האידיאולוגיה הציונית וגזענות

האידיאולוגיה הציונית וגזענות

עד הופעת הציונות בשלהי המאה ה-19 למרות שיהודים נבדלו מאחרים, היהודים עצמם לא הגדירו עצמם כעם. הפיקציה של עם עולמי יהודי,ללא טריטוריה משותפת, ללא כלכלה משותפת, ללא שפה משותפת, ללא תרבות משותפת, היא גישה אנטי מטריאליסטית ואנטי דיאלקטית. אבות הציונות כפי שכל חוקר יודע השתמשו בהגדרות של גזע כדי לתאר את "העם היהודי העולמי". לא אחת שאלתי את עצמי מדוע צורת הוויכוח הפוליטי מצדם של ציונים כנגד אנשי שמאל והתייחסותם לערבים כה מזכירה לנו את השקפת העולם של הנאצים? האם זה משום שהם חשים מאוימים? הניסיון של השואה היהודית? ההוויה הקולוניאליסטית? את התשובה ברמה הפילוסופית מגלה לנו ספרו המרתק של רפאל פאלק:"ציונות והביולוגיה של היהודים", המצביע על המקורות המשותפים לשתי תנועות אלו. פאלק לימד באונ' העברית בירושלים במשך כשלושים שנה עסק במחקר גנטי ניסויי וזה למעלה מעשרים שנה עוסק בהיסטוריה ופילוסופיה של הביולוגיה. התנועה הציונית הסבירה את בידולם של היהודים באירופה בטיעונים של אומה, עם , תרבות יהודית, דת, אולם תמיד ברקע נשמר המרכיב הביולוגי: היהודים הם צאצאי אברהם יצחק ויעקוב. יהודי מוגדר בקשר של דם-היהודי הוא זה שנולד לאם יהודיה. אם במאה ה-18 תקופת הנאורות של הבורגנות, תקופת המהפכה הצרפתית וסיסמאותיה שקראו לאחווה ולשוויון(לפני החוק בלבד), במאה ה-19 התקופה המואצת של הקולוניאליזם והצדקתה של החברה המעמדית, עלו רעיונות שביססו את ההבדל בין קבוצות אתניות ועמים שטענו להסבר ביולוגי מורש. בתקופה זו השנאה ליהודים לבשה צורה חדשה-אנטישמיות- השנאה לגזע השמי הנחות. וילהלם מאר שהמציא את המושג אנטישמיות בשנות ה-70 של המאה ה-19, נשען על אינטרפרטציה של תורתו של צ'רלס דרווין על הבסיס הביולוגי של האבולוציה של המינים והשונות בין בני אותו מין. מכאן לפי תומכי הדרוויניזם החברתי, הבדלים במהות הביולוגית הם האחראים לשוני בין בני אדם. כבר בשלהי ה מאה ה-18 קרלוס לינאוס החל ברעיון הגזעני כי ניתן לחלק את האנושות לחמישה גזעים הנבדלים במוצאם,ומסודרים בהיררכיה , והפילוסוף הרומנטיקן יוהן גודפריד מחולל הרעיון של האומה VOLK הכניס לטיעונו התרבותי אלמנטים ביולוגים, כשלדעתו רק הקמת ישות פוליטית יהודית בערש תרבותם תציל את היהודים. אך במאה ה-19 עם החרפת המרוץ אחר מושבות , הרעיון הלאומי במערב קיבל גוונים לאומנים עוד יותר מובהקים. משה הס היה אחד הראשונים מקרב היהודים עצמם שקראו להפרדת היהודים וליישובם בארץ. הוא היה אחד מראשוני הדרוויניסטים החברתיים