האם באך היה שחור?
לפני כשבוע הורדתי שני שיעורים ראשונים בג'אז מהרשת. נאמר לי פה שעדיף ללמוד מספר, אז בינתיים שמתי אותם בצד (והתרגילים שם גם היו נורא משעממים ונשמעו ממש רע). בימים שעוד נגעתי בזה, נאמר לי כאן שבג'אז אפשר ואף חובה להוסיף כל מיני תווים לאקורד הבסיסי, כיד הדמיון. עכשיו אני עובדת לי לאיטי על הטוקטה ופוגה המפורסמות של באך. אקורדים מדהימים, אבל דבר אחד אני יכולה לומר - כל אקורד קביל. לא מצאתי קשר בין אקורד למישנהו, כל צרוף אקראי של צלילים משתלב במנגינה. תהיתי אם גם אני יכולה לנגן סתם רצף של אקורדים שאני אפילו לא יודעת את השם שלהם, ניסיתי וזה כמעט נשמע כמו באך... או כמו ג'אז... חוץ מהמקצב השונה... בג'אז הבנתי שיש יותר סינקופות, אצל באך יותר מתמטיקה... אבל חוץ מזה - שניהם מנגנים במספר קולות, המנגינה עוברת מיד ימין לשמאל וחזרה, קאנונים, מעברי סולמות, לעיתים רחוקות אקורדים בסיסיים. האם אני צודקת? אני יודעת שהג'אז צמח מהבלוז והבלוז מהמוסיקה השחורה. יכול להיות שבאך היה שחור? (סתם....)
לפני כשבוע הורדתי שני שיעורים ראשונים בג'אז מהרשת. נאמר לי פה שעדיף ללמוד מספר, אז בינתיים שמתי אותם בצד (והתרגילים שם גם היו נורא משעממים ונשמעו ממש רע). בימים שעוד נגעתי בזה, נאמר לי כאן שבג'אז אפשר ואף חובה להוסיף כל מיני תווים לאקורד הבסיסי, כיד הדמיון. עכשיו אני עובדת לי לאיטי על הטוקטה ופוגה המפורסמות של באך. אקורדים מדהימים, אבל דבר אחד אני יכולה לומר - כל אקורד קביל. לא מצאתי קשר בין אקורד למישנהו, כל צרוף אקראי של צלילים משתלב במנגינה. תהיתי אם גם אני יכולה לנגן סתם רצף של אקורדים שאני אפילו לא יודעת את השם שלהם, ניסיתי וזה כמעט נשמע כמו באך... או כמו ג'אז... חוץ מהמקצב השונה... בג'אז הבנתי שיש יותר סינקופות, אצל באך יותר מתמטיקה... אבל חוץ מזה - שניהם מנגנים במספר קולות, המנגינה עוברת מיד ימין לשמאל וחזרה, קאנונים, מעברי סולמות, לעיתים רחוקות אקורדים בסיסיים. האם אני צודקת? אני יודעת שהג'אז צמח מהבלוז והבלוז מהמוסיקה השחורה. יכול להיות שבאך היה שחור? (סתם....)