האם הולנדיה הונתה אותי?

מזרחי מ

New member
האם הולנדיה הונתה אותי?

שלום לכולם. שמי משה והשבוע רכשתי 2 מזרני טמפור מהולנדיה בשווי של כ- 8,500 ש"ח (לאחר הנחה)ואשר להם הובטח לי 10 שנות אחריות. היום סופקו לי המזרנים וכן תעודת האחריות שלהם. לכשקראתי את תנאי האחריות חוורו פניי נתברר לי שלמעשה האחריות אינה אחריות ואם היא כן אז לדעתי היא בטח שלא הוגנת. אסביר את טענותיי: על פי תנאי האחריות של הולנדיה רשום כך: 1. ".... חברת הולנדיה אחראית לשלמותם של מרכיבי המזרן למשך 10 שנים מיום ההספקה (פרט לבד הריפוד), לבד הריפוד אחריות למשך 12 חודשים מיום הספקת המוצר..." נשאלת השאלה, מה עם תקינותן של מרכיבי המזרן ובכלל למה מרכיבי המזרן ולא פשוט המזרן כאשר לבד הריפוד ממילא הם עשו הפרדה? 2. ".... למרות האמור לעיל, אם בתום שנת האחריות הראשונה חלה תקלה המצריכה ביקור טכנאי, יחוייב הלקוח בעלות ביקור הטכנאי. במקרה של תיקון המחייב העברתו לחברהיחוייב הלקוח בעלות ההובלה, על פי מחירון הקיים בחברת הולנדיה..." נשאלת השאלה, למה אני צריך לשלם על ביקור טכנאי כאשר המוצר אמור להיות באחריות ומה גם שאם נמצא שהמוצר לא תקין מדוע אני צריך לשלם גם על ביקור הטכנאי וגם על הובלת המזרן? 3. ".... האמור בסעיפים אלו, אינו מכסה תקלות אשר יגרמו משימוש רשלני או מבלאי סביר של המערכת...." נשאלת השאלה, מה זה שימוש רשלני ומה זה בלאי סביר? הרי שיכול להיווצר מצב שלאחר כ- 5 שנות שימוש למשל המזרן לא יתמוך בי כיאות ואלה יטענו לבלאי סביר. מה גם שאם נשפך כוס מים בטעות (ובכוונה איני מדבר על משקה אחר) יטענו לשימוש רשלני ולא סביר? בכל זאת ב- 10 שנים הרבה דברים יכולים לקרות שהם כתוצאה משימוש סביר במזרנים והם על פי סעיף זה יוכלו לטעון לשימוש רשלני ו/או לבלאי סביר ובכך לבטל אחריותם, לא? 4. "... אחריות זו בתוקף, רק לכתובת אליה הובל המזרן ע"י הולנדיה, או לכתובת אחרת אם ההובלה נעשתה ע"י הולנדיה..." כלומר, כל פעם שארצה לעבור דירה אצטרך לשלם ל- 2 הובלות אחת להולנדיה (בהתאם לתעריף שלהם כמובן וללא יכולת התמקחות מצידי)ואחת לשאר פרטי תכולתי שלא לדבר על התיאום הנדרש בין שני ההובלות שכמובן צריך להיות על פי לוח הזמנים של מובילי הולנדיה ולא שלי. האם זה סביר שיכפו עליי הובלה משלהם בנוסף להובלה משלי בכל פעם שאעבור דירה? מדוע לא ציינו כל זאת בפניי בעת המכירה שהרי אלו תנאים מגבילים ביותר ואף כובלים מאוד?! אודה לכל מי שיכול/ה לעזור ולחוות דעתו/ה בעניין. בברכה, משה.
 

odedg

New member
אחריות

שלום מזרחי מ ! כמה הערות על העניין כפי שהצגת. אחריות היא חלק בלתי נפרד מהעסקה של רכישת המוצר או השירות. סביר להניח שלו לא הייתה אחריות, מחיר המוצר היה נמוך יותר. לצערי , מרבית האנשים מזלזלים בנושא האחריות או מתעלמים ממנו, ומזדעקים על זכויותיהם רק כשקורה משהו שמחייב את מימוש האחריות. בעניין זה אני ממליץ שכמו שבודקים את המוצר לפני הקניה, לבדוק גם את חלקו היותר מוסתר, את האחריות. אם הבטיחו לך אחריות בלי לפרט, הרי הם צריכים לעמוד בזה, הבעיה כמובן שקשה, אם בכלל ניתן, להוכיח מה שהובטח לגבי ההובלה, זה באמת מקובל בחלק ניכר של תעודות האחריות שההובלה על ידי הקונה, ורק בתעודות על פי חוק, שם מצויין שנותן האחריות הכנס במחיר הקניה את ההובלה הלוך וחזור. יש עוד דברים dedg
 