ואמר כי "היהודים הם בראש וראשונה גזע". בשונה מן היהודים המשכילים מאז מנדלסון אשר הדגישו את ההיבט התרבותי של היהדות, הציונים מראשית דרכם הדגישו כי היהודים הם יותר מאומה, תרבות או דת אלא כי היא ישות ביולוגית לה יש היסטוריה תרבותית ודתית ולא במקרה אימצה את המושג VOLK-אומה שעוצבה בדם ואדמה. שאיפתה הייתה להביא ל"נורמליזציה" של היהודים כישות אורגנית באמצעות שינוי אורח החיים וקשירתם לאדמה. לא במקרה היה זה המשורר הלאומי הציוני ביאליק אשר ב1934 במסיבת עיתונאים באונ' העברית אמר:"גם אני כמו היטלר מאמין בכוחו של רעיון הדם"( BIALIK 1934 ). אם גזענות הייתה קיימת כבר במאה ה-18 השוני הוא שהיא קיבלה במאה ה-19 כסות פסבדו מדעית שהתבססה על המחקר במדעי הטבע כאשר ההבדלים בין קבוצות בני אדם מוסברים בהבדלים ביולוגים כתוצאה מתהליך מלחמת המינים והסלקציה הטבעית . הצדקת החברה המעמדית באנגליה, שעבוד השחורים באמריקה, הפטרוניות של האירופאים כלפי "הילידים" במושבות באסיה ואפריקה, כשם שהאנטישמיות שאבו סמכותם מפרוש של ספרו של צ'רלס דרווין מוצא המינים שהתפרסם ב1859. בן דורו של דרווין פרנסיס גלטון טען כי המדיניות הליברלית והגברת השוויון נוגדים את כוחות הברירה הטבעית, ומסכנים את קיום הגזע האנושי ששיאו היא התרבות האירופאית. הוא שיצר את המושג איגניקה -"רביה טובה" ב1865, והטיף להתערבות המדינה האמורה למנוע את ההידרדרות הביולוגית של המין האנושי. גישה זו הגיעה לשיאה במסגרתה של תורת הגזע הנאצית. אולם זו לא צמחה מהאוויר לפתע. הוגים מערביים רבים ששיקפו את השלב הקולוניאליסטי של הקפיטליזם תמכו בגישתו של גלטון. רבים מן הציונים ראו בתנועתם במיוחד בשנות העשרים והשלושים, השנים של עליית הפשיזם באירופה תנועה איגניקית המבקשת להציל את הגזע היהודי מהניוון הביולוגי שנכפה עליו "בגולה"."החלוצים" שהתיישבו כקולוניאליסטים בארץ ראו את עצמם כשליחים של תנועה לאומית נצחית המחדשת לא רק את תרבותה והמבנה החברתי כלכלי שלה, אלא את הבראת המבנה הפיזיולוגי של היהודים שהתנוונו ב"גולה". לא מקרה הוא שכבר בשנות העשרים והשלושים הדגישו רופאים ומחנכים את ההיבטים האיגניים , בטיפוח ההיגיינה של הגזע. מניעתן של מחלות תורשתיות דרך פיקוח על ילודה של קבוצות מסוימות הסובלות מנחיתות תרבותית גנטית. ללא כל ספק הם הושפעו מהרעיונות הנאצים בנושא זה. ארתור רופין התרשם עמוקות מחוקר הגזעים הנאצי הנס פ"ק גינתר , הוא נפגש עמו ב1933 וציין בהערכה שגינתר הסכים עמו שהיהודים אינם נחותים מבחינה ביולוגית. קשרים אלו נמשכו עד לראשית שנות הארבעים.
 
