נתנאל 123456
New member
האישה ביהדות והתרביות העולם
שלום לכולם.
אני הייתי רוצה לשאול כמה שאלות בקשר למעמדה של האישה לפי השקפתם של הפילוסופים ובכלל מה הגישה לאישה הייתה בתרבות העולם.
העתיק עד המפכה הפמיניסטית, אני אתחיל כך : אני לפי ידעתי היחס לנשים היה כזה : אישה היא בן אנוש אבל עם פגם, אישה נחותה מהגבר.
אישה צריכה לטפל בילדים ולדואג לכלכלת הבית ועבודת הבית לא ללמוד באופן פורמלי -עד המאה ה19 אישה פחות שכלתנית יותר רגשית
לכן היא לא יכולה ללמוד מקצעות מדעים.גם הייתי רוצה לדעת מה הוביל לשנוי.
הפילוסופי או התרובתי לכך שהיתרו לאישה ללמוד במוסדות, שנית אני הייתי רוצה להבין דבר מסיום בקשר לאחר מהפכה המדעית לא חל
שיפור במצב של הנשים אלה הוא עמד במקום, וגם נתנו טיעונים כל מיני הוגי דעות למה אישה לא מתאים לה ללמוד מדע, ואיך לימוד מזיק
להיותה אמא, היא נחותה, כאלו בו נגיד שהחלה התקדמות בתפישה האנושית, אז למה אותה גישה חיובית כלפיה לא התפתחה? ועוד דבר
מה גרם לגבר מכתחילה להרגיש שהאישה היא לא לא טובה כמותו?, האם זה דבר אבלציוני, האם זה דבר שאפשר לשנות מבחינה
או לא וכמה זמן זה יקח עד שהיה שווין מלא לפי דעתכם. ומה מייחד את היהדות משאר אומות העולם ביחס לאישה, תודה מראש לעונים.
תרבותית באופן מלא? או שהפליות כנגד נשים היו קימות?, עכשיו ליהדות, ציפיתי בהרצאה של ישיעהו ליבוביץ בקשר לאישה, הוא בעצם
אומר כך בהקדמה שכתוב בתנך שכאשר בורא עולם ברא את האדם הוא קרא אותם אדם, וכלומר זה אומר שהיהדות החשיבה את האישה לאדם.
זה ידוע לי, אבל אז הוא ממשיך " דרכה של אישה לא לשבת בית דין" ואז הוא מסביר בעצם שזו לא הלכה ,ככה הבנתי אלה שפשוט זה לא הטבע
שלה. והוא יותר מדבר באופ כללי ואונברסלי על היחס וכו, עכשיו אני בתור תלמיד ישיבה לשעבר למדתי את מסכת סוטה א אני זוכר שהרב
דיבר על אישה שנשבה מבעלה הכהן ואין משיבים אותה על הבעל , אני כבר לא זוכר זה היה מזמן, ועוד דבר וזו טענה שאני זוכר ברור שנאמר
שדיברו על העניין של השופט אז שאמר שאישה באמצע האקט של האונס נהנת אז אמרו כאלו שזה כתוב באיזה מסכתה, האם זה נכון?, זה
היה לפני כמה שנים אני לא זוכר את המקרות, אבל אם באמת כל אותם דברים נכונים האם זה לא -בעייתי?, כי אני לא הבנתי את הגיון בזה
שלא צריך להחזיר את האישה לבעלה, ממש לא הבנתי, או שלגבר כן מותר לבגוד עם אישה גיוה ולאישה אסור ויש עונש וכו, כאלו מבחינה
הזאת לא הצלחתי להבין את הגמרא הזאת, זה לא ברור לי, אז רציתי לדעת לפי הלכה מה מעמדה של האישה? האם כיום למשל אישה
כן יכולה ללמוד, אני יודע שאין בעיה עם הורה אבל גם במוסד שאין בו פריצות או כמה שפחות, אז מה הדעה של הלכה כיום? שלישית
טענו לי טענה שהיהדות היא שובנסטית, בגלל שאישה לא צריכה ללמוד תורה, ועוד טענות שאין לה מקום בעולם התורני אין השפעה,
וכאלו טענות, בזמנו שמעתי טענה שאומרת שכתוב " שאישה הופכת את בעלה למלך ו8האיש הופך את האישה למלכה" ובעצם אותו
רב זה היה זמיר כהן כדומני, טען שיש הבדלים בין אישה לגבר לכן האישה לא יכולה להיות מחיובות בתלמוד תורה ועוד, ולכל אחד
יש את התפקיד שלו לפי הטבע שלו, עכשיו השאלה שלי היא כזאת : האם היהדות היא דת שמנסה להיות שווינת בין גברים לנשים
או לא, ומה מייחד את היהדות משאר אומות העולם ביחס לאישה, תודה מראש לעוזרים.
