האם הגיע הזמן להחליף פלטה?

noamwax

New member
האם הגיע הזמן להחליף פלטה?

אתמול החלפתי שרשרת בפעם השנייה באופני. הקסטה הוחלפה אחרי החלפת השרשרת הראשונה כי כניראה נסעתי איתה יותר מידי. מה שקורה לאחר החלפת השרשרת אתמול- שמתי לב שכשהשרשרת עוזבת את הפלטה השנייה (בקו התחתון) חולייה אחת כל פעם נתפסת ומשתחררת אחרי שהיא עולה קצת. זה קורה בכל ההילוכים בפלטה השנייה ורק כאשר מושקע כוח בפידול- בפידול חופשי אין בעייה. הקראנק הוא -raceface ride xc והשרשרת sram 971. נראה לי שיש טעם להחליף פלטה- מה אתם אומרים? אם כן,על איזו פלטת 32 שיניים הייתם ממליצים שהיא פשרה בין איכות למחיר?
 

קלוזו

New member
הייתי בודק קודם האם "שאיבת השרשת

" ניגרמת משן עקומה בפלאטה. זה קרה לי גם בפלטה האמצעית ואז שמתי לב שבמקום שבו השרשרת נישאבת הפלאטה קצת עקומה. קח מפתח שבדי גדול או פלייר פטנט ( הידוע בכינויו ג'פקה) תפתח בעובי הפלאטה ואז במכות קצרות תיישר את הפלאטה לכיוון הנכון. לא להפעיל הרבה כח רצוף אלא במקות כח קצרות. בהצלחה
 

andnem

New member
אפשר גם לנסות לפרק את הפלטה ולהרכיב

אותה בזווית 90 מעלות לעומת המצב המקורי.
 
לא מולץ לשנות זוית

ברמות כאלה, הפלטה האמצעית לא סימטרית! ישנם בליטות ופינים העוזרים לשרשרת לעלות על הפלטה. שינוי הזוית יגרום לשינוי מיקום הבליטות יחסית לשאר הפלטות ולזרוע הקראנק, ולירידה באיכות העברת ההילוכים. לכותב המקורי: תנסה לראות אם השיניים של הפלטה השניה נראות לך חדות וארוכות במיוחד יחסית לשיניים של הפלטות האחרות. אם כן - תחליף! פלטות מומלצות: רייס פייס עושים אחלה פלטות (CNC, דיוק שחבל על הזמן) - מחירים: 250 פלוס מינוס לפלטה... ניתן גם לשים פלטת אלומיניום רגילה (של שימאנו או טרובאטיב למשל) בעלות של כ-120 ש"ח פלוס מינוס...
 

andnem

New member
אתה בטוח? בפלטה גדולה אכן יש פין

שמונע מהשרשרת להתקע בין קראנק לפלטה - כלומר, היא באמת לא סימטרית. בכל זאת הרכבתי אותה בזווית 90 מעלות ולא קרה כלום. בפלטה אמצעית אין אפילו הפין הזה. לגבי הבליטות - נראה לי שהפלטה דווקא סימטרית. בכל אופן, זה המשאב האחרון. אם זה לא עובד, אז אין ברירה, הפלטה גמרה את חייה, צריך להחליפה.
 
במקצוע שלי, אני חייב להיות בטוח ../images/Emo13.gif

צירפתי תמונה: הקפתי במעגל האדום (שמספרו 1) את הבליטה. זוהי בליטה קטנה פנימה מתוך הרדיוס הפנימי של הפלטה. תפקידה של בליטה זו - לסמן את המיקום היחסי של הפלטה לזרוע הקראנק בעת ההרכבה. אם תרכיב את הפלטה באופן שונה, אתה תשנה שת המיקום היחסי של תופסני השרשרת (מסומן בעיגול כחול שמספרו 2) יחסית לזרוע הקראנק והפלטות האחרות. תפקידם של תופסנים אלה והבליטות של הפלטה (רק לפלטה קטנה אין בליטות כלל...אתה מבין למה?), הוא לתפוס את השרשרת בתהליך העלאת ההילוך ולהוביל אותה אל השיניים של הפלטה מהר יותר ומדויק יותר. המנופים והשיפטרים של המערכות הנורמליות פלוס (מעל SIS...) בנויות לעבוד עם פלטות שמורכבות כמו שצריך. כמו שאתה רואה, פיזור התופסנים והבליטות איננו סימטרי כלל יחסית לחורים של הפלטה, ואם תרכיב את הפלטה לא כמו שצריך - אתה תפגע משמעותית באיכות העברת ההילוכים. במקרה שלך, בנוסף למה שאמרתי, אתה עלול לתקוע את השרשרת שלך בין הפלטה הגדולה לזרוע הקראנק כיוון שהפין שאמור למנוע זאת לא נמצא במקום. תקיעה כזאת קרוב לוודאי תשאיר כמה סריטות ממש לא יפות על הזרוע ויש מצב שהשרשרת תיהרס. מקווה שעזרתי לך להבין.
 

eligr

New member
קרה לי משהו דומה

ובסופו של דבר, אחרי החלפת פלטה הבעיה נפתרה. רכשתי פלטה של שימנו דאור במחיר של 59 ש"ח כמדומני, החלפתי לבד ובקלות, והבעיה נפתרה. לדעתי במחיר הזה של הפלטה כדאי להחליף מדי פעם, גם בשביל למנוע בלאי מואץ לשרשרת.
 
למעלה