האם במע"צ החדשה גילו פטנט חדש ?

בועז ל

New member
האם במע"צ החדשה גילו פטנט חדש ?

כולם בוודאי שמו לב לשלטים החדשים של מע"צ החדשה הפזורים תחת ומסביב לכל עץ רענן. היקף העבודה אינו חשוב כנראה כלל. עבודה קטנה כגדולה תזכה לשלט ענק ומאיר עיניים . בניית מחלף , רמזור צומת, מעקף ,בניית מעגל תנועה, הכל באותה קטגוריה ולכולם מגיע שלט ענק. לפחות אחד ,אם לא יותר. כך ל דוגמא זוכה מעגל התנועה העתידי בכביש 38 ללא פחות מחמישה שלטים שכאלה. רמזור בכביש 411 זוכה אף הוא למספר מכובד של שלטים. עוד תופעה ששמתי לב אליה : לאחר סיום העבודות באתר כלשהו שוב מוצב שלט נוסף כדוגמת המקורי ועליו הכיתוב : "סיימנו" בלבן בוהק. בשלט מופיע תיאור הפרויקט ,המועד המתוכנן לסיומו והחותמת "סיימנו". שלט זה יוצב תמיד במרחק קצר לאחר השלט המקורי. בכל המקרים בהם נתקלתי (איך לא ?) הוצבו שלטי המשך אלה בעבודות שנסתיימו קודם למועד המתוכנן. שאלתי היא כשאלת כותרת הודעתי . האמנם יעילות בלתי צפויה פוקדת את מע"צ החדשה , או שמא מרווחי בטחון הנלקחים מראש ברוחב יד , הם אלה המאפשרים בסופו של דבר את הצבת שלטי ההמשך? כשאני קורא בכביש 38 ע"ג השלטים החדשים , כי בניית הכיכר העתידית בצומת אשתאול תסתיים בשנת 2008 , אני בוחר באופציה השנייה כמובן.
 
ע"פ חוק על כל הצבת שילוט כזה

הם חייבים אישור וגם תוקף זמן להורדתו, לדעתי העיניין שווה תלונה אצל הגורמים המוסמכים קרי הרשות המקומית שבא השלט הוצב אם סיימו עבודה אין צורך לשים שלט ענק סיימנו, כי מן הסתם רואים שסיימתם אין צורך לכער את הנוף. במיוחד שמע"צ ע"פ חוק גם אחראית לנוף המרחבי בדרכים הבינעירוניות והסרת שלטים בלתי חוקיים,זה כמו ששוטר יגנוב. כל דבר צריך טוב טעם שימו שלט אחד נעים למראה ולא בגודל משאית שיודיע על משך זמן העבודה מה היא כוללת ואנשי המקצוע האחראים וברגע שסיימתם הסירו אותו. אבל בועז כמו שאנחנו יודעים החוק בישראל הוא בגדר המלצה גם לאלה שאחראים עליו.
 

בועז ל

New member
אתה יודע שבי , אותי מעניין כמה עולה

לנו הצבת שלט בגודל כזה . יש לי הרגשה שבהתחשב בגודל ובכמות המתכת (שאותה יגנבו כמובן גנבי המתכת החביבים) מדובר בסכום לא מבוטל.
 

yairp4

Active member
הפטנטים של מע"צ

אני לא יודע לגבי הכיכר בצומת אשתאול, אבל כבר כתבתי כאן את דעתי על הרמזורים בכביש 411. שני הרמזורים בכביש 411 הופעלו השבוע, ביום שלישי, חמישה חודשים לאחר שהוצבו השלטים שבישרו על ביצוע העבודות (שהיו אמורות להסתיים במרץ). יכולות להיות אלף ואחת סיבות לכך שעבודות רימזור בשני צמתים נמשכו קרוב לחמישה חודשים, אבל אף אחת מהן היא לא סיבה מספיק טובה. העבודות האלו היו יכולות להסתיים תוך חודשיים ואפילו תוך חודש. האמת, אני בספק אם סך כל שעות העבודה בפועל על הרמזורים האלו עולה על שבועיים. אז לשאלתך, אין כאן שום עניין של יעילות ובהחלט נראה שמע"צ החליטו לקחת מרווחי ביטחון היסטריים. אם העבודות לרימזור שני צמתים מקבלות מלכתחילה תאריך יעד לחצי שנה, נשאר רק לתהות איזה תאריך יעד ייתנו לבניית מחלף. העיקר שיוכלו עכשיו להגיד שסיימו את העבודות יותר מחודש לפני הזמן המתוכנן.
 
למעלה