האם אתם, החסיד והקבליסט, מאמינים/מקבלים זאת
והדברים נאמרו כהסבר לגילוי החוכמות בשנים האחרונות ואלו שעוד עתידות להתגלות בימנו. כלומר: הרבי צפה על השינויים והפיתוחים הטכנולוגיים שהיו בעולם במאה שנים אחרונות, והסיק שהן חיוביות ומאת הבורא, וטען שמיד בקרוב יתגלו עוד, כהכנה לגאולה. ב"ה בשנת שש מאות שנה לחיי נח... נבקעו כל מעיינות תהום רבה וארובות השמים נפתחו (בראשית ז,יא) על הפסוק1 "בשנת שש מאות שנה לחיי נח... נבקעו כל מעיינות תהום רבה וארובות השמים נפתחו", שנאמר בפרשתנו, נאמר בספר הזוהר (בתרגום חופשי)2: "במאה השישית לאלף השישי ייפתחו שערי החכמה למעלה ומעיינות החכמה למטה, והעולם יתתקן להיכנס אל האלף השביעי". הזוהר מדבר אפוא על שני סוגים של התגלויות שיתרחשו בתקופת המאה השישית לאלף השישי: האחד הוא התגלות "שערי החכמה למעלה", שהכוונה היא לחכמת התורה, והשני הוא התגלות "מעיינות החכמה למטה", שהן חכמות הטבע והעולם. הכנה למשיח ואכן, בתקופה זו שעליה ניבא הזוהר (תקופה שהחלה במאה השישית של האלף השישי למנייננו), חלה התפתחות עצומה בגילוי החכמה בעולם: בחכמת התורה - נתגלתה ונתפשטה אז תורת החסידות, פנימיות התורה. בחכמות העולם - החלה באותה תקופה התפתחות מהירה ביותר של חכמות ומדעים. אלא שעלינו להבין: הזוהר אומר, שבאמצעות התגלותן של חכמות אלה מתתקן העולם לקראת כניסתו אל האלף השביעי, אל ימות המשיח. אפשר להבין בפשטות, שגילוי פנימיות התורה הוא בבחינת הכנה לימות המשיח, שהרי אז תימלא הארץ "דעה את ה´ כמים לים מכסים3", וגילוי פנימיות התורה הוא הכנה לכך. אבל איזה קשר ואיזו שייכות יש בין התגלות חכמות העולם לימות המשיח? שהבשר יראה מהעניינים העיקריים שיתחדשו בימות המשיח הוא הייעוד4 "ונגלה כבוד ה´ וראו כל בשר יחדיו כי פי ה´ דיבר". מוסבר בתורת החסידות, שלעתיד-לבוא יתקיים "וראו כל בשר" - הבשר הגשמי, העולם הגשמי עצמו, יחוש שכל מהותו וקיומו הוא הקב"ה. כלומר, לא רק הכוחות הרוחניים יוכלו להשיג את הכוח האלוקי, אלא גם הבשר הגשמי. העולם החומרי עצמו יהיה כלי לגילוי האלוקי! ההכנה לכך היא ההתגלות של חכמות העולם. מטרתה העיקרית של התגלות זו היא לשרת את הקב"ה, ככל דבר בעולם ש"לא בראו אלא לכבודו5" (אלא שכדי שתתאפשר בחירה-חופשית ניתנה לאדם אפשרות להשתמש בכוחות אלה למטרות אחרות ואף הפוכות ממטרתם האמיתית!). כאשר יהודי מנצל חכמות אלה לתורה ולעבודת-ה´, בכך מכינים את העולם לקראת ייעודו בזמן הגאולה, כאשר כל פרט בעולם הגשמי עצמו יהיה כלי להשראת אור ה´.6 גילוי האחדות על-כן נתגלו החכמות האלה דווקא בזמן הזה, סמוך לביאת המשיח, כדי שתהיה לעם-ישראל אפשרות לנצל גם חלקים אלה של הבריאה לתורה ולעבודת-ה´, ובכך להכשיר את העולם לקראת הגאולה. דווקא ההתפתחות של חכמות העולם מקרבת אותנו להבנה האמיתית של האחדות האלוקית. פעם חשבו שכל אחד ואחד מכוחות הטבע הוא כוח נפרד בפני-עצמו, ושהחומר מורכב מיסודות שונים. דווקא בימינו אנו יודעים, שבשורש הדברים נובע הכול מנקודה בסיסית אחת, שהיא למעשה ביטוי לאחדות האלוקית. אחדות זו תתגלה בקרוב ממש בגאולה האמיתית והשלימה. (מתוך ליקוטי שיחות של הרבי מליובאוויטש כרך טו, עמ´ 42)
