אמרה בצער רב... שלא ניתן לעשות כלום כי במקום רבבות של אנשים... בקיצור סיפור. אשמח לשמוע דעתכם.
 

g u r a

New member
../images/Emo10.gif../images/Emo46.gif מאוד מעציב ומקומם

אבל אלו פניו של הנוער שלנו.
 
מסכנה הנערה. עברה חוויה לא

נעימה בכלל. חבל שהשוטרים במקום אינם עירניים מספיק, מפחיד שאף אחד לא עשה דבר כדי לסייע לה. ולשאלתך על לינה מחוץ לבית- גם אני הייתי חוששת מאוד שביתי תישן על החוף ואני מכירה סיפור גרוע יותר על נערה שנאנסה על החוף בניצנים. שתרגיש טוב
 
חוויה באמת לא נעימה ובאמת מצער

ולא מובן שאף אחד לא נחלץ לעזרתה. גם אני הייתי חוששת לאפשר לבתי לישון מחוץ לבית ולא מסכימה לכך.
 
אז ככה

לשוטרים קשה להיות עירניים כשיש רבבות של אנשים וגם המקרה היה באישון לילה. לגבי מקרה האונס, מפחיד ומזעזע, כששמעתי את הסיפור על השוד מאחותי הייתי מזועזעת אבל באותה נשימה אמרתי לה שתודה לאל שלא היה גרוע יותר.
 

מיכל שב

New member
יש אנשים שקופאים בזמן לחץ

יכול להיות שחלקם קפאו במקום מפחד ויכול להיות שחלקם קיבלו חינוך בבית (ואני רואה את זה כמשהו שלילי באופן חלקי בלבד) שלא להתערב כדי שלא ידקרו / ירביצו / ישדדו גם וכו'. גם את הילדים שלי הייתי מלמדת להתרחק מצרות. לגבי לישון על החוף - אני לא מתה על הרעיון, אבל גם אנחנו הינו נוסעים בזמנו לפסטיבל האהבה בצמח ואחותי נסעה כל שנה לפסטיבל ערד.
 
עד היום אני לא יודעת איך בדיוק

לנהוג עם ילדיי. מצד אחד אני אומרת לבני הבכור (הצעיר עדין לא מבין), להתרחק מצרות ואם יש קטטה לא להתערב, אלא פשוט להתרחק. מצד שני אם בני היה באותה סיטואציה, כלומר מעורב בקטטה, הייתי מצפה שהתערבו ויפרידו ביניהם. בקיצור - פרדוקס.
 
אבל זו לא קטטה, זו תקיפה

ומה אם הוא, שלא נדע, היה מתחיל לקרוע את בגדיה, גם אז היה צריך לשמור מרחק? היו שם רבבות אנשים, והיו מספיקים שלושה בשביל לשבור לו את העצמות, שלא נדבר על להציל אותה משוד או ממשהו יותר גרוע. אילו אני הייתי שם, הייתי רצה לעזור לה ומושכת בכוח את האנשים שלידי לבוא איתי, אפילו אם אני בכלל לא מכירה אותם... זאת, בניגוד מוחלט לקטטת ערסים/פרחות, אשר הייתי חולפת על פניהם באדישות לגבי האם ידקרו אחד את השני או לא. מאוד מאוד מאוד קל להבדיל בין שני המקרים, לפחות לבאר-שבעית...
 
את צודקת בהחלט

ואם המשטרה לא ערוכה למקרים כאלה אז השאלה אם בכלל כדאי לקחת את הסיכון ולשלוח את הילדים לפסטיבלים כשאין מי שישמור עליהם. ואני בטוחה שהבחור ימשיך להציק ולהתקיף, כי אף אחד לא עצר בעדו ולא התערב במעשיו, כמו גם המשטרה שהרימה ידיים עוד לפני שעשתה משהו בכלל.
 
אם כן,

אז רק בקבוצה שברור לך שתהיה מספיק גדולה וחזקה בשביל להתמודד עם מקרה כזה. לא עם עוד שני ילדים שפוחדים מהצל שלהם בעצמם...
 
