חחח סתם אני לא יודע איך זה הולך במכללות האלה בארץ, ואולי זה הולך טוב אבל מה שאני כן יודע זה שאם אתה רוצה לצאת תותח, תלמד בחו"ל, http://www.vfs.com/ target=_blank>VFS זה מקום מצויין לצאת עם דמו ריל מטורף.. רק אתה חייב קצת נסיון בשביל ללמוד שם.. אולי תתחיל בארץ, תיראה אם זה מספיק, אם לא תעשה מסלול של חצי שנה או שנה בhttp://www.vfs.com/ target=_blank>VFS, תצא משם תותח ותחזור לאיזה עבודה שתרצה.. בהצלחה. Vancouver Film School http://www.vfs.com/
מתוך נסיון של 10 שנים בתחום, אני יכול להעיד שגם בלי לימודים בשרידאן או דומיו, אפשר לרכוש המון רמה ונסיון גם בארץ. דמו ריל זה דבר הכרחי ונחמד אבל הוא לא מחפה על חוסר ידע במישור העסקי לכל מי שרואה את עצמו עובד מהבית/עסק שלו
שאם יש לך דמו מדהים, הגדלת את הסיכויים "להדפק" ע"י חברה שתנצל את הכישרון שלך ותרוויח ממנו על חשבונך, בעוד שבעולם העצמאיים, הדמו לא מבטיח לך לקוחות אם אין לך עוד רשימה ארוכה של כישורי שיווק. מסכים?
וצרוף שותפים במה שאתה פחות טוב בו. פשוט מאוד. הראיה כאילו ה"פרס" מגיע לגורם היצרני היא ראיה ממש לא נכונה. הרבה פעמים הגורם שמשיג פרויקטים ולקוחות זה הגורם שצריך להיות מתוגמל בגדול. למי שטוב בחלק הטכני יש שתי אפשרויות מומלצות - לעבוד כשכיר ולהפסיק לחשב כל הזמן כמה הרויחו בזכות העבודה שלו (או אולי לחשב קצת כמה הרויחו בזכות זה שמישהו הצליח להביא פרויקט) - להקים עסק עצמאי עם שותף עיסקי שיהיה אחראי להביא את הפרויקטים. (רק שחייבים לזכור שהשותף העיסקי תורם לחברה לא פחות מהשותף ה"יצרני"!) למי שטוב בחלק העיסקי מומלץ לנצל את היכולות העיסקיות שלו כמנוף לפרויקטים ולגייס צוות טכני שיהיה מרוכז בעבודה הטכנית. (ואז אולי הוא יוכל לחשב בעצמו כמה מהרווח צריך להעביר לצוות הטכני שרק בזכותו יש תוצרת) אני שותף במיזם בתחום התוכנה. בזמן שאני מביא את היכולות הטכניות, השותף מביא את היכולות העסקיות. אם אני הייתי מתמקד בתחום הטכני והעסקי ביחד אז היו לי 100% מהחברה, אבל היה לי חצי פרויקט וחצי מוצר. שניהם לא היו מספיקים לכלום. ניצול היתרון היחסי הוא מילת המפתח. תתמקד במה שאתה טוב בו ותדאג שהשותפים/מעסיקים שלך יתמקדו בחלקים האחרים. אין הרבה אנשים שמסוגלים להיות פנומנים גם בתחום הטכני, גם בתחום העיסקי וגם למצא זמן לעשות את שניהם בצורה טובה.