מזרחי מ

New member
תראה

הם הבטיחו 10 שנות אחריות בכתב (בפרסום שהביאני אליהם) ובעל פה כאשר עשיתי את הרכישה (טלפונית). נזעקתי כאשר ראיתי את תנאי האחריות מיד עם קבלת המזרנים והאחריות. למזלי, עדיין לא ארע דבר המחייב אותי להשתמש באחריות . אוסיף כי בשיחות הטלפוניות שערכתי עם מוכרניות הולנדיה עוד באותו ערב (13/06/02) שקיבלתי את המזרנים הן לא האמינו לי ולא ידעו על מה אני מדבר ועל כן הייתי צריך לפקסס להם את תנאי האחריות כדי להוכיחן. ברצוני לציין שאותן שיחות טלפוניות הוקלטו על ידי ואעשה בם שימוש לכשאצטרך. אינני יודע מדוע בחרת להתייחס להובלת המוצר בלבד בעוד שהתלוננתי על מס´ דברים שלדעתי הרבה יותר חמורים מכך ואף על פי שטענת כי מקובל שההובלה תהא על חשבון הלקוח אומר כי בעיני כל עוד המוצר באחריות ונמצא לא תקין עליהם לשאת בכל ההוצאות הנדרשות לתקן את המוצר, כולל ההובלה ובטח ובטח שעבור ביקור הטכנאי! בכל אופן, תודה על תשומת הלב.
 

alonpaz

New member
תפנה אליהם ושיבהירו לך את........

הנקודות שמפריעות לך באחריות - אם יפרשו לך את האחריות כפי שאתה חושב שכך אמור להיות ולא רשום כפי שהבנת במילים המוכר שיירשמו לך הכל כאחריות על דף בצורה ברורה עם חתימה וחותמת ובו יצויין כי מכתב=אחריות זו מצורפת למקורית ושווה לה. אם לא יפתרו לך את הבעיה תחזיר להם את המיזרנים ובטל עיסקה או לחילופין היוועץ עם עו"ד ותשקול לתבוע אותם על אחריות שלא מממשת את יעודה.
 
אתה הבנת את זה ? ברוך ?

לחברות יש טריקים שיווקים לתת לך 10 שנים אחריות ואתה מתלהב. אבל בהמשך הכתוב הם מרוקנים את האחריות מכל תוכן. אני לפני שנים הלכתי לקנות מזרן אישתי התעקשה לקנות סילי פוסטרופדי שהיה המזרן היקר ביותר בשוק באותו זמן. המזרן היה עשוי מקפיצים וציפוי בד. זה הכל. המוכר אומר לנו ככה: יש לכם 10 שנות אחריות על המזרן. חוץ !!! חוץ מהקפיצים והבד ! הקפיצים והבד לא נכללים באחריות. אז מה יש באחריות ? הרי קפיצים ובד זה כל המזרן.
 

מזרחי מ

New member
וזהו סוף הסיפור...

לאחר ששלחתי להם מכתב הפורש טענותיי (עם העתק לעו"ד שלי וחברת כרטיסי האשראי, כמובן) הם פנו אליי ובתחילה ידעו לספר על כמה ןכמה ניסים ונפלאות שהם חוללו ללקוחותיהם גם כשלא היה מגיע להם (כלומר, לפנים משורת הדין). כשהסברתי להם כי הסיפורים נשמעים מאוד משכנעים אך אבקש זאת בכתב (בכל זאת, מה שכתוב מגיע ומה שלא כתוב לא מגיע) בתחילה הסכימו אולם מיד למחרת קיבלו רגליים קרות וחזרו בטענה כי לא יוכלו להפלות בין לקוחותיהם. סוף הסיפור הוא כי לאחר דין ודברים נוסף הם באו לאסוף את המזרנים ושלחו בקשת ביטול עסקה על מלוא סכום העסקה לחברת כרטיסי האשראי שלי(ולי כמובן יש עותק מהבקשה). כעת אני מחכה שחברת כרטיסי האשראי תעביר את הזיכוי בכרטיס. תודה לכולכם על התגובות והתמיכה. בהצלחה לאחרים ותזכרו שכדאי לא לוותר!
 
למעלה