בוקר טוב מיכליתשלהצאט../images/Emo140.gif

קראתי עכשיו את אשר כתבת וראשית מאוד עצוב לי לקרוא על מה שקרה, מאחלת לה החלמה מהירה והתאוששות קלה. לעצם שאלתך, האם נראה לכם סביר שנערה בת 15 תישן על החוף
זו דילמה קשה , היום הנערים/ת מאוד מושפעים מהחברה , ונתונים ללחץ חברתי , אני אישית לא היתי מסכימה לבני/ביתי לישון בניצנים , אבל לעיתים אני שואלת את עצמי....כמה אפשר להגיד להם לא? שלא יתמרדו, ושיהיו בערך כמו חבריהם. לפני חודש בני הבכור ביקש ממני לצבוע את השיער לבלונד , אני קבלתי חום רק מעצם הבקשה , לדעתי זה מאוד מכוער, ניראה כמו יונה שחירבנה לך על הראש(סליחה על הביטוי). דיברתי עם בעלי , ב 4 עיניים ושנינו הגענו למסכנה שלא, שוחחנו עם חגי , בהתחלה הוא בכה, אוף, איזה הורים, כלום אתם לא מסכימים, אבל בסוף הוא נירגע והבין , אמרתי לו כל מה שטבעי זה הכי יפה , יש לך צבע מהמם בשיער, ואם כל הביתה תעשן סמים? גם אתה תירצה? למה לא? הרי כולם מעשנים..... אוף אמא זה בכלל לא אותו דבר.... הם "יודעים" הכל ו"מבינים" יותר מכולם. בהחלט גיל קשה. בסוף אמרתי לו אם אתה רוצה לעשות עגיל באוזן , אני מרשה.
 
גם אני לא מסכימה שבני בכורי ישן

בניצנים. הילדה הזו כבר בת 15 אבל היא כבר מספר שנים נוסעת, כל שנה, לניצנים עם כמה חבר'ה. ולענין צביעת השיער, אני חושבת שזה מאוד מאוד שונה. כשבני היה בן 10 הוא צבע את השיער ואפילו אני הצעתי לו. לא ראיתי בכך כל רע. כמעט כל הכיתה הלכה אז עם שיער בלונדיני. היום הוא סולד משיער צבוע. הוא ביקש פירסינג בגבה, אמרתי לו רק שזה כואב ועלול לגרום לזיהומים, אבל אם הוא יחליט ברצינות, אז אני מסכימה. ועובדה שהוא ירד מזה (לפחות בינתיים...).
 

לורליי43

New member
עד כמה ואיפה להתערב בחיים שלהם

הסיפור של מיכלית והדוגמא שנתת, ממש לא אותו דבר- לישון על החוף בגיל 15
לצבוע את השער לא לטעמך. זה באמת מקום טוב לקשר לדיון שהיה בפורום הורים ליסודי (בעקבות שאלה של עופרה), בנוגע למהו המרחב האישי של הילד ואיך אפשר להגיע איתו להדברות. אולי בזכות זה שאני משתדלת לתת להם עצמאות במסגרת המרחב האישי שלהם, יותר קל להם לקבל את מה שאני אומרת שקשור לבטחון האישי שלהם.
 

ציפי ג

New member
ואח"כ שואלים אם לא פחדתי

שבני הלך לכפר מיימון. לא לא פחדתי. ידעתי שהוא הולך בחברה טובה. לניצנים לא הייתי נותנת לו ללכת בחיים.
 

noa128

New member
אין בכלל מצב שאאשר לילדה

בת 15 לנסוע לבד למקום כזה. (שלי עוד לא בגיל הרלוונטי, אבל כבר קרה שביקשת ללכת למקומות הומים בסגנון הזה ונתקלה ב"לא" חד משמעי). ממה שאני שמעתי הייתה שם חגיגה של סמים וסקס של חבר'ס בגיל הזה (כן כן, בנות 15 "חגגו" שם), לצערי "כפר המוסיקה בניצנים" של היום לא דומה בשום צורה למקבילות הנסיעות בחופש שעשינו אנו בגילם - לנסיעות לאילת לבד עם חברים באוטובוס חצות (האמת שלפני גיל 16-17 גם זה לא בא בחשבון בזמנו), למחנות קיץ למיניהם וכד'. היום הרי מתחילים הכל מוקדם (מידי) וגם המשטרה - בניגוד לעבר (?) "מצטיינת" בחוסר נוכחות במקומות כאלה מה שהופך אותם למוכי סמים/אלימות ומקרים כגון המקרה המצער שקרה לאחייניתך. לא יודעת, לו אני אימה של הילדה - בכלל לא הייתי מאשרת את זה - סתם לחפש צרות.
 
למעלה