האם בטוח שזה טוב שהחטופים חוזרים חיים ?

DANIAVNI

Well-known member
האמת שאני לא בטוח שזה טוב שהם בחיים .
דעתי זו, לא נובעת חלילה ממיזנתרופיה או שנאת יהודים או רוע לב
אלא מתוך דיעה שחייו של אדם צריכים להיות חיים שראוי לחיותם לפי דעתו
( כלומר, ובכוונה דוגמא "הזוייה", אם יש למשל מישהו שחושב שאם יש לו נגיד פין קטן של 5 ס"מ והוא רוצה לסיים את חייו זכותו
ואפילו אם יש לו 15 ס"מ בזיקפה ולדעתו זה לא מספיק, גם זכותו המלאה )
אני לא מאמין בקדושת החיים כחיים כשלעצמם
ובוודאי שאינני מאמין שעל החברה החובה לכפות על האדם את חייו
אני כן מאמין שהחברה צריכה לעזור לאדם לנהל חיים איכותיים
לכן אני הייתי מאפשר המתת חסד לכל דורש בסיטונאות כל עוד יוכח שתבונתו עימו
ושמיצה איזשהו סבב הגיוני שצריך להיקבע של טיפולים פסיכותראפיים ותרופתיים ושיקומיים .

כמובן שכל עוד אדם ואפילו מישהו במצבו של סטיבן הוקינג רוצה לחיות יש לאפשר לו ולסייע בידו ככל שניתן.
אינך יכול לקבוע עבור חייו של אדם שרוצה לחיות או שאיננו בעל תבונה מספקת להחליט על סיום חייו
רק כי לדעתך חייו אינם ראויים .
אני נגד כל מיני חברות כמו הנאצים או הרוסים הקומוניסטיים שנידו או רצחו נכים, חולים מאותגרים שיכלית וכו' .
 

certified.woke

Well-known member
האמת שאני לא בטוח שזה טוב שהם בחיים .
דעתי זו, לא נובעת חלילה ממיזנתרופיה או שנאת יהודים או רוע לב
אלא מתוך דיעה שחייו של אדם צריכים להיות חיים שראוי לחיותם לפי דעתו
( כלומר, ובכוונה דוגמא "הזוייה", אם יש למשל מישהו שחושב שאם יש לו נגיד פין קטן של 5 ס"מ והוא רוצה לסיים את חייו זכותו
ואפילו אם יש לו 15 ס"מ בזיקפה ולדעתו זה לא מספיק, גם זכותו המלאה )
אני לא מאמין בקדושת החיים כחיים כשלעצמם
ובוודאי שאינני מאמין שעל החברה החובה לכפות על האדם את חייו
אני כן מאמין שהחברה צריכה לעזור לאדם לנהל חיים איכותיים
לכן אני הייתי מאפשר המתת חסד לכל דורש בסיטונאות כל עוד יוכח שתבונתו עימו
ושמיצה איזשהו סבב הגיוני שצריך להיקבע של טיפולים פסיכותראפיים ותרופתיים ושיקומיים .

כמובן שכל עוד אדם ואפילו מישהו במצבו של סטיבן הוקינג רוצה לחיות יש לאפשר לו ולסייע בידו ככל שניתן.
אינך יכול לקבוע עבור חייו של אדם שרוצה לחיות או שאיננו בעל תבונה מספקת להחליט על סיום חייו
רק כי לדעתך חייו אינם ראויים .
אני נגד כל מיני חברות כמו הנאצים או הרוסים הקומוניסטיים שנידו או רצחו נכים, חולים מאותגרים שיכלית וכו' .
זה רע לממשלת הזדון.
ספוריהם של השבים יעוררו זעם צבורי שאינו בר-כיבוש.
ממשלת הזדון מעדיפה הלוויות, טקסי-אבל, הורדת דגל למחצית התורן ליממה או שתיים ונאומי "יגון"...
 
