האם באמת היינו רוצים יותר תשתיות תת קרקעיות ומנהרות?

האם באמת היינו רוצים יותר תשתיות תת קרקעיות ומנהרות?

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/750/623.html
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001097922

הידיעות על סדקים בבטון של מנהרות קו הרכבת המהיר מירושלים לתל אביב מעורר שאלות עד כמה איכות הבנייה הישראלית מספקת כדי לסמוך על העברת תשתיות כמו למשל קווי הרכבת הקלה בגוש דן למנהרות בלי חששות להצפות, סדקים וגרוע מכל קריסה. לכאורה מנהרות הרכבת לירושלים נועדו לשרת 120 שנה.. נזכיר שסדקים בגשרי בטון למשל (שלא לדבר על עיוות וסדיקת כבישים, גם חדשים, כתוצאה מגשמים למשל במקרה של מחלף דרור בכביש 4 שעוד טרם פתיחתו התחיל להתעוות) הם לא דבר נדיר בארץ אבל שיקום גשרים עדיין קל יותר לביצוע (ובמקרה הצורך הריסה ובנייה מחדש) בעלות סבירה משיקום מנהרות. כך למשל התנאים של קווי הרכבת הקלה בגוש דן במנהרות קרוב למפלס מי התהום מדאיג אם אי אפשר לסמוך על קונסטרוקציית המבנה ואיטום מלא. אומנם אורך המנהרות לקו הרכבת לי-ם וגודל המפתח שלהם גדול מהרגיל, אך לא מעט פרוייקטים דוגלים בחפירת מנהרות כדי ליצור עיקופים למשל דרך הרים (מנהרות הכרמל), יצירת מחלפים ועוד. כמו כן אפשר לפתח דאגה סביב עוד תשתיות דומות כגון חניונים תת קרקעיים, איטום הבורות באתרי הטמנת אשפה כך שלא יחלחלו חומרים מזהמים לקרקע ולמי התהום, איטום צינורות מים וביוב מדליפות ועוד.
 

amit1270

New member
איכות הבנייה בארץ טובה מאוד

אין שום בעיה מבנית במנהרות הרכבת לירושלים. הבעיה היא במנהרות המקשרות שמחברות בין זוג מנהרות הרכבת ומשמשות לחילוץ נוסעים בשעת חירום ואין להן שום השפעה על איכות הנסיעה. לא ידוע לי על בעיה מיוחדת במנהרות שנחפרו בארץ מאז שנות ה-90 (כביש המנהרות, דרך בגין בירושלים) ועד היום, ונחפרו לא מעט מנהרות מאז.
 

ש מים

New member
מסכים

מעבר לכך, "איכות הבניה" ניתנת לשיפור - בקלי קלות: ע"י פיקוח נאות ורגולציה. (אין בעיה עם הידע המקצועי!).
 
מדובר אבל במודל בנייה אחר..

אותם מנהרות לא נחפרו עם מכונת כרייה כמו זאת שהופעלה בקו הרכבת לירושלים. מלבד זאת העומק של אותם מנהרות הרבה יותר נמוך. חוץ מזה כמו שאמרתי יש בעיות לפעמים באיכות בנייה כמו עמודי גשרים למשל או סדקים בתשתיות צנרת מתיישנות.
&nbsp
בלי קשר בארץ מתכננים מגדלי דירות במפרט גבוה מהסטנדרט העולמי וזה לא סוד. אבל סיפורים של בעיות איטום למשל לא חסרים גם במבנים חדשים.
 

amit1270

New member
גם המנהרות המקשרות לא נחפרו עם מכונת כרייה

אתה שוב מבלבל בין מנהרות הרכבת (מנהרות 3 נחפרו במכונת TBM ואין אתן ככל הידוע לי בעיה מבנית) והמנהרות המקשרות.
&nbsp
העומק לא ממש משנה. אם כבר אז ההפך - ככל שהשכבה מעל המנהרה דקה יותר סכנת ההתמוטטות גדולה יותר. מי תהום יכולים להימצא במקומות שונים.
 
ואחרי גוש דן, גם חלק מהרכבת הקלה בירושלים תעבור במנהרה

מדובר בתוואי הקו הכחול (הקו השלישי בתכנון שאושר מספר חודשים אחרי תכנון הקו הירוק) שאושר בירושלים בין גילה לרמות דרך מרכז העיר שהוחלט כי קטע של כ1200 מטרים מתוכו כולל 3 תחנות יהיה תת קרקעי. שימו לב שהמקטע התת קרקעי שאושר הוא דווקא בשכונות חרדיות בבירה (שטראוס-ליד גאולה מאה שערים וכיכר השבת ויחזקאל-שכונת הבוכרים ושמואל הנביא ומשם יעלה שוב על הקרקע ליד הר חוצבים. אזכיר שבעבר הציבור החרדי התנגד לפעילות של קו תחבורה מרכזי שמחבר מוקדים כמו מרכז העיר ומלחה יעבור בלב שכונות חרדיות בלי הפרדת קרונות לגברים ונשים וגם נזכיר כי מדובר ברחובות בעלי תנועה עמוסה בכבישים שרכבת במנהרה תצלח ביתר קלות אבל גם מדבר בתוואי בעייתי כי רחובות שטראוס ויחזקאל בנויים על צלע הר מה שאומר שזאת תהיה מנהרה משופעת. בכל אופן אם כבר מחליטים בירושלים להעביר מקטעים של הרכבת הקלה במנהרות, ללא ספק יש קטעים נוספים בעיר שהיו מרוויחים אם מסילות הרכבת היו תת קרקעיות (אפילו במקטעים קטנים של צמתים למשל) ולא באות על חשבון כבישים קיימים.
 

Rubim88

New member
אתה יודע כמה מנהרות קיימות בעולם?

יש פתרון יותר טוב מלדאוג לגבי בעיות ואם ואם..והוא לדאוג שהבעיות האלו לא יחזרו על עצמן ע"י טיפול במקור הבעיה(אם בביצוע/בתכנון או כל מקור אחר).
 
למעלה