סוף

לאחר מלחמת העולם השנייה התחזקו טיעונים גנטיים כאשר כמובן עדות המזרח נחשבות לנחותות, ישראל לא במקרה, משום הגירה של יהודים מארצות שונות מכל העולם, הפכה למרכז בינ"ל למחקרים גנטיים. יוהן קספר לוואטר תיאולוג נוצרי הפך את הפיזיוגנומיה למדע פופולארי-חקר האופי האנושי לפי תווי פנים, על ידידו נמנו גטה והפילוסוף הרדר. בספרו "קטעים פיזיוגנומיים לקידום הכרת האדם ואהבת האדם" הוא העניק תכונות אנושיות למבנה הגוף והפנים של בני עמים שונים, כאשר הוא מכנה למשל את פני הסיני כערמומיות, הכושי בעל קהות רוחנית ועוצמה תאוותנית. תורתו של לווטר לא פסחה על הציונים ביניהם ארתור רופין ואחרים שהתייחסו לתכונות הפיזיונומיות המיוחדות של היהודים שיש לשנותם ולהשביחם בקשר לעבודת האדמה. בתקופת הריאקציה לאחר מפלת נפוליון ועלייתו של קנצלר מטרניך ההיסטוריון הגרמני פרדריך ריאס שלל את התביעות לשוויון זכויות של היהודים במדינה הגרמנית משום שאופיים מונע מהם השתלבות בתרבות הגרמנית ורק התנצרות תשנה מצב זה. ההיסטוריון ארנסט רינאן בשנת 1858 בספרו "תולדות הלשונות השמיות והשיטה ההשוואתית שלהן" טען כי בני הגזע השמי מאופיין בהעדר תרבות פילוסופית ומדעית תוצאת ניוון . על רקע זה יש להבין את עמדתו של הרצל כי תפקיד ההתנחלות הציונית היא להוות מחסום לברבריזם האסייתי של הערבים. על רקע זה יש גם להבין את היחס הגזעני ליהודים הערבים. בן זמנו של רינאן הרוזן ג'וזף ארתור דה גובינו בספרו "מסה על אי שוויון האדם" פיתח תיאוריה גזעית כהסבר להתפתחות ההיסטוריה . הוא ו טען כי השמים הם גזע נפרד, שעבר תהליכי התנוונות בעוד שהארים הם גזע עליון. בשנת 1861 יצא ספרו של יוהנס נורדמן "היהודים והמדינה הגרמנית" שבו התנגד למתן שוויון זכויות ליהודים בטענה כי היהודים לא מסוגלים להגיע לדרגת המוסר הנוצרי וגם התנצרות לא תסייע להם. האנטישמיות התפתחה לשלב יותר ארסי בשנות השמונים של המאה ה-19 , בכתיבתם של אדולף שטיקר , הינריך טרייטשקה מדינאי ליברלי אנטישמי וספרו ווילהלם מאר שבו טענו כי לא הדת היהודית היא המעוררת התנגדות אלא התכונות הגזעיות של היהודים. לא מקרה הוא כי בשנות השמונים היה משבר כלכלי עמוק שנמשכה עד 1896, כאשר החוגים השליטים והאידיאולוגים שלהם מפנים את האיבה המעמדית למסע אנטישמי. הציונות קמה כתגובה לעליית האנטישמיות, כאשר היא מאמצת את הנחת היסוד של האנטישמים כי היהודים הם גזע נפרד "נטע זר" וכי אין לו מקום באירופה. נתן בירנבאום מי שטבע את המושג ציונות כתב:" התבונה ותכונות האופי של האומה אינן ניתנות להסבר אלא במונחים של הטבע. 'הגזע הוא הכל' אמר בן עמנו הדגול לורד ביקוספילד(דיזראלי), במיוחדות של הגזע טמונה מיוחדותה של האומה, הגזע הוא המסביר מדוע אין היהודי מסוגל לחיות באירופה בעלת הגזעים האחרים." תיאדור הרצל עוד בהיותו סטודנט הסיק מסקנות גזעניות כי מצב היהודים החיים בבידוד לא מאפשר להם נישואים לבני אומות אחרות ולכן הם מתנוונים. מקס נורדאו אשר הושפע מהתיאוריות הגזעניות של צזרה לומרוזו כתב: "מורה יקר אני מקדיש לך את ספרי( ניוון). מושג ההתנוונות שהוכנס על ידי מורל ופותח בגאוניות כה רבה על ידיך הוכיח עצמו.. המנוונים אינם תמיד פושעים זונות , אנרכיסטים ומוכי ירח. לעיתים תכופות הם סופרים ואמנים שמגלים את אותם מאפיינים רוחניים ועל פי רוב אף אותם מופעים גופניים כשל אותה משפחה אנתרופולוגית שמספקת את יצריה באמצעות סכין הרוצח או פצצת המחבל, במקום העט והמכחול." יחס הציונים לערבים שאינו אלא אותו יחס של האנטישמים באירופה ליהודים, לא הצטמצם לערבים המוסלמים בעיקר, ולא הסתיים בשנים שלפני הקמת המדינה הציונית. לעניין זה יש להזכיר לא רק אידיאולוגים אלא רופאים כד"ר חיים שיבא אשר פיתח דוקטרינה של אנתרופולוגיה רפואית ובה טען כי מוצא האשכנזים הוא בעבדים שהוגלו לרומא ולכן משוחררים מפגמים גנטיים מסוימים המולכים לאנמיה. לעומת זאת קהילת גולי בבל הורישו, פגמים גנטיים אלו לצאצאיהם.לאחרונה התפרסם מחקר COCHARN,HARDY אשר טען כי לאשכנזים IQ גבוה יותר משום תהליך הברירה הטבעית שגרם להורשת תכונות שנקנו בעיסוקים אינטלקטואלים של האשכנזים באירופה, מקצועות בהם לא עסקו יהודי המזרח. המסע הגזעני כנגד אמיר פרץ, לא משום בגידתו בהבטחותיו, אלא משום שהוא מזרחי פרימיטיבי, מהווה הוכחה עד כמה נושאי ההשקפה הציונית היו ונותרו גזעניים.
 
