האם המפרקיות חוזרות (הלוואי) לקו 61?

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
האם המפרקיות חוזרות (הלוואי) לקו 61?
היום (יום ו') ראיתי 3 פעמים מפרקית בקו 61 הרמת גני- תל אביבי. האם זה היה חד פעמי או צעד נכון וקבוע בכוון הנכון?
 
האם המפרקיות חוזרות (הלוואי) לקו 61?
היום (יום ו') ראיתי 3 פעמים מפרקית בקו 61 הרמת גני- תל אביבי. האם זה היה חד פעמי או צעד נכון וקבוע בכוון הנכון?
יום ו' זה לא דוגמא. הסידורים בכל הקווים
משתנים ומכונות מקווים שונים עובדות בקווים ואף באיזורים שאינן משוייכות אליהם.
 
מישהו יודע אולי מתי יהיו ולמה אין מפרקיות בחי
בחיפה וקריות?
אין מפרקיות עקב חוסר הצדקה מבחינת כמות
הנוסעים וכן עקב בעיות טכניות רבות בהפעלת המפרקיות בטופוגרפיה החיפאית. כך, ע"פ מידע שנכתב כאן בעבר בפורום. עם זאת, המפרקיות צפויות לחזור לחיפה, ובגדול, בדמות אוטובוסים רבי קיבולת שקיבלו את השם "מטרונית". הללו אמורים להיות בעלי 3 פרקים.
 
אין מפרקיות עקב חוסר הצדקה מבחינת כמות
הנוסעים וכן עקב בעיות טכניות רבות בהפעלת המפרקיות בטופוגרפיה החיפאית. כך, ע"פ מידע שנכתב כאן בעבר בפורום. עם זאת, המפרקיות צפויות לחזור לחיפה, ובגדול, בדמות אוטובוסים רבי קיבולת שקיבלו את השם "מטרונית". הללו אמורים להיות בעלי 3 פרקים.
את זה אני יודע שאמורים לקבל את
טוב זה יצא קצת ארוך: אני יודע שאמורים לקבל 3 'מטרוניות'.. אבל רק 3?! זה לא מספיק בכלל! גם ירושלים היא הררית וישם כל כך הרבה מפרקיות... ואם לא בחיפה אז לפחות בקריות.. לגבי כמות הנוסעים: בתור אחד שנוסע כל יום באוטובוסים תמיד יהיו נוסעים שיעמדו כי פשוט אין מקום ומדובר בהרבה נוסעים.. לצערי שאני חוזר אחרי יום לימודים ואני אמור לעלות בצומת וולקן ולהמשיך לקרית מוצקין בקו 52/52א אז אני לא נוסע ישר למוצקין אלא אני נוסע למרכזית המפרץ ורק אז למוצקין.. למה? כי האוטובוס מתמלא תוך שניות במרכזית ואז כשאני בא לעלות עליו בצומת וולקן אז אני צריך לעמוד כל הנסיעה ויחד אתי עוד 9 10 אנשים.. זה כבר מאוס מאוד.. ושלא נדבר על קוים אחרים שממשיכים לקריות כמו 57א לביאליק שיש אותו כל 10 דק' כי הוא מפוצץ באנשים וקו 59 שמגיע לק. ים שגם הוא מפוצץ אנשים ותמיד יעמדו יותר מ-10 ואני לא מגזים.. ויש את קו 58 זה בכלל סיפור אחר:הקו לבסיס הטכני ואזור תעשיה תלמה שמסתיים בק.ים.. למצוא מקום באוטובוס הזה זה פשוט מציאה! זהו קו שעבר פיצול בגלל שאין בו אף פעם מקום לשני קוים חדשים: קו158 שאותו יש בימי ראשון והוא מגיע עד לטכני בגלל שזה יום א' ויש המון חיילים.. ויש את קו 8 שאותו יש כל יום. יש מק. ים דרך א.ת. תלמה, טכני עד מ.המפרץ ושוב בגלל שאין מקום.. ויש אותו מצ.וולקן עד לטכני בגלל שכל מי שגר צפון לטכני יכול לעלות רק בצ.וולקן וגם 58 עובר שם כשהוא בדרכו לטכני אבל מפוצץ חיילים והוא לא יכול לעצור (רק אם לנהג יש מצב רוח טוב אז הוא עוצר) ואז יש הסתערות על האוטובוס שגם ככה מפוצץ האנשים.. ויש אותו ממ. המפרץ עד לטכני כי שוב: אין מקום.. ויש את קטע כל יום-כל היום.. אז במקום לפצל עוד קו ולהעלות את התדירות פשוט שיביאו מפרקיות.. עכשיו אתם מבינים למה אני מתכוון שצריך מפרקיות בקריות וחיפה? (בקשר לחיפה אני לא ממש נוסע לשם ואני לא ממש יודע איך זה שם אבל אני מאמין שגם בחיפה יש את הבעיה של המקום) פעם היו.. לאן לקחו ולמה אני לא יודע.. אבל מה שהיה פעם זה לא מה שיש היום.. היום צריכים יותר מקום ויש עוד כמה קוים שזה קורה להם אבל כבר אין לי כוח לפרט..
 