נערך לאחרונה ב:
האמת שאני לא בטוח שזה טוב שהם בחיים .
דעתי זו, לא נובעת חלילה ממיזנתרופיה או שנאת יהודים או רוע לב
אלא מתוך דיעה שחייו של אדם צריכים להיות חיים שראוי לחיותם לפי דעתו
( כלומר, ובכוונה דוגמא "הזוייה", אם יש למשל מישהו שחושב שאם יש לו נגיד פין קטן של 5 ס"מ והוא רוצה לסיים את חייו זכותו
ואפילו אם יש לו 15 ס"מ בזיקפה ולדעתו זה לא מספיק, גם זכותו המלאה )
אני לא מאמין בקדושת החיים כחיים כשלעצמם
ובוודאי שאינני מאמין שעל החברה החובה לכפות על האדם את חייו
אני כן מאמין שהחברה צריכה לעזור לאדם לנהל חיים איכותיים
לכן אני הייתי מאפשר המתת חסד לכל דורש בסיטונאות כל עוד יוכח שתבונתו עימו
ושמיצה איזשהו סבב הגיוני שצריך להיקבע של טיפולים פסיכותראפיים ותרופתיים ושיקומיים .

כמובן שכל עוד אדם ואפילו מישהו במצבו של סטיבן הוקינג רוצה לחיות יש לאפשר לו ולסייע בידו ככל שניתן.
אינך יכול לקבוע עבור חייו של אדם שרוצה לחיות או שאיננו בעל תבונה מספקת להחליט על סיום חייו
רק כי לדעתך חייו אינם ראויים .
אני נגד כל מיני חברות כמו הנאצים או הרוסים הקומוניסטיים שנידו או רצחו נכים, חולים מאותגרים שיכלית וכו' .
מה אתה משוגע?
 

DANIAVNI

Well-known member
בוודאי שכמובן שכן. אולי יזדקקו לטיפולים נפשיים לזמן מה, אבל החיים עדיפים על המוןת כל יום בשבוע ופעמיים בימי רביעי.
למי שמעדיף לחיות, בוודאי .
אבל מה אם אחד החטופים יבקש המתת חסד ?
למה לא תכבד את בקשתו ?
כמובן, אחרי שימצה מסלול של טיפולים ועזרה שיקומית .
לפעמים אדם עם נפש מצולקת מבקש את נפשו למות .
אך כפי שהשבע אינו מבין את הרעב
כך אינך מבין אדם שנפשו פגועה ומצולקת .
 
למי שמעדיף לחיות, בוודאי .
אבל מה אם אחד החטופים יבקש המתת חסד ?
למה לא תכבד את בקשתו ?
כמובן, אחרי שימצה מסלול של טיפולים ועזרה שיקומית .
לפעמים אדם עם נפש מצולקת מבקש את נפשו למות .
אך כפי שהשבע אינו מבין את הרעב
כך אינך מבין אדם שנפשו פגועה ומצולקת .
זה אנשים שהיו נורמטיבים קודם,לא חולי נפש.

הם יתגברו אבל תהיה להם שריטה מן הסתם.
 
סבבה .
אבל לפחות תן את זכות בקשת המתת החסד למי שיבקש .
זה בלי קשר לחטופים.

זה הדתיים מחבלים בעיניין.

אבל גם למדינה אין אינטרס שלא יצא תווית של לא טובה - אחרת למה רוצים להתאבד בה...

קשקושים... אבל גם עיניין של תדמית.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
למי שמעדיף לחיות, בוודאי .
כל בן אדם, בגדול, מעדיף לחיות. זה טבע האדם. אלא שיש לנו נפילות פה ושם, כל אחד וסיבותיו לכך. בזמן נפילות אלו יתכן ואנו מרגישים שונה. אולם אם נצליח להתגבר על רגעי הנפילה, בין אם עצמאית ובין אם בסיוע של אחרים, מירב הסיכויים שלאחריהם נשוב ונהיה במעמד ככל בני האנוש בו נרצה לחיות.
אבל מה אם אחד החטופים יבקש המתת חסד ?
למה לא תכבד את בקשתו ?
כמובן, אחרי שימצה מסלול של טיפולים ועזרה שיקומית .
בדיוק. אולם כאן אתה סותר את עצמך. אני אכן טוען שצריך קודם למצות את דרך הסיוע והטיפול וכו', מתוך תקווה ואמונה שבכך אותו מבקש ייצא מ'רגעי הנפילה והעומק' בהם הוא מצוי זמנית. אבל אם באמת היינו מכבדים אותו כפי שאתה מטיף, לא היינו מתעקשים לכפות עליו טיפול כזה והיה עלינו לקבל את בקשתו כמות שהיא הוגשה, ברגע שהוגשה, גם אם ברור לנו מהצד שאפשר ברמה גבוהה של סבירות להוציא אותו מכך. כלומר אתה למעשה מאשר את גישתי ומסכים שאפשר בהחלט לשים את כבוד אותו אדם בצד לכמה רגעים, כן למצות את דרכי הטיפול האפשריים ורק אם לאחריהן עדיין יתעקש וכו', או אז אתה תומך בקבלת בקשתו.
לפעמים אדם עם נפש מצולקת מבקש את נפשו למות .
אך כפי שהשבע אינו מבין את הרעב
כך אינך מבין אדם שנפשו פגועה ומצולקת .
מה אני כן או לא מבין פחות קשור לענייננו.
 

