האם אתם בעד פרסום בסלולר?

danchen

New member
אז פה אני חולק עליך! בעצם רק קצת.

פרסום SMS מבוסס מיקום הוא באמת מתאים רק להארד סייל במקומות מכירה אבל זה בהחלט לא הדוגמה הבולטת ביותר ליעילות המדיום הזה. דווקא הדוגמה שלך השניה הרבה יותר טובה ונכונה - פרסום מבוסס מיקום (בסלולר) לא ממש הוכיח את עצמו והוא מוגבל ביותר ומתאים למטרה אחת בלבד - בדיוק כמו מדבקות על המדפים בסופר או חלוקת פליירים בקניון ליד המדרגות הנעות - פרסום שתופס את הלקוח כשהוא מגיע לנקודת המכירה ומשלים את תהליך השכנוע. במרים אלו הוא מתאים למוצרים בעלי מעורבות נמוכה ולמבצעי הרד סייל באמת. הוא יכול להתאים מאד גם כשהוא לא מבוסס מיקום אבל בתנאי שהוא מבוסס הרשאה (permission based) - במקרה כזה יש סבירות גבוהה יחסית שהלקוח מתענין במסר שתעביר לו ויקדיש לו תשומת לב ראויה (הקלוח נוטה להקשיב יותר לפרסומות בנושאים שכרגע מענינים אותו - הוא עושה ברירה של הפרסומות שהוא רואה כמעט אוטומטית - אם הנושא מענין אותו גובר הסיכוי לכך שיקדיש לפרסומת תשומת לב). זה כאמור תלוי בכך שהלקוח באמת מתענין בנושא ולא מקבל הודעות זבל או הודעות שהוא לא ביקש - במקרה כזה הלקוח מהר מאד יפסיק להאמין במדיה הזו וברלוונטיות שלה - הוא יקדיש לה פחות תשומת לב, אם בכלל, ויגיב אליה ולפרסומים שלה בסקפטיות ובגישה שלילית. כך גם המפרסם ייפגע וגם המדיה עצמה.
 

danchen

New member
ממממ

הכל נכון אבל אם הבן אדם ממש לא בענין של הצגות (ויש הרבה כאלו) אז תשלח לו SMS על כרטיסים של הרגע האחרון וזה ממש לא יענין אותו - בפעם הבאה תשלח לו הודעה על מזון לכלבים בהנחה והוא בכלל יש לו תנשמת - בפעם הבאה שתשלח לו הודעה על טיסה לחו"ל בדקה השתעים וזה כבר עשוי היה לעניין אותו, הוא כבר לא בטוח יפתח אותה. ככל שתשלח יותר הודעות לא רלוונטיות המדיה תאבד מערכה - הלקוח יפתח אנטי כלפי המדיה וכפלי ההצעות שהיא מפרסמת.
 

redyoyo

New member
מחשבה קצת אחרת

הרד-סייל שיווק ממוקד הכל נכון אך בסוג פרסום שכזה ישנה בעיה אחת שהיא מאוד מהותית והיא הצרכן ורצונותיו. הישראלי מתייחס למכשיר הסלולרי כמשהו פרטי ואישי ושליחה של משהו מבחוץ אל המכשיר מאדם אינו מוכר ,חברה, לאו דוקא תראה התענינות כי אם אולי רתיעה או חוסר היענות (מה רוצים ממני, גם לטלפון הם מגיעים?). לכן בסוג פרסום שכזה רצוי לפנות קודם לצרכן לעניינו בדבר ואם כאן אדרבה. אך במינון נמוך חשוב אנו לא רוצים להטריד את הצרכן אלה רק לגרות אותו וליצור בו עניין שיניע אותו לפעולה. דוגמא נוספת למה שהעלתם- חברת רכב שמיצרת רכבי 4*4 ומכשור תואם מארגנת תערוכה שתכלול את נושא ה4*4 או תתן חסות ובכניסה תבקש מהנכנסים אם אפשר לעניין אותם בדברים שהחברה תשווק, תוך הבטחה על דברים עיקריים ובעל המכשיר יהיה הראשון לדעת ויזכה בהטבה מסוימת -משהו מהשרוול שווה מחשבה המשך שבוע טוב.
 

