אז פה אני חולק עליך! בעצם רק קצת.
פרסום SMS מבוסס מיקום הוא באמת מתאים רק להארד סייל במקומות מכירה אבל זה בהחלט לא הדוגמה הבולטת ביותר ליעילות המדיום הזה. דווקא הדוגמה שלך השניה הרבה יותר טובה ונכונה - פרסום מבוסס מיקום (בסלולר) לא ממש הוכיח את עצמו והוא מוגבל ביותר ומתאים למטרה אחת בלבד - בדיוק כמו מדבקות על המדפים בסופר או חלוקת פליירים בקניון ליד המדרגות הנעות - פרסום שתופס את הלקוח כשהוא מגיע לנקודת המכירה ומשלים את תהליך השכנוע. במרים אלו הוא מתאים למוצרים בעלי מעורבות נמוכה ולמבצעי הרד סייל באמת. הוא יכול להתאים מאד גם כשהוא לא מבוסס מיקום אבל בתנאי שהוא מבוסס הרשאה (permission based) - במקרה כזה יש סבירות גבוהה יחסית שהלקוח מתענין במסר שתעביר לו ויקדיש לו תשומת לב ראויה (הקלוח נוטה להקשיב יותר לפרסומות בנושאים שכרגע מענינים אותו - הוא עושה ברירה של הפרסומות שהוא רואה כמעט אוטומטית - אם הנושא מענין אותו גובר הסיכוי לכך שיקדיש לפרסומת תשומת לב). זה כאמור תלוי בכך שהלקוח באמת מתענין בנושא ולא מקבל הודעות זבל או הודעות שהוא לא ביקש - במקרה כזה הלקוח מהר מאד יפסיק להאמין במדיה הזו וברלוונטיות שלה - הוא יקדיש לה פחות תשומת לב, אם בכלל, ויגיב אליה ולפרסומים שלה בסקפטיות ובגישה שלילית. כך גם המפרסם ייפגע וגם המדיה עצמה.
פרסום SMS מבוסס מיקום הוא באמת מתאים רק להארד סייל במקומות מכירה אבל זה בהחלט לא הדוגמה הבולטת ביותר ליעילות המדיום הזה. דווקא הדוגמה שלך השניה הרבה יותר טובה ונכונה - פרסום מבוסס מיקום (בסלולר) לא ממש הוכיח את עצמו והוא מוגבל ביותר ומתאים למטרה אחת בלבד - בדיוק כמו מדבקות על המדפים בסופר או חלוקת פליירים בקניון ליד המדרגות הנעות - פרסום שתופס את הלקוח כשהוא מגיע לנקודת המכירה ומשלים את תהליך השכנוע. במרים אלו הוא מתאים למוצרים בעלי מעורבות נמוכה ולמבצעי הרד סייל באמת. הוא יכול להתאים מאד גם כשהוא לא מבוסס מיקום אבל בתנאי שהוא מבוסס הרשאה (permission based) - במקרה כזה יש סבירות גבוהה יחסית שהלקוח מתענין במסר שתעביר לו ויקדיש לו תשומת לב ראויה (הקלוח נוטה להקשיב יותר לפרסומות בנושאים שכרגע מענינים אותו - הוא עושה ברירה של הפרסומות שהוא רואה כמעט אוטומטית - אם הנושא מענין אותו גובר הסיכוי לכך שיקדיש לפרסומת תשומת לב). זה כאמור תלוי בכך שהלקוח באמת מתענין בנושא ולא מקבל הודעות זבל או הודעות שהוא לא ביקש - במקרה כזה הלקוח מהר מאד יפסיק להאמין במדיה הזו וברלוונטיות שלה - הוא יקדיש לה פחות תשומת לב, אם בכלל, ויגיב אליה ולפרסומים שלה בסקפטיות ובגישה שלילית. כך גם המפרסם ייפגע וגם המדיה עצמה.