DANIAVNI

Well-known member
כלומר אתה למעשה מאשר את גישתי ומסכים שאפשר בהחלט לשים את כבוד אותו אדם בצד לכמה רגעים, כן למצות את דרכי הטיפול האפשריים ורק אם לאחריהן עדיין יתעקש וכו', או אז אתה תומך בקבלת בקשתו
נכון
 

DANIAVNI

Well-known member
כל בן אדם, בגדול, מעדיף לחיות. זה טבע האדם. אלא שיש לנו נפילות פה ושם, כל אחד וסיבותיו לכך. בזמן נפילות אלו יתכן ואנו מרגישים שונה. אולם אם נצליח להתגבר על רגעי הנפילה, בין אם עצמאית ובין אם בסיוע של אחרים, מירב הסיכויים שלאחריהם נשוב ונהיה במעמד ככל בני האנוש בו נרצה לחיות
אתה בהחלט נשמע משכנע
אלא שאני שואל מה אם לא הצלחנו לשכנע ?
עושה רושם שאצלך הרגע שבו אתה מכבד
את רצונו של אדם שלא לחיות, לא יגיע אף פעם .
אגב, הגישה שלך יכולה דווקא לעודד נסיונות התאבדות פרטיים .
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אתה בהחלט נשמע משכנע
אלא שאני שואל מה אם לא הצלחנו לשכנע ?
אז לא ניסינו מספיק חזק.
עושה רושם שאצלך הרגע שבו אתה מכבד
את רצונו של אדם שלא לחיות, לא יגיע אף פעם .
תלוי מה אתה מגדיר מכבד. לא אעצור אנשים בכוח מליטול את חייהם, על אף שהחברה אגב כידוע כן עושה זאת (למשל באמצעות נסיונות הצלה של צוותי רפואת חירום ועוד). זה לא אומר שאעזור להם לעשות זאת.
אגב, הגישה שלך יכולה דווקא לעודד נסיונות התאבדות פרטיים .
כיצד?
 
ברגע שאמרת שלא תמנע מאדם מלסיים את חייו
אני חוזר בי מטענה זו .
אז זה לא הבנת אותו,הוא מתכוון שהדתיים לא ינסו ,"בטובם" להפריע יותר מידי לאנשים להתאבד.

"ממש תודה" שהם לא מפריעים. אני גם לא מבין איך הם יכולים להפריע אבל נעזוב את זה.

אבל כמובן שלא יעזרו לזה - ז"א לא יסייעו לזה ז"א בפועל מתנגדים נחרצות להמתת חסד - ז"א

שהם נגדך חד וחלק אל תאמין למריחות שלו.
 
נערך לאחרונה ב:

DANIAVNI

Well-known member
אז זה לא הבנת אותו,הוא מתכוון שהדתיים לא ינסו ,"בטובם" להפריע יותר מידי לאנשים להתאבד.

"ממש תודה" שהם לא מפריעים. אני גם לא מבין איך הם יכולים להפריע אבל נעזוב את זה.

אבל כמובן שלא יעזרו לזה - ז"א לא יסייעו לזה ז"א בפועל מתנגדים נחרצות להמתת חסד - ז"א

שהם נגדך חד וחלק אל תאמין למריחות שלו.
מניעת התאבדות והמנעות מהמתת חסד
אלה שני דברים שונים לחלוטין .
אני מקבל את דבריו כפשוטם
פירושים על דרך הרמז הדרש והסוד וקריאת מחשבות אינם תחומים שבהם אני מתמצא.
 
למעלה