הציונות אכן קמה, כפי שציינת

כתגובה לאנטישמיות ולאמפריאליזם הלבן. אני שמח ששינית דעתך במאמר ודיון קודם שם טענת כי הציונות קמה כאמפריאליזם של סודנים יהודים אירים ואחרים. אתה גם צודק בכך שיש בין הציונים גזענים, כמו בכל קבוצה אחרת. אתה גם צודק שעדות המזרח לא זכו להזדמנות שווה. אבל אתה מפספס את העיקר, רובם של הציונים לא היה גזעני, רובם היו אנשים שבאו מאהבה ורצון להשרדות, לא היה בהם את השנאה אלא את האהבה לארץ. עם דריכתם של יהודים על אדמת הארץ, בירכה האדמה את היהודים, ונתנה פירות רבים, היה זה החזרה של האדמה אהבה לאהבה שקיבלה ע"י בעלי הבית שלה שחזרו לביתם. היהדות היא לא ממש גזע במובן מדעי, משום שבניגוד לעמים אחרים שהיו מושתתים על גזענות נטו, ושימרו והשביחו את הגזעים שלהם, היהודים היו מקבלים כל מי שאימו יהודייה גם אם אביו לא יהודי. ראייה לכך היא הפרצופים של היהודים, אתה מסתכל על הפרצוף ורואה מאיזה ארץ הוא הגיע. נכון שיש מאפיינים משותפים מסויימים אבל היהודים לא היה בהם מטיבם אף פעם רצון של שימור גזע, רק רצון של קיום מצוות הקב"ה ותאוות פרטיות, אבל לא היה רצון גזעני כמו אצל עמים אחרים. אם כן היהודים הם עם במידה מסויימת אבל המדע דורש יותר גזענות בהגדרת עמים ואינו סובל ערבוב, ולכן יש תמיהה איך יהודים יכולים להיות גם שחורים וגם לבנים וגם צהובים. ראייה לאי הגזענות של היהודים, והתנועה הציונית בפרט. תודה על הציטוטים של ראשי הציונות. אכן אפשר לראות כיצד הם נלחמו בתופעת הגזענות הכלל עולמית ששלטה בתקופתם בצורה מבריקה והדפו אותה.
 
