האם אשדוד יכולה להפוך לגרעין מטרופולין?

maromy

New member
האם אשדוד יכולה להפוך לגרעין מטרופולין?

חיבור בין אשקלון לאשדוד (למרות הדיונה ביניהן), הצמיחה של יבנה, גן יבנה, קרית גת וגדרה -
האם היה צריך להגדיר את אשדוד כאזור מטרופוליני?
האם לא היה נכון להפוך את אשדוד לכזו, על ידי הקמת מרכז תעסוקה מטרופוליני רציני
נוסף לאזורי התעשייה, שימשוך יוממים מרחובות ומטה במקום להשאיר את הערים כפרברי
שינה של תל אביב.
אין ספק שהחלטות ברמת התכנון הארצי והתקצוב השאירו את אשדוד ללא בית חולים, ללא
אוניברסיטה, לא תמרצו בה מלונות.. כל אלו נחוצים כדי למצב אותה כעיר מטרופולינית.

לדעתי הפספוס העיקרי של אשדוד זה שהעיר לא נוגעת בשלוש נקודות שהיו הופכות אותה
מפרבר שינה לעיר מטרופולינית:
1. מרכז עסקים עם ענפים כמו פיננסים, הנהלות, היי טק
2. השלמת פיתוח המרינה וטיילות החופים והקמת מלונות 3 כוכבים זולים כתחרות לתל אביב
3. הקמת עוד אזורי בילוי ומוקדי תרבות וחינוך - מועדונים, קולנוע, אוניברסיטה.

מבחינת בינוי העיר, יש פוטנציאל גדול מאד לפינוי בינוי, שבצורה נכונה יכול לשפר מאד
את הרובעים הותיקים ולהפוך אותם למרכז עירוני עם שימושים מעורבים ביותר רחובות.
אשדוד צריכה לשדרג את עצמה מבחינת האטרקציות שהיא מציעה לתייר ולתושב, כדי
שהכסף שלהם לא ינדוד צפונה.
 

maromy

New member
תוכנית להפיכת אשדוד לעיר מטרופולינית ותיירות

אם הממשלה תשקיע בעיר בצורה מסודרת אין ספק שאשדוד יכולה להתחזק כעיר
מטרופולינית. דרושה השקעה של כ-3 מליארד שקל:

חצי מליארד להקמת אצטדיון חדש (אולי משותף לאשדוד ואשקלון) שיאפשר אירוח אירועים גדולים. כדי שלא יהיה "פיל לבן"
ישולב בתוכו מתחם בילוי שישכיר שטחים גדולים למטרות תרבות, מועדונים, ומסעדות.

חצי מליארד נוספים ילכו להקמת טיילת החופים ושדרוג כל רצועת החוף, חיבורה לאשקלון ועידוד פיתוח אכסניות ומלונות 3 כוכבים.

חצי מליארד שקל נוספים ישדרגו את המרחב הציבורי של העיר ברובעים ישנים - שיפוץ חזיתות, סיוע לעסקים בשילוט וחלונות ראווה
ושיווק, מנהלות פיתוח עסקי והשלמת המרינה כמתחם בילוי נוסף.

וצי מליארד יתקצבו הקמת מסלולי נת"צ בין יבנה לאשדוד ובין אשדוד לאשקלון כדי לשפר את התחבורה בין הערים ופעילות לשיפור
התחבורה הציבורית באשדוד.

מליארד שקל נוספים יוקצו להקמת אוניברסיטה ומוזיאון ייחודי (למשל מוזיאון הפטנטים הישראלי) לצד בי"ח אסותא.

לדעתי תוכנית כזו תוכל להצמיח את אשדוד כגרעין מטרופוליני שבונה עצמו כתחרות
לגוש דן מצפון ובונה גם מתווה לגדילת שתי הערים (אשדוד-אשקלון) לחצי מליון תושבים,
והצבת יעד של אירוח חצי מליון תיירים בשנה.
 

maromy

New member
תוספת מסחר ובילוי בפארקים ברובעי אשדוד

תוכנית נוספת שלדעתי עיריית אשדוד צריכה להפעיל, היא תוספת שימושים מסחריים בפארקים בעיר.
למשל: קיוסקים בממשקים בין פארק ורחוב ראשי (דוגמת שד' רוטשילד בת"א),
תוספת מתחמי בילוי עירוניים למשל פיתוח הכיכרות הציבוריות הקיימות כמוקדי בילוי.
תוכנית הכשרה והשכרה של שטחים גדולים בתפר עם אזור התעשייה לפאבים ומועדונים
 

maromy

New member
השלמת כיכר המרינה ושימושי בילוי במקום בריכה

רבות דובר על תוכנית הפיתוח של כיכר המרינה שטרם הושלמה. דובר על אגם, או על בריכה ציבורית.
דובר גם על תוספת של טבעת מגורים.