את זה אני יודע שאמורים לקבל את
טוב זה יצא קצת ארוך: אני יודע שאמורים לקבל 3 'מטרוניות'.. אבל רק 3?! זה לא מספיק בכלל! גם ירושלים היא הררית וישם כל כך הרבה מפרקיות... ואם לא בחיפה אז לפחות בקריות.. לגבי כמות הנוסעים: בתור אחד שנוסע כל יום באוטובוסים תמיד יהיו נוסעים שיעמדו כי פשוט אין מקום ומדובר בהרבה נוסעים.. לצערי שאני חוזר אחרי יום לימודים ואני אמור לעלות בצומת וולקן ולהמשיך לקרית מוצקין בקו 52/52א אז אני לא נוסע ישר למוצקין אלא אני נוסע למרכזית המפרץ ורק אז למוצקין.. למה? כי האוטובוס מתמלא תוך שניות במרכזית ואז כשאני בא לעלות עליו בצומת וולקן אז אני צריך לעמוד כל הנסיעה ויחד אתי עוד 9 10 אנשים.. זה כבר מאוס מאוד.. ושלא נדבר על קוים אחרים שממשיכים לקריות כמו 57א לביאליק שיש אותו כל 10 דק' כי הוא מפוצץ באנשים וקו 59 שמגיע לק. ים שגם הוא מפוצץ אנשים ותמיד יעמדו יותר מ-10 ואני לא מגזים.. ויש את קו 58 זה בכלל סיפור אחר:הקו לבסיס הטכני ואזור תעשיה תלמה שמסתיים בק.ים.. למצוא מקום באוטובוס הזה זה פשוט מציאה! זהו קו שעבר פיצול בגלל שאין בו אף פעם מקום לשני קוים חדשים: קו158 שאותו יש בימי ראשון והוא מגיע עד לטכני בגלל שזה יום א' ויש המון חיילים.. ויש את קו 8 שאותו יש כל יום. יש מק. ים דרך א.ת. תלמה, טכני עד מ.המפרץ ושוב בגלל שאין מקום.. ויש אותו מצ.וולקן עד לטכני בגלל שכל מי שגר צפון לטכני יכול לעלות רק בצ.וולקן וגם 58 עובר שם כשהוא בדרכו לטכני אבל מפוצץ חיילים והוא לא יכול לעצור (רק אם לנהג יש מצב רוח טוב אז הוא עוצר) ואז יש הסתערות על האוטובוס שגם ככה מפוצץ האנשים.. ויש אותו ממ. המפרץ עד לטכני כי שוב: אין מקום.. ויש את קטע כל יום-כל היום.. אז במקום לפצל עוד קו ולהעלות את התדירות פשוט שיביאו מפרקיות.. עכשיו אתם מבינים למה אני מתכוון שצריך מפרקיות בקריות וחיפה? (בקשר לחיפה אני לא ממש נוסע לשם ואני לא ממש יודע איך זה שם אבל אני מאמין שגם בחיפה יש את הבעיה של המקום) פעם היו.. לאן לקחו ולמה אני לא יודע.. אבל מה שהיה פעם זה לא מה שיש היום.. היום צריכים יותר מקום ויש עוד כמה קוים שזה קורה להם אבל כבר אין לי כוח לפרט..
לא חייבים מפרקיות
אפשר פשוט להגביר את התדירות מפעם ב-10 דקות לפעם ב-7-8 דקות. 8-10 נוסעים בעמידה זה יחסית מעט, כנראה שלא נסעת בקווים באמת עמוסים שיוצאים בבוקר כל 3-4 דקות עם מפרקיות ובפנים יש הרבה מעבר ל-20 בעמידה. מפרקיות הן פיתרון לקווים בהם הגברת התדירות לא מהווה פיתרון מספיק טוב. אני חייב להודות שאני ממש לא מכיר את הקווים בקריות, אך מהיכרותי עם הקווים בחיפה, התדירות זוועתית וגם כמות הנוסעים לא מאוד מצדיקה מפרקיות. אפשר בהחלט להגביר את התדירות ב-20% לפחות ובכך לשפר את השירות בצורה משמעותית.
 