לאנטי תזה

השתכנעתי כי כרבים בוגרי מערכת התעמולה הנקראת חינוך בישראל, אינך מסוגל להבין את הנקרא. לא רק זאת, אלא את שופך את מה שלמדת במערכת זו כאמת. התנועה הציונית, קמה כתגובה לאנטישמיות, אולם היא ספגה לתוכה את עיקרי המשנה האנטישמית, ובמקום להיאבק כנגד האנטישמיות, היא פעלה בחסות אותם אנטישמים כארתור בלפור, כתנועה קולוניאליסטית המשרת את האימפריאליסטים. האנטי תזה לניתוח המדעי המרקסיסטי, היא השקפת העולם הבורגנית, כולל השקפת העולם האימפריאליסטית גזענית וביטויה המלא הוא הפשיזם.
 

Fasz

New member
אתה טועה ומטעה

עוד מהשורה הראשונה בה כתבת כי:"עד הופעת הציונות בשלהי המאה ה-19 למרות שיהודים נבדלו מאחרים, היהודים עצמם לא הגדירו עצמם כעם". הרי שאין בכך ולו שמץ של אמת. הכמיהה לציון הייתה חלק מהמורשת היהודית בגלות. התפילות אשר עברו מדור לדור במשך מאות שנים, "לשנה הבאה בירושלים", "הושיבנו לציון", ואף "לבי במזרח ואנכי בסוף מערב" של ר' יהודה הלוי הוכיח כמיהה זו בכתביו. אתה מתעלם מן ההתעוררות הלאומית באירופה באותה התקופה, ולמעשה אתה שוכח לציין כי הציונות הייתה תנועה לאומית אשר נשענה על שית יהודי-לאומי, כמו גם על תהליכים אזוריים באירופה. בסופו של דבר, הציונות הינה תנועה לאומית לגיטימית, ככל תנועה לאומית אחרת. באם אתה מתנגד ללאומיות הנשענת על גזע, מוצא, מקור- הרי שזה הוא נושא אחר. אך להאשים את הציונות בגזענות? הרי שזו כבר אינה נקיטת ביקורת כלפי הציונות, אלא השמצה הנשענת על התהליך האנטי-ציוני אשר החל בקרב אנשי השמאל העולמי הקיצוני, עוד ב67'. לאחר המלחמה אשר הבטיחה שלום היושבים במדינת ישראל, החלה להצטייר מדינת ישראל בפני העולם כמדינה גזענית, כובשת וכבת ענות המרד מבין מדינות העולם. יש הבדל בין העדפה המתבססת על גזע, מוצא או כל פרמטר אתני אחר, לבין אפלייה. לא פעם, אני מוצא את כתביך מבלבלים ומוחקים את קווי הגבול בין הגדרה אחת לאחרת.
 
לא פאז, איני טועה.

