האח הגדול עונה 5 הפרקים האחרונים לצפייה ישירה

  • פותח הנושא lalige2023
  • פורסם בתאריך
L

lalige2023

Guest
לצפייה ישירה - לחץ כאן !
בכל אחת מעונות השידור, קבוצה של אנשים שונים חיים ביחד ב"בית האח הגדול" למשך 3 חודשים בדרך כלל, מנותקים לגמרי מהעולם אך מצולמים כל הזמן על ידי עשרות מצלמות טלוויזיה. במהלך העונה מודחים משתתפים מהתוכנית ועקב כך יוצאים מהבית השמור. האחרון שנשאר ולא הודח זוכה בפרס כספי גדול.

ההפקה הראשונה של "האח הגדול" הייתה בהולנד ב-1999. הרעיון להפקה זו החל בתור תוכנית כלוב הזהב, ופותח בידי חברת ההפקות אנדמול בבעלותו של ג'ון דה מול וב-1999 הפכה ללהיט פריים טיים ב-54 מדינות שונות. שם התוכנית מגיע מהרומן 1984 מאת ג'ורג' אורוול, ששם "האח הגדול" הוא ה"רואה כל" השולט של הדיסטופיה אוקיאניה.

העונה הארוכה ביותר בתולדות האח הגדול הייתה העונה החמישית של הגרסה הגרמנית, בה שהו המתמודדים כ-365 יום שוהים בבית האח הגדול עד לסיום התוכנית .כמעט כל מדינה בה משודרת התוכנית משנה במעט את החוקים ומתאימה אותם לתרבות המקומית אולם הקונספט הכללי נשאר דומה: "דיירי בית האח הגדול " סגורים בבית מגורים אחד, כל פעילותיהם מוקלטות על ידי מצלמות ומיקרופונים כל הזמן, והם מנותקים לחלוטין מכל קשר עם העולם בחוץ.

ברוב הגרסאות, בפער קבוע, בדרך כלל פעם בשבוע (אף על פי שברוב העונות המוקדמות זה היה כל שבועיים), דיירי הבית מזומנים להצביע לאחד ממספר המועמדים להדחה שיודח מהבית. בכמה מקרים, שני משתתפים עלולים להיות מודחים בו-זמנית ("הדחה כפולה"), או לעיתים נדירות, אף משתתף לא יודח באותו שבוע. בסוף המשחק, המשתתף האחרון שנשאר, מוכרז כמנצח של העונה וזוכה בפרס, בדרך כלל כולל סכום כסף גדול, מכונית, חופשה וגם (בכמה גרסאות; כגון בעונה השביעית של הגרסה הישראלית) – בית

מבחינה חברתית ודמוגרפית, הפורמט הזה בוחן איך אנשים יגיבו למגורים בבית סגור עם אנשים שמחוץ למעגל החברתי שלהם.

בעונה השלישית של האח הגדול, התבקשו דיירי הבית לבצע משימות בליל שבת, כדי לזכות בפרסים. הפורמט הזה הופסק בעונה החמישית עקב מדרוג נמוך, אך באוסטרליה החלו להשתמש בו.

קיים שוני רב בין תוכניות המשודרות בארצות שונות, שוני הנובע מתרבות שונה או אף מתקדימים שהיו באותה מדינה בעונות קודמות של התוכנית. כך למשל, בגרסה המופקת בארצות סקנדינביה מקיימים דיירי הבית יחסי מין מלאים, בבריטניה ובמדינות נוספות יחסי מין חלקיים או מרומזים ובמדינות אחרות קיימת פוריטניות האוסרת על מגע קרוב בין משתתפים.
 
למעלה