לא חייבים מפרקיות
אפשר פשוט להגביר את התדירות מפעם ב-10 דקות לפעם ב-7-8 דקות. 8-10 נוסעים בעמידה זה יחסית מעט, כנראה שלא נסעת בקווים באמת עמוסים שיוצאים בבוקר כל 3-4 דקות עם מפרקיות ובפנים יש הרבה מעבר ל-20 בעמידה. מפרקיות הן פיתרון לקווים בהם הגברת התדירות לא מהווה פיתרון מספיק טוב. אני חייב להודות שאני ממש לא מכיר את הקווים בקריות, אך מהיכרותי עם הקווים בחיפה, התדירות זוועתית וגם כמות הנוסעים לא מאוד מצדיקה מפרקיות. אפשר בהחלט להגביר את התדירות ב-20% לפחות ובכך לשפר את השירות בצורה משמעותית.
הקטע הוא ש..
להגביר את התדירות משמעות הדבר זה יותר כוח אדם... זה צורך יותר דלק- צריך לחשוב איכות הסביבה- חיפה קריות זה בלתי נסבל מבחינת איכות הסביבה ואויר שם עם ריח נורא.. במיוחד מפרץ ואיך הגאנו להרגל הזה שבכל אוטובוס צריך שאנשים יעמדו? למה אני או כל אחד אחר צריכים לעמוד באוטובוס?
 
הקטע הוא ש..
להגביר את התדירות משמעות הדבר זה יותר כוח אדם... זה צורך יותר דלק- צריך לחשוב איכות הסביבה- חיפה קריות זה בלתי נסבל מבחינת איכות הסביבה ואויר שם עם ריח נורא.. במיוחד מפרץ ואיך הגאנו להרגל הזה שבכל אוטובוס צריך שאנשים יעמדו? למה אני או כל אחד אחר צריכים לעמוד באוטובוס?
כי פשוט אין אפשרות - לא כלכלית ולא מעשית לספק
מקומות ישיבה לכל הנוסעים בשעות השיא. מדובר על כסף רב שישפך לחינם עבור אוטובוסים שיעמדו 21 שעות ביממה בחוסר מעש, רק כדי שלכל אחד יהיה מקום ישיבה. כמובן שמדובר גם על תוספת משמעותית לכח האדם שהזכרת קודם. כמובן שגם לכבישים יש רמת רוויה מסויימת, שרוב הסיכויים שתעבור אותה אם תוציא אוטובוס כל חצי דקה כדי לספק מקומות ישיבה לכל הנוסעים. אין מקום בעולם המספק תח"צ טובה שבו לא עומדים בשעות השיא באוטובוסים או רכבות (תחתיות/קלות).
 

SuperTiger1

New member
כי פשוט אין אפשרות - לא כלכלית ולא מעשית לספק
מקומות ישיבה לכל הנוסעים בשעות השיא. מדובר על כסף רב שישפך לחינם עבור אוטובוסים שיעמדו 21 שעות ביממה בחוסר מעש, רק כדי שלכל אחד יהיה מקום ישיבה. כמובן שמדובר גם על תוספת משמעותית לכח האדם שהזכרת קודם. כמובן שגם לכבישים יש רמת רוויה מסויימת, שרוב הסיכויים שתעבור אותה אם תוציא אוטובוס כל חצי דקה כדי לספק מקומות ישיבה לכל הנוסעים. אין מקום בעולם המספק תח"צ טובה שבו לא עומדים בשעות השיא באוטובוסים או רכבות (תחתיות/קלות).
קו 103 בחיפה הוא סיוט
בשעות הבוקר... התדירות שלו היא כל 3 דקות ופשוט זה קו סיוט... אין לך מקום לנשום על האוטובוס. התרוץ של חיפה הררית לא ממש קביל כי הקו הזה עושה נסיעה על כביש מישורי כל הזמן. חוץ מזה, בתור אחד שמכיר את התחבורה בחיפה ובת"א... גם בת"א החוכמה לא גדולה. קו 166 של דן... למה לעזזל הוא צריך להיות באוטובוסים מפרקיים!? אם כבר אז קו 61 וקו 16 צריכים לקבל עדיפות למפרקיים. מעבר לכך שחיפה סובלת מכך שאין אוטובוסים מפרקיים,התחבורה הציבורית בכל חיפה לוקה בחסר. מה הקטע של רכבת ישראל למשל שהרכבות לחיפה מגיעות עד חיפה מרכז? הרי כל אדם שמבין טיפה בתחבורה הציבורית יכול להבין שאם הרכבת הייתה ממשיכה עד לב המפרץ לא היה נוצר עומס כל כך גדול ברכבת שלאחר מכן. כי הרבה מהנוסעים לצפון צריכים להגיע למרכזית המפרץ. אגב, המטרוניות ככל הנראה לא יכנסו לשרות. עכשיו יותר מדברים על להשאיר את הנתיבים לאוטובוסים של אגד... כפי שקורה היום.
 