redyoyo

New member
כמה נתונים ורעיונות

ממחקרים שנערכו באירופה עולים הדברים הבאים: על-פי ממצאי המחקר, אחוז התגובה לפרסום סלולרי ב-SMS הינו 11%, פי חמישה מאחוז התגובה לפרסום באמצעות דיוור ישיר. 33% מהמשתתפים במחקר דיווחו כי הם משתמשים ו/או השתמשו בפרסום סלולרי, כאשר מתוכם 21% מסרו כי הם משתמשים בפרסום באמצעות SMS לעיתים קרובות. 5% מהמשתתפים דיווחו כי הם מתכוונים להשתמש בפרסום סלולרי על בסיס קבוע בשנה הבאה וכי הם מתכוונים להקצות לכך 7% מתקציב השיווק. 80% מהנשאלים באירופה הגיבו שהם מעוניינים בפרסום סלולרי! כל עוד הפרסום ממוקד הווה אומר על פי חתך דמוגרפי, תחומי עניין והסכמת הצרכן ,אפשרות ניתוק מיידית והנעה מיידית אפשרות יצירת קשר בזמן העכשווי למימוש הזכייה קנייה וכד'. בישראל המצב לא שונה כלל-40% מהנחשפים מגיבים באופן מיידי וזאת מכיוון שהם מנויים על השירות. נספח- הוספת מסד נתונים לחברה-ובבראשה עידכון הטלפון הסלולרי. שליחת מסר-שלח מסר לאחר שעיצבת אותו חשבת עליו והגעת למסקנה שהוא הכי פוגע במטרה. הצע תמריץ- תמריץ למוצר של החברה. ולבסוף אל תשכח לאסוף נתונים ולעקוב אחריהם- *קבע יעדים *קבע את הרצון שלך מהמכירה, שירות. *השוואה. והכי חשוב עקוב אחרי הצרכן אם אין תגובה ממנו סימן שנרפנו אצלו ומדוע זה קרה?.
 

danchen

New member
האם אתם בעד פרסום בסלולר?

האם יש לכם נסין בפרסום בסלולר (SMS, משחקים וכו')? אם כן - שתפו אותנו האם זה עבד אצלכם או אל - אם אתם צרכנים של כזה שיווק - מה דעתכם כצרכנים ?
 

סיווקס

New member
SMSים

בתור צרכן - די מעצבן אותי לקבל הודעות פירסומיות שלא ביקשתי אל הפלאפון שלי. אם זה שרות שנירשמתי אליו - סבבה. אם לא, אז זה די מרגיז. בדרך כלל אני מוחק אותן ברגע שאני קולט שזה סתם. עם זאת, אני עבדתי תקופה מסויימת בפיתוח משחקי מחשב לפלאפונים עבור חברה באוסטריה וחלק מהמשחקים כללו שליחת SMS-ים - והשחקנים דווקא די נהנים מזה. אבל שוב - הם נרשמו למשחק, הם לא קיבלו הודעות ככה סתם.
 

Sonata Of Tears

New member
ככה

מכוון שאני לא מקצוען (אני שואף להיות..כי זה פשוט נונרא מעניין אותי..חבל שבצפר לא מכבלים גם ילדים בני 15 :) ) אוקי,הפרסום באס אמ אסים הוא לא צבעוני ,לא מקורי ונורא משעמם בן אדם ששומע את הצליל הזה של הכבלת הודעה ישר בודק ממיזה ומצפה שזה מישהו שהוא מכיר,במקום זאת הוא מכבל הודעה על איזה מוזר, וישר מוחק אם זה לא איזה משהו שנותן לך איזה הנחה גדולה (כמו שחברת אורנג' נתנו פעם קרטיס שני למטריקס) אז באמת זה לא עובד,לפני שאתה בכלל קולט של מה המוצר אתה מוחק..
 
למעלה