האם העובדה שהמוסלמי באינדונזיה, מתפלל למכה, מוכיח כי הוא חלק מהערבים? אתה מבלבל בין דת ובין לאום. העמים במובנם המודרני צומחים עם התפתחות הקפיטליזם והצורך באיחוד שווקים מקומיים לשוק לאומי. בתקופה של יהודה הלוי, לא היו עמים במובן שאנו משתמשים בו בזמן המודרני. הגדרתך תואמת אולי את הגדרת "הכס הקדוש" שחילק את העולם לעם נוצרי, מוסלמי ויהודי, אך הגדרה זו של ימי הביניים אינה משכנעת אף אחד להוציא את הציונים. שנית שלהי המאה ה-19 באירופה, אינה תקופת התעוררות התנועות הלאומיות, ביבשת זו אלא תקופת הקולוניאליזם, והמרוץ אחר המושבות. התנועה הלאומית באירופה התעוררה במאות הקודמות לסוף המאה ה-19. צריך ללמוד לדייק בהיסטוריה ולהבין מהו עם. התנועות הלאומיות המתעוררות בתקופה זו הנן תנועות הצומחות במזרח כתגובה לקולוניאליזם זה. התנועה הציונית קמה כתנועה קולוניאליסטית, לא במאבק כנגד הפיאודליזם, ובאופן ספציפי , בהתחשב בכך שרוב היהודים אז חיו באימפריה הצארית, לא ד כנגד הצאריזם, כדרכן של התנועות הלאומיות האירופאיות, שנאבקו כנגד המדינות האבסולוטיות, אלא כחלק מהתנועה לכיבוש מושבות. לא במקרה הרצל קרא לבנק שניסה להקים "הטראסט הקולוניאלי", לא במקרה הרצל ניסה לשתף פעולה עם פלאבה, שרק הפנים של הצאר מארגן הפרעות הידוע כנגד היהודים, ולא כחלק מהמאבק כנגדו, ולא במקרה הרעיון הציוני של יישוב יהודים במזרח התיכון היה פרי המדיניות של הקולוניאליסטים הבריטים, כלורד פרלמסון שנים לפני התארגנות הציונית. גם לא במקרה הצהרת בלפור, שיקפה את הרעיון של השימוש בהתנחלות יהודית כדי להבטיח את תעלת סואץ. אם תקרא את "קיר הברזל" של ז'בוטנסקי תגלה עד כמה הוא הבין את האופי הקולוניאליסטי של הציונות. הוא היה איש ימין אולם לא חשש לאומר את האמת. זה שאתה מבקש להחליק את ההיסטוריה ולהתאימה לטענותיך, הנה שאלה שונה. וביחס להגדרות מיהו יהודי הרי ההגדרה של הנאצים את היהודים וההגדרה של הציונים את היהודים אינה שונה. יהודי נקבע לא לפי אמונה בדת היהודית אלא בקשר דם. ובאשר לעמדות השמאל ביחס לציונות. היו אשליות, אותם הפיצו תומכי סטלין בשעתו ביחס לאופי הפוליטי של שליטי מדינת ישראל. הן התקבלו באהדה משום השואה היהודית, אולם אשליות אלו החלו להתפוגג ב1956 עם המזימה של צרפת אנגליה וישראל כנגד מצרים ונגמרו ב1967 . מצד שני החלק הריאקציוני ביותר של האנושות הפונדמנטליסטים הנוצרים הם ידידי הציונות מזה שנים רבות. אני חוזר ואומר שוב, ההשקפה הציונית על היהודים "כנטע זר",- גזע נפרד, היא הגדרה אנטישמית גזענית.
 
אתה בודאי שטועה

קודם כל, אתה טועה בגלל שאתה סבור שיש לך את הסמכות להחליט מיהו עם ומי לא יכול לטעון לזה שהוא עם. קיום של עם מותנה בזה שיש מספק מספיק גדול של אנשים שמשייכים עצמם לעם הזה ואם יש בעולם כמה מליוני יהודים שטוענים שהם שייכים לעם היהודי, אז יש עם יהודי. אולה אנלוגיה צריכה להתקיים לגבי הפלסטינים. עד תחילת המאה ה-20 לא היה אפילו אדם אחד בעולם שהגדיר עצמו כבן העם ה "פלסטיני" אבל היום ישנם כמה מליונים כאלה ולכן עובדת קיומו של עם פלסטיני היא עובדה. לעצם העניין ההקבלה בין יהדות ואיסלם (או נצרות) היא מופרכת כי המוסלמי באינדונזיה אינו סבור שהוא נמצא ב"גלות" בעוד שמרבית יהודי העולם רואים עצמם בגלות גם אם אזרחים נאמנים לארצות שבהן הם יושבים ואין להם שום כוונה לעלות לישראל. החלק השני בגבביך מראה שבכלל אינך מבין את משמעות המילה "קולוניה".האם ברייטון ביץ' היא קולוניה רוסית? האם ברוקלין היא קולוניה איטלקית? האם פנסילבניה היא קולוניה הולנדית? ומאחר ואיני צופה שתבין את הרמזים אז אסביר - קולוניה נוצרת כתוצאה מהשתלטות בכח של מדינה על שטח מרוחק ממנה והנהגת משטר כיבוש באותו שטח. אלג'יר היתה קולוניה צרפתית וארה"ב היתה קולוניה אנגלית. ההגירה של יהודים לפלסטינה (ובעקבות זאת הגירה של מאות אלפי ערבים מהסביבה) איננה יכולה להחשב אקט קולוניאליסטי בשום הגשרה שהיא. והערה אחרונה - כל מה שקרה בעבר הוא היסטוריה. מאז שבני ישראל הוגלו מכאן עברה ארץ ישראל עשרות כיבושים (כולל הכיבוש הערבי שהותיר כאן מתנחלים ערבים שידועים היום בשם "פלסטינים". ) מה שחשוב זה העתיד ולא העבר והדבר הנכון לעשותו היום הוא להפריד בין העם הישראלי (שכולל יהודים, דרוזים ועולים שאינם יהודים) לבין העם הפלסטיני (והבדווים צריכים להחליט לאיזה משני העמים הם משתייכים, על כל המשתמע מכך).
 

