האם ביטול טיול מצד החברה דינו כדין ביטול מצד הלקוח?

גרשום

New member
האם ביטול טיול מצד החברה דינו כדין ביטול מצד הלקוח?

לפני כ-10 ימים נרשמתי לטיול למזרח הרחוק בחברה גדולה כשהטיול היה בסטטוס "מובטח". עוד באותו היום העברתי בהעברה בנקאית לחשבון החברה סך -.8000 ש"ח כמקדמה. למחרת היום נערך ביננו הסכם כתוב וחתום.

אתמול קיבלתי מהם טלפון שהטיול לא יתקיים מסיבות לוגיסטיות. על פי תנאי ההסכם, אילו אני הייתי מבטל את הטיול (עד 22 ימים לפני מתן השירות) הייתי מחוייב בפיצוי של 180 דולר לאדם.

האם התנאים האלה כוחם יפה לשני הצדדים וגם אני זכאי לפיצוי או לא.

אשמח ואודה על תשובה שיש בה אסמכתה חוקית.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לא, החוזה שחתמת עליו הוא חד צדדי

והגיע הזמן שתוגש תביעה פרטית על סעיף מקפח בחוזה אחיד
או תביעה יצוגית (ויפה שעה אחת קודם, לפני ששרת המשפטים תחסום לחלוטין אפשרות זאת)
 

גרשום

New member
תודה לך ברזילי.

הטיפול שאתה מציע גדול עליי. האם אתה חושב שיהיה איזה גוף צרכני שיהיה מוכן ללוות תביעה כזו? ואם כן אל מי היית מציע לי לפנות?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לא נראה לי

היה פעם (וולי עדיין קיים) המוסד לבוררות שליד התאחות סוכני הנסעות, רק שאני חושש שזה לא מש גוף נייטרלי
זכורני שבעבר עמד בראשו כבוד השופט בדימוס בלזר (שמקודם שפט בתביעות קטנות, בעל מזג שיפוטי לא מהמשובחים, בלשון המעה) ז"ל
תוכל לגל אותו, להתקר ולברר
אני הייתי ממליץ לך על תביעותקטנות, האגרה נמוכה והם לא רשאיםליות מיוצגים ע"י עורך דין ואם "תיפול" על שופט מבין אולי תצליח.
בכל מקרה כדאי שלפני הכל תעץ בשי"ל, אולי יתנו לך איזו עצה טובה אולי גם הדרכהאיך לפעול
 

9x9

New member
החברה היתה חייבת ליידע אותך מראש לגבי תנאי הביטול מצד החברה

השאלה האם זה קיים בהסכם שנחתם ביניכם.
היה ולא, הרי שעל פי תקנה 2 ו- 3 לתקנות שירותי תיירות (חובת גילוי נאות), תשס"ג-2003, היתה חייבת החברה לגלות לך, בכתב, את תנאי הביטול מצד החברה, כנאמר בתקנה 3(ה), לרבות הפרטים הבאים -

"חובה לגלות מידע
2. (א) סוכנות נסיעות תיתן למי שרוכש חבילת תיור שהיא מוכרת (להלן – לקוח) או למבקש לרכוש חבילת תיור כאמור, מידע בכתב בכל הנוגע לשירותים הניתנים במסגרת חבילת התיור.
(ב) מידע כאמור בתקנת משנה (א), יימסר באופן שיאפשר הזדמנות סבירה לעיין בו לפני רכישת חבילת התיור, ככל שניתן בנסיבות הענין.
פרטי מידע
3. פרטי המידע שחובה על סוכנות נסיעות לגלותם לפי תקנה 2 הם כמפורט להלן:
(1) כל אחד משירותי סוכנות הנסיעות המרכיבים את חבילת התיור:
(א) מקומות הלינה, שמותיהם, וכן דירוגם או רמתם, מעניהם וכן מספרי הטלפון שלהם;
(ב) מסלולי טיול ואתרי ביקור;
(ג) אמצעי תחבורה בישראל ובחוץ לארץ, לרבות טיסות פנים ואמצעי תחבורה יבשתיים או ימיים, וכן זהות המוביל או המארגן בטיסות לרבות טיסות שכר;
(ד) מספר הארוחות בכל יום;
(ה) התנאים והמועדים שבהם רשאית סוכנות הנסיעות לבטל את חבילת התיור;"
 

גרשום

New member
וואו. תודה רבה.

השאלה היא אם יש איזו סנקציה בצידה של החובה הזאת שמאפשרת לגלגל את זה כתביעה לבית המשפט. כשלעצמי, אין לי שום עניין בפיצוי. אבל למען הבאת האי-צדק הזה על תיקונו לטובת הכלל, אני מוכן להירתם לכך ובלבד שיהיה איזה גוף צרכני שיהיה מוכן לקחת תחת חסותו את הליווי והטיפול בעניין.
 
למעלה