והדברים נאמרו כהסבר לגילוי החוכמות בשנים האחרונות ואלו שעוד עתידות להתגלות בימנו. כלומר: הרבי צפה על השינויים והפיתוחים הטכנולוגיים שהיו בעולם במאה שנים אחרונות, והסיק שהן חיוביות ומאת הבורא, וטען שמיד בקרוב יתגלו עוד, כהכנה לגאולה. ב"ה בשנת שש מאות שנה לחיי נח... נבקעו כל מעיינות תהום רבה וארובות השמים נפתחו (בראשית ז,יא) על הפסוק1 "בשנת שש מאות שנה לחיי נח... נבקעו כל מעיינות תהום רבה וארובות השמים נפתחו", שנאמר בפרשתנו, נאמר בספר הזוהר (בתרגום חופשי)2: "במאה השישית לאלף השישי ייפתחו שערי החכמה למעלה ומעיינות החכמה למטה, והעולם יתתקן להיכנס אל האלף השביעי". הזוהר מדבר אפוא על שני סוגים של התגלויות שיתרחשו בתקופת המאה השישית לאלף השישי: האחד הוא התגלות "שערי החכמה למעלה", שהכוונה היא לחכמת התורה, והשני הוא התגלות "מעיינות החכמה למטה", שהן חכמות הטבע והעולם. הכנה למשיח ואכן, בתקופה זו שעליה ניבא הזוהר (תקופה שהחלה במאה השישית של האלף השישי למנייננו), חלה התפתחות עצומה בגילוי החכמה בעולם: בחכמת התורה - נתגלתה ונתפשטה אז תורת החסידות, פנימיות התורה. בחכמות העולם - החלה באותה תקופה התפתחות מהירה ביותר של חכמות ומדעים. אלא שעלינו להבין: הזוהר אומר, שבאמצעות התגלותן של חכמות אלה מתתקן העולם לקראת כניסתו אל האלף השביעי, אל ימות המשיח. אפשר להבין בפשטות, שגילוי פנימיות התורה הוא בבחינת הכנה לימות המשיח, שהרי אז תימלא הארץ "דעה את ה´ כמים לים מכסים3", וגילוי פנימיות התורה הוא הכנה לכך. אבל איזה קשר ואיזו שייכות יש בין התגלות חכמות העולם לימות המשיח? שהבשר יראה מהעניינים העיקריים שיתחדשו בימות המשיח הוא הייעוד4 "ונגלה כבוד ה´ וראו כל בשר יחדיו כי פי ה´ דיבר". מוסבר בתורת החסידות, שלעתיד-לבוא יתקיים "וראו כל בשר" - הבשר הגשמי, העולם הגשמי עצמו, יחוש שכל מהותו וקיומו הוא הקב"ה. כלומר, לא רק הכוחות הרוחניים יוכלו להשיג את הכוח האלוקי, אלא גם הבשר הגשמי. העולם החומרי עצמו יהיה כלי לגילוי האלוקי! ההכנה לכך היא ההתגלות של חכמות העולם. מטרתה העיקרית של התגלות זו היא לשרת את הקב"ה, ככל דבר בעולם ש"לא בראו אלא לכבודו5" (אלא שכדי שתתאפשר בחירה-חופשית ניתנה לאדם אפשרות להשתמש בכוחות אלה למטרות אחרות ואף הפוכות ממטרתם האמיתית!). כאשר יהודי מנצל חכמות אלה לתורה ולעבודת-ה´, בכך מכינים את העולם לקראת ייעודו בזמן הגאולה, כאשר כל פרט בעולם הגשמי עצמו יהיה כלי להשראת אור ה´.6 גילוי האחדות על-כן נתגלו החכמות האלה דווקא בזמן הזה, סמוך לביאת המשיח, כדי שתהיה לעם-ישראל אפשרות לנצל גם חלקים אלה של הבריאה לתורה ולעבודת-ה´, ובכך להכשיר את העולם לקראת הגאולה. דווקא ההתפתחות של חכמות העולם מקרבת אותנו להבנה האמיתית של האחדות האלוקית. פעם חשבו שכל אחד ואחד מכוחות הטבע הוא כוח נפרד בפני-עצמו, ושהחומר מורכב מיסודות שונים. דווקא בימינו אנו יודעים, שבשורש הדברים נובע הכול מנקודה בסיסית אחת, שהיא למעשה ביטוי לאחדות האלוקית. אחדות זו תתגלה בקרוב ממש בגאולה האמיתית והשלימה. (מתוך ליקוטי שיחות של הרבי מליובאוויטש כרך טו, עמ´ 42)