לדעתי, יש ישמור על הכיכר הגדולה כשטח רצוף ופתוח וסביבו לא טבעת מגורים אלא טבעת "האנגרים"
כמו נמל תל אביב - שיאפשרו פיתוח מועדוני ספורט, מועדוני לילה, מסעדות ושווקים תוך ניצול הכיכר
הגדולה של המרינה לארועי תרבות גדולים.
יצירת מתחם דמוי "נמל תל אביב" בכיכר המרינה יאפשר לשדרג את האטרקציות שמציעה אשדוד.
לצידו יש לתמרץ את הקמת המלונות שתוכננו במרינה.
 

zahipan10

New member
אשדוד צריכה לשאוף להיות עיר תיירותית

אשדוד עיר יפיפייה ממש כמו החופים שלה ולכן הפספוס של אשדוד זה שהיא עדיין לא עיר תיירותית, אשדוד צריכה לייצר אטרקציות תיירותיות, לעודד הקמת בתי מלון בעיר, ולמתג את עצמה כעיר תיירות.
 

maromy

New member
מסכים מאד וזה לא סותר פיתוח בעוד תחומים

באשדוד לא היה בית חולים, מלון או אוניברסיטה. הפיתוח מלכתחילה הכתיב עיר שהיא פרבר שינה + נמל.
אין לה כמעט מגדלי משרדים ומשרות צווארון לבן, והרובע של הסיטי שיועד לכך שונה למגורים.
פה בדיוק נכנסת הנהגה עירונית שלא מקבלת דברים כפי שהם אלא יוצרת שינוי ומכניסה את הכלים
להפוך את העיר למגוונת יותר בענפי התעסוקה ומכניסה תיירות ואזורי בילוי ופנאי שמושכים אליה מבקרים,
תושבים ותיירים.
אני מאמין שבהשקעה של 3 מליארד שקל, שאינה גדולה אם מסתכלים על ההשקעות בכבישים ואפסלט,
ניתן להתחיל להזיז את אשדוד למשבצת של עיר מטרופולינית ופירטתי כבר מה צריך להיעשות בכסף.
הקמה של אוניברסיטה, העבודות שכבר החלו על בית חולים אסותא, הכנסת האנגרים ומוקדי בילוי במרינה
ובתפר עם אזור התעשייה, בניית אצטדיון משולב בשטחי פנאי ובילוי בתוכו ותמריצים לפיתוח תיירות
לאורך קו החוף יוסיפו עשרות אלפי משרות וייצרו כח משיכה אל אשדוד.
 

ש מים

New member
"אשדוד עיר מטרופולין"


התשובה חיובית.
אם תעצור את הרכבת בתחנת ההגנה בת"א.
אם תחרוש את כביש 2 מדרום לרשל"צ.
את תבנה את קו מז'ינו במחלף יבנה.

אם לא תעשה את כל אלה, אשדוד תהפוך לחלק ממטרופולין ת"א.
(אופפס... בעודנו מתכתבים נראה לי שכבר איחרת!
).
 

maromy

New member
אשדוד יכולה וצריכה להיות מטרופולין לטעמי

נכון שהיום הרבה יוממים נוסעים לתל אביב. בדיוק בשל כך אני מאמין שראשון לציון
ואשדוד שתיהן עושות מאמצים לשמור את התעסוקה אצלן ולפתח את אזורי התעסוקה.
עבור אשדוד הפיתוח של שירותי בילוי תיירות ופנאי יביא לעיר עוד עשרות אלפי משרות
מקומיות שיורידו את התלות שלה בתל אביב וגם ישאירו אצלה את הכסף לבילוי ופנאי.
לדעתי אשדוד ואשקלון בהיותן שתי הערים עם קצב צמיחה גבוה, מעגנות ובאשדוד נמל
אינן תלויות כלכלית בערים אחרות והן יכולות לפתח בתחומן גרעין מטרופוליני שיכלול
את קרית גת, יבנה, אולי אפילו רחובות. כלומר, אם תושב רחובות יגיע לבלות במרינה
של אשדוד ולא בנמל תל אביב, מקום עבודתו באזור התעשייה של אשדוד - מן הסתם
נקודת היחוס שלו תשתנה לכך שאשדוד העיר המטרופולינית הגדולה.
 

Ynhockey

New member
אם כבר אז נתניה

לאשדוד יש בעיה מובנית שהפיתוח שלה לאורך החוף מאוד מוגבל ע"י שמורת טבע ובסיסי צה"ל קבועים (שלא יפונו).

חוץ מזה אין לה רכבת במרכז העיר (וגם אם יחפרו מנהרה זה יהיה לאזור אחד בלבד), ויש המון יישובים חקלאיים באזור שלא ניתן "להעלים".

אם כבר אז נתניה: יש לה כבר כמה וכמה יישובי לוויין עירוניים, יש קו רכבת באמצע העיר כמו בתל אביב, והיא כבר במרכז הארץ כך שלא צריך לשכנע אנשים לעבור לשם (אולי סיבה שולית).

מה שצריך שם זה לפתח תעשייה. אמנם א"ת פולג גדול מאוד, עדיין רק בפתח תקווה יש יותר תעשיה מכל "מטרופולין" נתניה, שלא לדבר על חולון, תל אביב, ראשל"צ ועוד.
 
הרכבת בנתניה היא ממש לא

באמצע העיר. למעשה, גם בתל אביב זה לא ממש באמצע, אלא בשוליים, אבל בנתניה זה אפילו לא בשוליים.
 
למעלה