אנטוליו

New member
../images/Emo13.gifשכנעת אותי שהגזענות לפעמים זה

דבר חיובי ולא מגונה, ואני מסכים עם הרצל בצעירותו שמצב היהודים החיים בבידוד לא מאפשר ליהודים נישואים לבני אומות אחרות, לכן הם מתנוונים והפתרון היחידי הוא התבוללות ולא הקמת מדינה דתית-גזענית על חשבון הערבים תוך כדי נישולם מאדמותיהם בכוח כמו שקרה כאן. הפתרון הפורטוגזי מלפני 500 שנה היה אידאלי וחבל שהוא לא הושם בשאר ארצות אירופה. אני גם תומך נלהב בתורת היוגניקה ומצטער שבלחץ היהודים היא הוצאה מחוץ לחוק אחרי מלה"ע השניה. יש בה הרבה תבונה והגיון ואם היו מיישמים אותה כמו שצריך, היה מתמעט בצורה ניכרת מספר דגנרטים ועבריינים שהארץ מלאה בהם מעל ומעבר.
 

InDaHouse

New member
משום מה אתה מתעלם לחלוטין

מן העובדה כי נסיבות חברתיות יוצרות את אותם דגנרטים ועבריינים ולאו דווקא הגנטיקה. אדם שיש לו גן "פיוז קצר" יכול להיות נואם אימפולסיבי ומוכשר, או אדם שמהיר לזהות עוולות חברתיות ולסחוף אחריו המונים. המדינה ושלטון הבורגנות הוא זה שמעדיף להפנות אנשים בעלי תכונות גנטיות מסויימות לחיים של פשע במקום של עשייה חברתית.
 

אנטוליו

New member
גם נסיבות חברתיות וגם גנטיות.

אדם שנולד למשפחה עניה, חסרת השכלה ועבריינית - יש לו יותר סיכויים להתפתות להיות עבריין בעצמו או סתם נטל עח החברה. מניעה הרבה יותר אפקטיבית וזולה מאשר הטיפול, לכן צריך לאסור להביא ילדים חופשי לכל דיכפין, ולהתנות את הולדתם במצבו הכלכלי, השכלתי ובריאותי של המועמד. ראה מי מביא הכי הרבה ילדים: הטפילים החרדים שגם ילדיהם הופכים לטפילים, הבדואים שילדיהם הופכים לעבריינים, המתנחלים הדתיים שמתרבים על חשבון משלם המסים. במדינות המערב אין קבוצות אנטי-חברתיות כה גדולות, לכן איכות ורמת החיים שם עולות לאין ספור על אלה של הארץ. צריך לשים לכך קץ אם חפצים חיים נורמליים אנו.
 

InDaHouse

New member
אתה רוצה רשימה של אנשים

שגדלו בסביבה ענייה ועבריינית ויצאו קפיטליסטים חזיריים ו"הגונים"? אני מעדיף טפילים מפה ועד מקסיקו ולא עוד קפיטליסט אחד. לא לשכוח - כמות הטפילים היא ככמות הכסף. להרוג את הכלכלה משמעו למנוע את תופעת הטפילות.
 
למעלה