שלום לכולם.
אני הייתי רוצה לשאול כמה שאלות בקשר למעמדה של האישה לפי השקפתם של הפילוסופים ובכלל מה הגישה לאישה הייתה בתרבות העולם.
העתיק עד המפכה הפמיניסטית, אני אתחיל כך : אני לפי ידעתי היחס לנשים היה כזה : אישה היא בן אנוש אבל עם פגם, אישה נחותה מהגבר.
אישה צריכה לטפל בילדים ולדואג לכלכלת הבית ועבודת הבית לא ללמוד באופן פורמלי -עד המאה ה19 אישה פחות שכלתנית יותר רגשית
לכן היא לא יכולה ללמוד מקצעות מדעים.גם הייתי רוצה לדעת מה הוביל לשנוי.
הפילוסופי או התרובתי לכך שהיתרו לאישה ללמוד במוסדות, שנית אני הייתי רוצה להבין דבר מסיום בקשר לאחר מהפכה המדעית לא חל
שיפור במצב של הנשים אלה הוא עמד במקום, וגם נתנו טיעונים כל מיני הוגי דעות למה אישה לא מתאים לה ללמוד מדע, ואיך לימוד מזיק
להיותה אמא, היא נחותה, כאלו בו נגיד שהחלה התקדמות בתפישה האנושית, אז למה אותה גישה חיובית כלפיה לא התפתחה? ועוד דבר
מה גרם לגבר מכתחילה להרגיש שהאישה היא לא לא טובה כמותו?, האם זה דבר אבלציוני, האם זה דבר שאפשר לשנות מבחינה
או לא וכמה זמן זה יקח עד שהיה שווין מלא לפי דעתכם. ומה מייחד את היהדות משאר אומות העולם ביחס לאישה, תודה מראש לעונים.
תרבותית באופן מלא? או שהפליות כנגד נשים היו קימות?, עכשיו ליהדות, ציפיתי בהרצאה של ישיעהו ליבוביץ בקשר לאישה, הוא בעצם
אומר כך בהקדמה שכתוב בתנך שכאשר בורא עולם ברא את האדם הוא קרא אותם אדם, וכלומר זה אומר שהיהדות החשיבה את האישה לאדם.
זה ידוע לי, אבל אז הוא ממשיך " דרכה של אישה לא לשבת בית דין" ואז הוא מסביר בעצם שזו לא הלכה ,ככה הבנתי אלה שפשוט זה לא הטבע
שלה. והוא יותר מדבר באופ כללי ואונברסלי על היחס וכו, עכשיו אני בתור תלמיד ישיבה לשעבר למדתי את מסכת סוטה א אני זוכר שהרב
דיבר על אישה שנשבה מבעלה הכהן ואין משיבים אותה על הבעל , אני כבר לא זוכר זה היה מזמן, ועוד דבר וזו טענה שאני זוכר ברור שנאמר
שדיברו על העניין של השופט אז שאמר שאישה באמצע האקט של האונס נהנת אז אמרו כאלו שזה כתוב באיזה מסכתה, האם זה נכון?, זה
היה לפני כמה שנים אני לא זוכר את המקרות, אבל אם באמת כל אותם דברים נכונים האם זה לא -בעייתי?, כי אני לא הבנתי את הגיון בזה
שלא צריך להחזיר את האישה לבעלה, ממש לא הבנתי, או שלגבר כן מותר לבגוד עם אישה גיוה ולאישה אסור ויש עונש וכו, כאלו מבחינה
הזאת לא הצלחתי להבין את הגמרא הזאת, זה לא ברור לי, אז רציתי לדעת לפי הלכה מה מעמדה של האישה? האם כיום למשל אישה
כן יכולה ללמוד, אני יודע שאין בעיה עם הורה אבל גם במוסד שאין בו פריצות או כמה שפחות, אז מה הדעה של הלכה כיום? שלישית
טענו לי טענה שהיהדות היא שובנסטית, בגלל שאישה לא צריכה ללמוד תורה, ועוד טענות שאין לה מקום בעולם התורני אין השפעה,
וכאלו טענות, בזמנו שמעתי טענה שאומרת שכתוב " שאישה הופכת את בעלה למלך ו8האיש הופך את האישה למלכה" ובעצם אותו
רב זה היה זמיר כהן כדומני, טען שיש הבדלים בין אישה לגבר לכן האישה לא יכולה להיות מחיובות בתלמוד תורה ועוד, ולכל אחד
יש את התפקיד שלו לפי הטבע שלו, עכשיו השאלה שלי היא כזאת : האם היהדות היא דת שמנסה להיות שווינת בין גברים לנשים
או לא, ומה מייחד את היהדות משאר אומות העולם ביחס לאישה, תודה מראש לעוזרים.