האם הוא מסוגל לשבור את שיא השעה?

האם הוא מסוגל לשבור את שיא השעה?

אחד הדיונים החמים ביותר כרגע בעולם (בכל מה שקשור למרוצי אופניים כמובן), הוא הדיון לקראת נסיון שבירת שיא השעה במהלך 2005 ע"י לאנס ארמסטורנג. הדיבורים על נסיון שבירת השיא, עברו לאחרונה כבר לפסים ממשיים, והחבורה שמקיפה את ארמסטרונג כבר מתחילה לסגור את הפרטים הקטנים לקראת הארוע (עדיין לא הכריזו על תאריך). כרגע יש דיון נסתר, היכן לבצע את נסיון שבירת השיא. האופציות: מנצ'סטר שם כריס בודרמן שבר את שיאי השעה, מקסיקו סיטי אזור גבוה שם אדי מרקס שבר את השיא, או קולורדו אזור גבוה ומבחינתם של נייקי, המקום המועדף בגלל שהוא בארה"ב. בקישור מצורף מחקר מדעי (ככה לפחות טוענים בכתבה) שפורסם לאחרונה, המחקר טוען שאחרי חישובים שנעשו בתנאי מעבדה, חישובים שמבוססים על היכולות של ארמסטרונג, הוא אמור לשבור את השיא באופן כזה, שהשיא יהיה בלתי ניתן לשבירה בעשורים הקרובים (בסביבות ה-2 ק"מ שיפור לשיא של בודרמן).
 

ido mazor

New member
כבר אמרו לפני...

כבר אמר מי שאמר שארמסטרונג לא ינסה לשבור את השיא אם הוא לא יהיה בטוח בעצמו וביכולתו. ובהינתן היכולות המוכחות של ארמסטרונג בהכנה מדעית לתחרות, ובצוות המומחים שהוא אסף סביבו, יהיה מפתיע אם הוא ינסה וייכשל. אבל זה לא יקרה מהר, כריס קרמייקל המאמן של לאנס אומר שכנראה הם ינסו רק בסוף 2006....
 
לדעתי עדיף ללאנס לבצע את הרכיבה

במנצ'סטר, רכיבה בגובה פני הים, תסיר כל ספק אפשרי לגבי אמינות השיא. למרות שאין חוק אשר מונע את שבירת השיא באזורים גבוהים (מקסיקו סיטי או קולורדו), ובעבר השיאים נשברו במקומות גבוהים (מרקס במקסיקו סיטי), עדיין לדעתי המקום הקלאסי לבצע את הרכיבה זה במנצ'סטר (או אולי באתונה או מלבורן, בשניהם יש מסלולים אשר נחשבים מאוד מהירים).
 

ido mazor

New member
בינתיים מדברים על קולורדו

באופן טבעי לאנס מעדיף לשבור את השיא בארה"ב, וכרגע המקום המועדף הוא קולורדו, בגלל הגובה. כנראה שלאנס לא חושש מספקות ואמינות. בכל מקרה הם יצטרכו לשפץ את הוולודרום בקולורדו ולכסות אותו בגג, אבל זה קטן עליו...
 

carlos9999

New member
??

מה ההבדל בין שני השיאים שמוזכרים בכתבה?? האם המילטון יכול לנסות או שהוא מורחק מכל פעילות??
 
ההבדל בין השיאים

השיא הרשמי הוא שיא השעה, בשיא יש הגבלות טכנולוגיות על הרוכבים, והציוד בו הרוכבים ישתמשו, חייב להיות דומה לציוד של מרקס משנת 1972. השיא השני הוא "רכיבת השעה הטובה ביותר", ושם אין הגבלות טכנולוגיות על הרוכבים, בשיא הזה ניתן לרכוב עם מפלצות מוזרות ולא תקניות מבחינת ה-UCI.
 
רק נבהיר, ההגבלה היא עניין חדש

יחסית. מאז מרקס היו רוכבים שהשתמשו באופניים שהיום אסורים (פרנצ'סקו מוסר היה בין הראשונים, לא?) והשיא הלך וגדל בצורה מדהימה. כיום, אם אני לא טועה, אין מעמד רשמי לרכיבה עם אופניים שאינם "רגילים".
 

ido mazor

New member
ההגבלה משנת 2000, ולאנס מדבר הרבה..

ה- UCI הכריז על "שיא השעה" הרשמי והמוגבל-ציוד רק ב-9 בספטמבר 2000. כך שכל השיאים שנקבעו עם ציוד חדיש הועברו לקטגוריה המשנית של "הישג השעה הטוב ביותר". ל- UCI השמרנים נמאס מ"מירוץ החימוש" ושילדות הנג"ש המטורפות (ע"ע גראהם אוברי הבריטי שבנה אופניים בעצמו ושבר את השיא), הם שאפו לסטנדרט אחיד. כריס בורדמן, שכבר החזיק בשיא של ההישע הטוב ביותר (משנת 1996) לא ביזבז זמן, ורק חודש וחצי אחרי הודעת ה-UCI, ב-27 באוקטובר 2000, שבר את השיא הישן של מרקס. ולגבי לאנס, הוא מדבר על לנסות לשבור את השיא כבר משנת 2001.
 
