האיחוד האירופאי מייעץ לנתניהו...

ש מים

New member
האיחוד האירופאי מייעץ לנתניהו...

"לא פותרים פקקים באמצעות סלילת כבישים נוספים"
אמנם אין חדש באמירה/טענה/הצהרה הזו, הידועה לכל מתכנן ערים ומתכנן תחבורה רציני, אבל החידוש כאן בעיני הנו התערבות האיחוד האירופי בנושא כ"כ לכאורה "צדדי", במדינת שוליים כמו שלנו (שלפי התקשורת מעסיקה את האיחוד רק בהיבטים הפוליטיים...).
מעניין מאוד מה גרם/דחף את האיחוד לאמר את הדברים.
 

אבישי ק

New member
לפי דעתי זה נאמר כחלק מעניין פוליטי לא קשור

זה כמו להגיד השמים כחולים.
כאילו רצו להגיד משהו אבל לא ברור מה.
הרי כן משקיעים בתח"צ ובמקומות שאין נגישות משקיעים בכבישים.
אפילו בגרמניה שהיא ידועה בתח"צ שלה יש מערך כבישים מאד מכובד.
אז מעניין מה הייתה הכוונה.
 

ש מים

New member
לא מסכים

ברור שחייבים להשקיע בכבישים וברור שיש בארץ השקעה בתח"צ (בעיקר ב-5 השנים האחרונות, אבל הביקורת היא על מיקוד וסדרי עדיפות. משרד התחבורה (והאוצר, ורמ"י ומשב"ש ומי לא) עדיין לוקים בהבנה וברמת התיעדוף, ומקדמים כבישים עפנ"י תח"צ. דוגמא בולטת אחת, מיני רבות מאוד, ניתן לראות בעיר חריש: במקום לקדם את המשך המסילה המזרחית של הרכבת, עם מרכז תחבורה רציני באזור התעסוקה המתוכן בצומת מג"ב, או ללא קשר לאזור התעסוקה (הרע) הנ"ל, משב"ש והעירייה "נעולי מטרה" על נסיונות התחברות לכביש 6...
 

אבישי ק

New member
ההשקעה היא במקביל. הנושא של חריש הוא בעייתי מההתחלה

כשדיברו על ההקמה של העיר.
העיר תוכננה כעיר למגזר מסויים ואז ביטלו ואז מיהרו להוציא מכרזים לבנייה בלי לתכנן שום דבר. רצו להקים עיר ולא תכננו להקים עיר ולכן זה נראה ככה.
הדוגמא הכי טובה לתכנון תחבורתי לקוי היא מודיעין שגם באותה צורה בנו עיר מיהרו לחבר לכביש 1 וזהו.
לדעתי העירייה פשוט בדקה מה האופציה הריאלית והמהירה ביותר כי עד שיתחילו לבנות את המסילה המזרחית יקח המון זמן בעיקר בגלל כל מני בעיות מול הרשויות המקומיות.
העובדה היא שמקדמים תחבורה ציבורית גם למקומות פחות "אטרקטיבים" כדי לדאוג שתהיה פריסה אחידה ונכונה ולא ריכוז של התשתיות במקום אחד שיגרום להגדלת הבעיה במקום לטפל בה.
 
למעלה