האם אני רשאי לתבוע את החברה שמספקת לי כבלים ?

dan10011

New member
האם אני רשאי לתבוע את החברה שמספקת לי כבלים ?

אני מנוי בחברת כבלים.
לפני שבוע התחילה תקלה שבה נשרף לי ממיר בבית. התקשרתי לתאם טכנאי ותואם לשבוע לאחר מכן טכנאי.
הטכנאי תואם לבוקר לשעה 9, יום לפני בשעה 20:45 קבלתי שיחה יזומה מהחברה שהטכנאי לא יגיע בשעות הנקודות ויוכל
להגיע רק בערב או למחרת. סרבתי ולא הסכמתי. בבוקר הטכנאי לא הגיע כמובן ופניתי לחברת הכבלים.

קבלתי תשובה כי היום לא יגיע טכנאי והם יחזרו אלי לתאם הגעה בהמשך.
קראתי את חוק הטכנאי ולפי מה שכתוב שם אם החברה מודיעה אחרי השעה 20:00 היא צריכה לפצות בין 300-600 שח תלוי לפי
זמן הדחיה עד שעתיים או יותר משעתיים.

רציתי להתייעץ איתכם, חברת הכבלים מסרבת לפצות בטענה שהם הודיעו לי שהטכנאי לא יגיע. (אחרי השעה 20:00).
1. האם אני יכול לתבוע אותם בבית משפט לתביעות קטנות?
2. במידה וכן, על אילו סעיפים אוכל לתבוע אותם? השעות שבזבזתי בהמתנה לשיחות עם נציגים שלהם, פספסתי לימודים בגלל התיאום שלהם,
העוגמת נפש והעצבים שנגרמו כתוצאה מכך.
איך אני מכמת את כל הדברים האלו לכסף? על מנת לדרוש מהם סכום מסויים?
3. האם על פי החוק אני רשאי לכתוב להם מכתב שבו אני דורש פיצוי על סך X כסף במידה ולא אענה תוך 3 ימי עסקים אפנה לבית משפט?
הדבר הזה מקובל? זה לא נחשב כאיום?

תודה רבה ויום טוב.
 
זה ממש לא נחשב כאיום. הפיצוי שנקבע בחוק

הגנת הצרכן הוא ללא הוכחת נזק. אם אתה יכול להוכיח נזק (למשל אובדן יום עבודה, מה שלא קרה במקרה שלך), אתה יכול לתבוע גם את הנזק.

אם כי, בתי המשפט לרוב מתייחסים לפיצוי ללא הוכחת נזק כפיצוי שכבר משקלל בתוכו את הנזק הבסיסי (אובדן זמן, טרטור, טרחה).
 

dan10011

New member
קרה נזק אחר

שמבחנתי הוא חמור יותר, פספסתי הרצאה באוניברסיטה שזה מבחנתי יותר מיום עבודה.
האם את זה ניתן לאמוד כנזק? אם כן אז איך וכמה?

והחברה טוענת כי החוק לא מחייב אותם לפצות אותי, אלא זה נתון לשיקול דעתה בלבד כמחווה שירותית, ככה לפחות דברי הנציג.
איך אני בכל זאת יכול לקבל את הפיצוי המגיע לי כאשר הנציג בצד השני אומר כי לא מגיע לי, ואין עם מי לדבר בעצם.
האם זה שהשיחות שלי איתם מולקטות יכול לסייע איתו?

מיניסיונך במידה ואתבע אותם, כמה כסף פיצוי אני אקבל אותם על כל הבזבוז זמן והטרחה שהם גרמו לי וכנראה יגרמו עד שהסגה הזו תגמר?
תודה רבה
 

dan10011

New member
פרט חשוב שחסר..

הנציג טען כי מכוון שהחברה התקשרה אלי להודיע כי הטכנאי לא יגיע למחרת (היא התקשרה אחרי השעה 20:00 כאשר הטכנאי תואם למחרת עד שעה 9 בבוקר)
הם רשאים להחליט לא לזכות או אותי או כן לזכות אותי כמחווה שרותית ובטח לא 600 שח לפי חוק הגנת הצרכן.
מה דעתך בעניין? איך אני יכול להציג את עמדתי בעניין? אני מעוניין לקבל את המגיע לי, במיוחד לאור העובדה שאני מקבל שירות גרוע וזלזול מצד ספק השירות.
תודה רבה
 
מה הנזק הגדול בלהפסיד הרצאה באוניברסיטה?

זה לא משהו שאפשר להשלים בשעתיים קריאה?

בכל מקרה, אני לא מבין למה הם טוענים שאתה לא זכאי לפיצוי. שלח להם מכתב, תדרוש תשובה בכתב על מה הם מסתמכים.
 

dan10011

New member
שלום אסף.

זה די אינדיבדואלי אבל לא הייתי אומר שלהשלים הרצאה מספר לוקח שעתיים אבל נניח שאנחנו מסכימים.
אתה ממליץ לפנות לעורך דין שינסח ויחתום על מכתב או שאפשר עצמאית?

תודה רבה.
 
לבד. חבל על הכסף. אם לא יענו לך תשקול לפנות

לעו"ד. אתה יכול גם דרך המועצה לצרכנות. במכתבים הם סבבה.
 
למעלה