האם הזרוע המזרחית של כביש 6 הייתה צריכה להתבסס על כביש 65 ?

nitro11

New member
האם הזרוע המזרחית של כביש 6 הייתה צריכה להתבסס על כביש 65 ?

כיום הזרוע המזרחית של כביש 6 מבוססת על כביש 77 ולא 65.
לי, התכנון הזה נראה מוזר, לדעתי לבניית הזרוע המזרחית של כביש 6
על בסיס כביש 65 ישנם יותר יתרונות מאשר כביש 77 כזרוע מזרחית.

הזרוע המזרחית כשמה היא מיועדת לשרת את החלק המזרחי של צפון המדינה,
בכך כביש 65 נעלה בהשוואה לכביש 77.
כביש 65 קרוב יותר, ונגיש יותר לערים הגדולות, עפולה נצרת, טבריה.
נסיעה דרך כביש 77 מאריכה את הדרך לירושלים וליעדים נוספים.
בנוסף לכך הפיכת כביש 65 (ואדי ערה) לכביש מהיר
תאפשר שימוש בו להגעה לרמת דוד (נמל תעופה משלים) בנוסף לכביש 6,
וכך הגעה לרמת דוד תתאפשר מכמה כיוונים שונים ולא תייצר צווארי בקבוק.
אמור להיות כביש בין עפולה למחלף תל קשיש לאורך מסילת העמק.
וישנם עוד יתרונות.

שאלה אחת היא למה בחרו בכביש 77 כזרוע מזרחית.
שאלה שנייה, האם לדעתכם ישדרגו בעתיד את כביש 65 לכביש מהיר,
עוקף עפולה ותבור ייבנו, כך ששם אין בעיה,
המקום הבעייתי ביותר הוא ואדי ערה,
למדינה יש תכניות להופכו לכביש מהיר אך התושבים מתנגדים.

 

רשר

Well-known member
מנהל
למה לא 65 - כי ואדי ערה צפוף ולא ניתן להרחבה

המרחק גולני - עירון קצר ב 77 ב 3,5 ק"מ ונקי יחסית מכניסות ורמזורים לישובים (אני לא מתעלם מסוג התושביםב 65 אך זו לא סיבה מספקת לתכנון ארצי),

אבל גם 77 לא אידיאלי לתושבי אצבע הגליל, לגליליים יתאים יותר המסלול המוצע בתמונה שכמובן לא יבוצע כי יקר ומחייב עוד גשר על ואדי עמוד ויש כבר מחלף גולני ומעבר דרך עמק בית נטופה יקר בגלל המים והמוביל שגם מפריע בין חוקוק וכחל,

סיכום - הפשרות הן בעיקר טכניות אך כמובן גם מחיר

 

זמי

New member
מטרת כביש 6 הוא כביש מהיר צפון דרום

ולא כביש רוחבי דרך כביש 65
 

nitro11

New member
כביש 65 הוא כביש אורך, לא רוחב.

כביש 6 הנוכחי לא יכול לשרת את כל הצפון
ולכן סללו את הזרוע המזרחית.
 

simo341

New member
בעיקרון


כביש 6 מתוכנן לחצות את כל המדינה ולחבר את המדינות השכנות.
מעניין אם בקצה הדרומי גם חשבו על כך ...........
 

nitro11

New member
עיקר המתנגדים אלו בעלי העסקים סמוך לכביש

הם הפכו את כביש ואדי ערה מכביש בין-עירוני
לכביש עירוני.
לדעתי, בעתיד לא תהיה ברירה ויהפכו את כביש ואדי ערה
לכביש מהיר.
 

ש מים

New member


נכון לגבי 65 בציר ואדי ערה (בלתי ניתן להרחבה. שלא לדבר על הבעייתיות הקיימת כבר היום - בכל נושא כניסות לישובים).
לדעתי ולדעת מתכננים רבים, כל הכביש הוא טעות קולוסאלית מבחינת תחבורה בת-קיימא. הכביש מעצים את השימוש ברכב הפרטי (היקר, הבזבזני, המזהם והבעייתי), במקום להסתכל קדימה - לתחבורה בעלת "טביעת גלגל נמוכה". כנראה שהצידוק העיקרי להקמתו אינו פתרונות תחבורה לאזרחים...
 

ש מים

New member
הרבה דברים יכולים להיות

דן, לא מובן לי למה אתה מתכוון כשאתה כותב "אין חלופה"?
להבנתי "חלופה" מדברת על "זה או זה". כלומר - בחירה בין 2 תכניות (ובמקרה זה: בין 2 תוואי כביש). לא ידוע לי על כוונה לבטל את כביש 65 באזור ואדי ערה...

אז כנראה שיש לי בעייה בהבנת הכוונה שלך.
 
למעלה