האם הכאב הוא מחוייב המציאות ?

  • פותח הנושא keves
  • פורסם בתאריך

keves

New member
האם הכאב הוא מחוייב המציאות ?

בעבר חשבתי להתאבד, והתלבטתי רבות בשאלה האם ניסוח מכתב מאוד משכנע יכול להקל את הכאב של בני המשפחה. נדמה היה לי שפירוט מדוייק של כל הסיבות יאפשר לבני המשפחה להבין שסיום החיים הוא ההחלטה הנכונה ביותר שהייתי יכול לקבל. האם מישהו חושב שיש בזה משהו ?
 

אביטל23

New member
תחשוב פעמיים

אני לא יודעת מה גרם לך לחשוב שאם תפרט את הסיבות שלך אז למשפחה שלך יהיה קל יותר להבין . אני מנסה למצוא את המילים הנכונות, אבל עוררת בי כזו סערת רגשות שקשה לי להחליט מה לכתוב ומאיפה להתחיל. לפני שש שנים איבדתי אדם מאוד יקר לי שהחליט שסיים פה את תפקידו, הוא השאיר מכתב ``פרידה``, אם אתה חושב לרגע שהמכתב הזה עזר לנו במשהו אתה טועה, לא משנה מה תכתוב במכתב שלך, זה לא יעזור לאף אחד להתגבר על האובדן, שום מילה שבעולם לא יכולה לנחם אותי , שום מילה. תשים את עצמך רגע במקום אחד מבני המשפחה שלך, אתה באמת חושב שזה מה שיעזור להם לקבל את זה שתעלם להם ככה??????????? אז תדע שלא, שש שנים עברו, ואין יום שאני לא שואלת את עצמי למה, אין דבר שלא מזכיר לי את אותו אדם אהוב. אם פעם חשבתי שהתאבדות היא הדרך להעלם מכאן, ואני לא חושבת שאיי פעם יהיה לי את האומץ, אחרי ה``חויה`` שעברתי אני יודעת שבחיים לא אתן לאף אחד על פני היקום לעבור את הסבל שאני עוברת היום אז בבקשה ממך , תחפש דרכים אחרות להתמודד עם הסיבות שבגללן אתה רוצה לסיים את חייך
 
תבין

אני רוצה להתאבד, ואני לא חושבת על המשפחה. אבל אם אכתוב הם עדיין לא יבינו, מי שלא עובר את זה לא מבין את זה!
 

סרפד

New member
הנקודה היא שגם אם מבינים אין בזה

נחמה. נראה לך שיעזור למישהו אם בנוסף לאובדן הוא גם יבין אילו יסורים עברו על האדם האהוב עד אז? אפשר לחשוב שאם מבינים אז אפשר איכשהו להתנחם בכך שלפחות האדם האהוב נגאל מסבלו. אבל אנחנו עדיין לא חושבים שסבל נפשי הוא ``חשוך מרפא`` (אני לא נכנסת כאן בכלל לשאלה אם זו מחלה או לא, אלא רק לשאלה אם אפשר לשנות את זה איכשהו) ואנחנו יודעים שבהרבה מקרים כן היה שינוי, יסוריו של האדם כן פחתו והוא כבר לא רצה למות והתאבדותו נמנעה. מצד אחד ההבנה, כביכול ``מבפנים``, של מה שהוביל את האדם לצעד הזה יכולה אולי להפחית את תחושת ה``נטישה``, וגם אולי את איכשהו איתו, או הוא איתך, עד הרגע האחרון, אבל היא מגבירה את חוסר האונים ותחושת ההחמצה והפנטזיה לחזור בזמן ולמנוע את זה איכשהו, אולי להצליח, כשמבינים יותר, להושיט יד במקומות וברגעים ובדרכים יותר משמעותיות, רק דמייני לעצמך את כל הדברים שרוצים להגיד, לעשות ולהציע ואי אפשר עוד לעולם. ומעבר להתאבדות, הסבל עצמו, שלו, קורע, והדחף להושיט יד, לחבק, להושיע איכשהו.
 
למעלה