כרגע הוא עדיין יכול לנסות לשבור

את השיא, אבל ברגע שתתקבל הכרעה לגבי האשמות נגדו על שימוש בעירויי דם, במידה והוא יושעה, הוא לא יוכל לשבור את שיא השעה, זה שיא רשמי של ה-UCI. אני חושב שלגבי "רכיבת השעה המהירה ביותר" (זה לא שיא רשמי), אין שום הגבלה שהוא ינסה לשבור את השיא הספציפי הזה.
 

shahareytan

New member
רכיבת שעה - לא בטוח שגובה זה יתרון

רכיבת שעה אינה ריצת מאה מטר או קפיצה למרחק. כאן יש חשיבות רבה לכמות החמצן אותה הרוכב סופג. האויר הדליל תורם אמנם לחיכוך הקטן, אך מצד שני מקשה על פעילות אירובית. מה שטוב לאימונים לאו דוקא טוב למבחן. מה אתם אומרים? שחר
 

ido mazor

New member
המומחים טוענים שזה עדיין כדאי

נכון שרכיבת שעה אינה כמו לקבוע שיא ברכיבה של קילומטר אחד בוולודרום, אבל לפי המאמרים שקבעתי המומחים טוענים שהיתרונות של הגובה הרב מפצים וגדולים מהחסרונות, והמאמן של לאנס, כריס קרמייקל, טוען שלאנס רוכב טוב בגבהים: Colorado Springs appeals to Armstrong for several reasons, including altitude. The benefit of less air resistance outweigh the negative of breathing thinner air. "Lance seems to respond very well at altitude," Carmichael said.
 
אחוז החמצן אינו שונה בגבהים, הרכב

האוויר זהה מבחינת יחס הגזים בו. בגבהים, הגוף מעלה את רמת ההמטוקריט בדם כפיצוי על דלילות האוויר(ובסה"כ מיעוט גם בחמצן) ומתקבלים ביצועים טובים יותר. ישנו החיקוי הכימי ה"מוגזם" לתהליך הזה EPO... ובקשר לחיכוך, רמת הדלילות היא לא כזאת שמקטינה חיכוך ברמה מורגשת. בשביל זה צריך להגיע לגבהי-טיסה של לפחות 10000-12000 מ'.
 
כריס בודרמן דורש שה-UCI יקבעו

כללים לפני ניסיון שבירת השיא של ארמסטרונג. כריס בודרמן מחזיק שיא השעה ו"הופעת הרכיבה המהירה ביותר", מתחיל להילחץ מהכוונות של ארמסטרונג לגבי שיא השעה, ודורש שיקבעו מספר כללים לפני נסיון שבירת השיא: 1) הרכיבה חייבת להיות בגובה פני הים (או עד גובה של 500 מטר). 2) הגבלות טכנולוגיות חד משמעיות (לדוגמא: ביגוד בזמן הרכיבה). 3) בדיקות סמים לפני ניסיון שבירת השיא, אחרי והקפאה של דגימות הדם על מנת לבחון אותם גם בעתיד.
 

gsprukt

New member
הוא גם דורש שיאייתו את השם שלו

נכון (-: זה בורדמן, לא בודרמן.
 
רואים שהוא בריטי, איזה קטנוניות

מצידו
, אני מקווה שלאנס ישבור לו את השיא בקרוב, ואז הוא יתחנן שנכתוב את השם שלו, אפילו אם השם יהיה כתוב לא נכון
.
 

ido mazor

New member
חמוד, הבורדמן הזה ../images/Emo45.gif

למרות שיהיו שיטענו שהדרישות שלו קטנוניות, לדעתי הוא לא פוחד מזה שישברו את השיא שלו (ברור ששבירת השיא במוקדם או במאוחר היא בלתי נמנעת), אלא רוצה שהשיא יהיה חד-משמעי ונטול ספקות. אם ארמסטרונג ישבור את השיא אך במהלך העניין יעורר מחלוקות שונות ומשונות (לגבי ציוד או לגבי שימוש בסמים, לדוגמא), בין אם מוצדקות או לא, הדבר אכן יוריד מערכו של השיא. מצד שני - גם מרקס ב-1972 שבר את השיא בגובה רב (מקסיקו סיטי), ועוד דוגמא היא שיאו הכמעט אלמותי של בוב בימון בקפיצה לרוחק שהושג בגובה רב(מקסיקו סיטי 1968). שלא לדבר על שיאי הרכיבה המסלול (TRACK), שכמו שרואים באתר UCI, רבים מהם נקבעו בגובה רב (כולל השיאים הנוכחיים של ארנו טורנה). בקיצור - יש פנים לכאן ולכאן, והכל תלוי ב- UCI.
 
למעלה