האם אפשר לרשום (ליבא) מטוס מחול

shocron

New member
האם אפשר לרשום (ליבא) מטוס מחול

בזמן האחרון ישנו מטוס הצובר פופולריות הוא נקרא EUROPA ונמכר כערכה להרכבה עצמית פרטים ב www.europa-aircraft.com המטוס כל כך פופולרי בחו"ל כך שהחליטו ב discovery - wings ערוץ הכבלים לתעופה ששידוריו מגיעים גם ללווין בארץ ערוץ 37 ביס והחל מ 7 לאפריל תוקרן בערוץ זה סידרה בארה"ב הנקראת a plane is born המציגה כיצד המנחה במשך שנה לומד לרשיון טייס ובמקביל בונה דגם כזה בעצמו ולסיום רושם אות במנהל התעופה שם שאלתי היא לאלו שמכירים את מנהל (הפוצים הבירוקרטיים) התעופה האזרחי בארץ כיצד ניתן (מה נדרש כדי לרשום דגם כזה בארץ) ומה העליות האפשריות למי שמתעניין מחירו בחול חדש 27000$ בערך
 
אם אתה רץ מרתון יתכן ותצליח ליבא

אבל אם לא, אז אל תשקיע את הזמן בכך. שלב ראשון צריך לבדוק עם הדגם רשום ב-FAA ארה"ב ואם כן, אז רבע דרך עברת. אם לא, אני חושב שחבל על הזמן. בכל אופן, אתה צריך לפנות למחלקת הנדסת כלי טייס במינהל, הבנין המערבי ביותר קומה ג´ ואני ממליץ לך לשאול אותי בנדון לפני שאתה פונה. הם יבקשו ממך לשלוח איש שלהם למפעל וזה יעלה לך הרבה מאוד כסף , אולי ראית את הכתבה בטלויזיה כשמישהו ניסה להביא טרקטורון מעופף מאוסטרליה. כשיהיה לך אישור דגם תוכל ליבא אבל גם כאן כפוף לקבלת אישור חניה מאיזה מנהל שדה תעופה בארץ, או שכמה שאני זוכר בכתבה, האוירון מתפרק ונגרר הביתה. בענין המחיר, לדעתי מדובר על קיט שיהיה לך צורך להשקיע בו עבודה, ואינו כולל מנוע ומדחף, אך בכך אני לא בטוח.
 
הערה קטנה...

לגבי אנשי המנהל או כפי שכונו על ידך "הפוצים הבירוקרטים", אני לא חושב שיש מקום להעניק להם "תארים". כאשר כל נפגע תאונת טיס ו/או אישתו ו/או יורשיו, כצעד ראשון, תובעים את המנהל על כל צעד (איך אישרתם מטוס כזה ? איך נתתם רשיון כזה ? איך לא התרעתם ? איך לא מנעתם ?) לא ניתן לבא אליהם בכלל בטענה שהם מקפידים על קוצו של יוד. הוסף לכך את הנוהג החדש שזוכה לפופולריות רבה בבתי המשפט - לתבוע באופן אישי את הפקיד שחתם ו/או לא מנע ו/או לא הקפיד ותראה שבמקומם היית נוהג בדיוק, אבל בדיוק באותה הדרך. אם אתה רוצה דוגמאות, אז ראה את רשימת הנתבעים באסון ערד ו/או את רשימת הנתבעים בקריסת התקרה באולמי וורסי - והרשימה היא עוד ארוכה ארוכה. ובמישור העינייני - הדרך הקצרה לרישוי היא מילוי כל הדרישות, אחת לאחת (וכאן אתה קובע את הקצב בו תספק את הדרישות) ולא מלחמה "עקרונית" מדוע בכלל הועלו הדרישות תוך הבעת דעה על אופיים והענקת "תארים" לאנשי המנהל.
 
סליחה, למי בדיוק אתה מייחס התבטאות

מי כינה את אנשי המנהל בכינויים שאמרת???
 
חבות משפטית והמנהל

סוף, סוף, הגענו למצב טוב שבישראל מתחילים לתבוע גופים ציבוריים על חבות משפטית (לצערי, מאוחר מידי!). אני מקווה כי לא יגיעו עד למצב השורר בארה"ב אבל, כדאי שגופי ממשל יתחילו להבין שאינם חסינים בפני תביעות של אזרחים שנפגעו ממעשים/מחדלים של הממשל! ולעצם הענין. בארה"ב, עקב החבות המשפטית, צמחה תעשייה של מטוסי קיט בבנייה עצמית שהרעיון העומד מאחוריה היא העובדה כי מי שבנה מטוס בעצמו (ולצורך זאת - לפחות 51% ממנו) אחראי כלפי עצמו ולמעשה, לאיש אין אפשרות לבוא בתביעה כלפי אף גורם, אם, חס וחלילה, קרה לנוסעי המטוס משהו עקב תאונה! בארץ, מנהל התעופה האזרחית, "המציא" תקנות והוראות המחייבות את בונה מטוס הקיט, להמצא תחת פיוח של מכון בדק ולקבל את אישורי המנהל לבדיקה שנתית. כנראה, אינם מבינים שם, במנהל, את מה שעלול לקרות להם (ועכשיו גם באופן אישי למי שיחתום על אישורים למטוסי קיט) במקרה של תאונה. משום שחתימתם, וכנ"ל חתימת מכון בדק, תחשוף אותם לתביעות במקרה של תאונה, אם תקרה לטס במטוס. לאחרונה, הוקם בארץ סניף של ה-EAA אשר יאפשר למנהל התעופה "לרדת" מהעץ הגבוה של החלטותיהם השגויות. הרעיון העומד מאחורי הקמת הסניף, הקמת מערכת יחסים בין מנהל התעופה האזרחית לבין גוף שירכז את ההדרכה והנחיית הבונים בשטחים טכניים הקשורים בתהליך בניית המטוס - באותה צורה, כפי שמקובל בארה"ב. לפחות, בהצהרה, הרעיון מקובל על מנהל התעופה והם הבטיחו כי אם, אכן, יקום גוף שכזה, הם יהיו מוכנים לאמץ את החוקים האמריקאיים הנוגעים למטוסים בבנייה עצמית. אנו מקווים כי הסניף הישראלי של ה-EAA, יקדם נושאים נוספים הקשורים בקשר בין ציבור אוהדי ושוחרי התעופה, לבין הממסד השלטוני במדינה. נשמח על הצטרפות חברים נוספים - ולא חייבים להיות בוני מטוסים, טייסים או כל עיסוק ישיר בתעופה - מספיק הרצון של המצטרף להיות חבר במשפחת התעופה האזרחית הספורטיבית! אריאל אריאלי - סגן נשיא הסניף הישראלי של ה-EAA
 
אשמח לעזור לך בנושא בניית קיט בארץ

לצערי איני מצוי בתהליכי ייבוא מטוס בנוי (מרושיין) לארץ. אריאל אריאלי
 
למעלה