האם הזרוע המזרחית של כביש 6 הייתה צריכה להתבסס על כביש 65 ?
כיום הזרוע המזרחית של כביש 6 מבוססת על כביש 77 ולא 65.
לי, התכנון הזה נראה מוזר, לדעתי לבניית הזרוע המזרחית של כביש 6
על בסיס כביש 65 ישנם יותר יתרונות מאשר כביש 77 כזרוע מזרחית.
הזרוע המזרחית כשמה היא מיועדת לשרת את החלק המזרחי של צפון המדינה,
בכך כביש 65 נעלה בהשוואה לכביש 77.
כביש 65 קרוב יותר, ונגיש יותר לערים הגדולות, עפולה נצרת, טבריה.
נסיעה דרך כביש 77 מאריכה את הדרך לירושלים וליעדים נוספים.
בנוסף לכך הפיכת כביש 65 (ואדי ערה) לכביש מהיר
תאפשר שימוש בו להגעה לרמת דוד (נמל תעופה משלים) בנוסף לכביש 6,
וכך הגעה לרמת דוד תתאפשר מכמה כיוונים שונים ולא תייצר צווארי בקבוק.
אמור להיות כביש בין עפולה למחלף תל קשיש לאורך מסילת העמק.
וישנם עוד יתרונות.
שאלה אחת היא למה בחרו בכביש 77 כזרוע מזרחית.
שאלה שנייה, האם לדעתכם ישדרגו בעתיד את כביש 65 לכביש מהיר,
עוקף עפולה ותבור ייבנו, כך ששם אין בעיה,
המקום הבעייתי ביותר הוא ואדי ערה,
למדינה יש תכניות להופכו לכביש מהיר אך התושבים מתנגדים.
כיום הזרוע המזרחית של כביש 6 מבוססת על כביש 77 ולא 65.
לי, התכנון הזה נראה מוזר, לדעתי לבניית הזרוע המזרחית של כביש 6
על בסיס כביש 65 ישנם יותר יתרונות מאשר כביש 77 כזרוע מזרחית.
הזרוע המזרחית כשמה היא מיועדת לשרת את החלק המזרחי של צפון המדינה,
בכך כביש 65 נעלה בהשוואה לכביש 77.
כביש 65 קרוב יותר, ונגיש יותר לערים הגדולות, עפולה נצרת, טבריה.
נסיעה דרך כביש 77 מאריכה את הדרך לירושלים וליעדים נוספים.
בנוסף לכך הפיכת כביש 65 (ואדי ערה) לכביש מהיר
תאפשר שימוש בו להגעה לרמת דוד (נמל תעופה משלים) בנוסף לכביש 6,
וכך הגעה לרמת דוד תתאפשר מכמה כיוונים שונים ולא תייצר צווארי בקבוק.
אמור להיות כביש בין עפולה למחלף תל קשיש לאורך מסילת העמק.
וישנם עוד יתרונות.
שאלה אחת היא למה בחרו בכביש 77 כזרוע מזרחית.
שאלה שנייה, האם לדעתכם ישדרגו בעתיד את כביש 65 לכביש מהיר,
עוקף עפולה ותבור ייבנו, כך ששם אין בעיה,
המקום הבעייתי ביותר הוא ואדי ערה,
למדינה יש תכניות להופכו לכביש מהיר אך התושבים מתנגדים.