האם החלפת

האם החלפת

קסטה באופני כביש מ 28/11 ל29/13 תקל משמעותית בעליות
כשהקרנק הוא 53/39? תודה מראש
 

ariasdo

New member
קבל הסבר מפורט יותר יש מושג בשם יחס העברה ...

זה היחס בין גלגלי השיניים בקראנק לגלגלי השינים בקסטה
במידה והיחס מתקרב ל 1 קל יותר לסובב את הרגלים בעליה .

39/28 נותן = 1.39 ~ , 39/29 = 1.35~ כפי שאתה רואה ההפרש ביניהם קטן וגם ההשפעה תהיה קטנה בעליות .
במידה והקארנק היה קומפקט כפי שכתב oferlev9 אז 34/28 = 1.21~ זה שינוי משמעותי שמתקרב ליחס 1 ומקל משמעותית בעליות.

צריך לשים לב שהקסטות יהיו מאותה משפחה לי נראה ש 11-28 זו קסטה ממשפחת שימנו או סרם שנולדה בערך ב 2010~ .
וקסטה 13-29 זו קסטה קומפניולו ממודל ישן יותר .
חתונה בין משפחות שימנו / סרם לקומפניולו צריכה אישור מהרבנות אחרת אי התאמות יעשו בעיות ברכיבה .

הערה נוספת ברכיבה מישורית 11-28 ניתנת לניצול טוב יותר במשורים יורדם .
53/11 =4.81~ ומאשר 53/13 =4 ~ במצב הזה הפער ביחס העברה גדול .
במצב של קומפקט 50/11 זה יחס 4.54 ~ זה גם טוב יותר למשורים יורדם מאשר 53/13

ולסיום בטיפוס קירות הבדל של שין אחת יכולה לגרום להצלחה או כישלון בטיפוס הכל תלוי ברמת קושי הקיר ( אורך / שיפוע ) .

שבת שלום
אריה סדובניק
 

ItsikH

Member
אבל למה לוותר בקצה השני?
הרי כשאתה במישור, לא כל שכן בירידה, 11 נותן לך מהירות גבוהה?
נחשב את הקצוות:
53/11=4.82, 39/28=1.39
לאחר החלפת הקסטה
53/13=4.08, 39/29=1.35
לעומת זאת אם תחליף קראנק לקומפאקט תקבל
50/11=4.55, 34/28=1.21
כלומר החלפת הקראנק תביא אותך לטווח גדול יותר - משני הקצוות! - מאשר החלפת הקסטה.
הטהרנים יספרו לך שיש יותר פערים בין ההילוכים - "חורים" - אבל לרוכב חובב זה כל כך זניח, אין לך צורך ביחס העברה אופטימאלי עד לרמת דיוק כזו.
 
למעלה