האם באמת היינו רוצים יותר תשתיות תת קרקעיות ומנהרות?
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/750/623.html
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001097922
הידיעות על סדקים בבטון של מנהרות קו הרכבת המהיר מירושלים לתל אביב מעורר שאלות עד כמה איכות הבנייה הישראלית מספקת כדי לסמוך על העברת תשתיות כמו למשל קווי הרכבת הקלה בגוש דן למנהרות בלי חששות להצפות, סדקים וגרוע מכל קריסה. לכאורה מנהרות הרכבת לירושלים נועדו לשרת 120 שנה.. נזכיר שסדקים בגשרי בטון למשל (שלא לדבר על עיוות וסדיקת כבישים, גם חדשים, כתוצאה מגשמים למשל במקרה של מחלף דרור בכביש 4 שעוד טרם פתיחתו התחיל להתעוות) הם לא דבר נדיר בארץ אבל שיקום גשרים עדיין קל יותר לביצוע (ובמקרה הצורך הריסה ובנייה מחדש) בעלות סבירה משיקום מנהרות. כך למשל התנאים של קווי הרכבת הקלה בגוש דן במנהרות קרוב למפלס מי התהום מדאיג אם אי אפשר לסמוך על קונסטרוקציית המבנה ואיטום מלא. אומנם אורך המנהרות לקו הרכבת לי-ם וגודל המפתח שלהם גדול מהרגיל, אך לא מעט פרוייקטים דוגלים בחפירת מנהרות כדי ליצור עיקופים למשל דרך הרים (מנהרות הכרמל), יצירת מחלפים ועוד. כמו כן אפשר לפתח דאגה סביב עוד תשתיות דומות כגון חניונים תת קרקעיים, איטום הבורות באתרי הטמנת אשפה כך שלא יחלחלו חומרים מזהמים לקרקע ולמי התהום, איטום צינורות מים וביוב מדליפות ועוד.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/750/623.html
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001097922
הידיעות על סדקים בבטון של מנהרות קו הרכבת המהיר מירושלים לתל אביב מעורר שאלות עד כמה איכות הבנייה הישראלית מספקת כדי לסמוך על העברת תשתיות כמו למשל קווי הרכבת הקלה בגוש דן למנהרות בלי חששות להצפות, סדקים וגרוע מכל קריסה. לכאורה מנהרות הרכבת לירושלים נועדו לשרת 120 שנה.. נזכיר שסדקים בגשרי בטון למשל (שלא לדבר על עיוות וסדיקת כבישים, גם חדשים, כתוצאה מגשמים למשל במקרה של מחלף דרור בכביש 4 שעוד טרם פתיחתו התחיל להתעוות) הם לא דבר נדיר בארץ אבל שיקום גשרים עדיין קל יותר לביצוע (ובמקרה הצורך הריסה ובנייה מחדש) בעלות סבירה משיקום מנהרות. כך למשל התנאים של קווי הרכבת הקלה בגוש דן במנהרות קרוב למפלס מי התהום מדאיג אם אי אפשר לסמוך על קונסטרוקציית המבנה ואיטום מלא. אומנם אורך המנהרות לקו הרכבת לי-ם וגודל המפתח שלהם גדול מהרגיל, אך לא מעט פרוייקטים דוגלים בחפירת מנהרות כדי ליצור עיקופים למשל דרך הרים (מנהרות הכרמל), יצירת מחלפים ועוד. כמו כן אפשר לפתח דאגה סביב עוד תשתיות דומות כגון חניונים תת קרקעיים, איטום הבורות באתרי הטמנת אשפה כך שלא יחלחלו חומרים מזהמים לקרקע ולמי התהום, איטום צינורות מים וביוב מדליפות ועוד.