קו 103 בחיפה הוא סיוט
בשעות הבוקר... התדירות שלו היא כל 3 דקות ופשוט זה קו סיוט... אין לך מקום לנשום על האוטובוס. התרוץ של חיפה הררית לא ממש קביל כי הקו הזה עושה נסיעה על כביש מישורי כל הזמן. חוץ מזה, בתור אחד שמכיר את התחבורה בחיפה ובת"א... גם בת"א החוכמה לא גדולה. קו 166 של דן... למה לעזזל הוא צריך להיות באוטובוסים מפרקיים!? אם כבר אז קו 61 וקו 16 צריכים לקבל עדיפות למפרקיים. מעבר לכך שחיפה סובלת מכך שאין אוטובוסים מפרקיים,התחבורה הציבורית בכל חיפה לוקה בחסר. מה הקטע של רכבת ישראל למשל שהרכבות לחיפה מגיעות עד חיפה מרכז? הרי כל אדם שמבין טיפה בתחבורה הציבורית יכול להבין שאם הרכבת הייתה ממשיכה עד לב המפרץ לא היה נוצר עומס כל כך גדול ברכבת שלאחר מכן. כי הרבה מהנוסעים לצפון צריכים להגיע למרכזית המפרץ. אגב, המטרוניות ככל הנראה לא יכנסו לשרות. עכשיו יותר מדברים על להשאיר את הנתיבים לאוטובוסים של אגד... כפי שקורה היום.
מקו 61 הוצאו המפרקיות עקב בקשת עיריית ת"א.
קו 16 פועל בתדירות גבוהה מאוד, מדי פעם עובד אף עם מפרקיות ויש לשקול להפעיל בו מפרקיות בשעות הבוקר. בשאר שעות הפעילות הקו אינו מצדיק מפרקית לטעמי. הבעיה, כפי שאמרתי כבר קודם היא שאין אפשרות לקנות אוטובוסים במיוחד לשעות הבוקר, ובשאר שעות היממה הם יעמדו בחניון.
 

SuperTiger1

New member
מקו 61 הוצאו המפרקיות עקב בקשת עיריית ת"א.
קו 16 פועל בתדירות גבוהה מאוד, מדי פעם עובד אף עם מפרקיות ויש לשקול להפעיל בו מפרקיות בשעות הבוקר. בשאר שעות הפעילות הקו אינו מצדיק מפרקית לטעמי. הבעיה, כפי שאמרתי כבר קודם היא שאין אפשרות לקנות אוטובוסים במיוחד לשעות הבוקר, ובשאר שעות היממה הם יעמדו בחניון.
ולמה העירייה ביקשה?
אגב, קו 16 אולי על הנייר פועל בתדירות גבוהה.. בפועל יוצא שבגלל הפקקים מגיעים תמיד 3 אוטובוסים במכה ואז חצי שעה אין אוטובוס.
 
ולמה העירייה ביקשה?
אגב, קו 16 אולי על הנייר פועל בתדירות גבוהה.. בפועל יוצא שבגלל הפקקים מגיעים תמיד 3 אוטובוסים במכה ואז חצי שעה אין אוטובוס.
העירייה ביקשה כי ראש העיר משוכנע שהמפרקיות
הן הגורם לפקקים בעיר (ולא המכוניות הפרטיות שסותמות את העיר בכל יום)...
 

Image of me

New member
מקו 61 הוצאו המפרקיות עקב בקשת עיריית ת"א.
קו 16 פועל בתדירות גבוהה מאוד, מדי פעם עובד אף עם מפרקיות ויש לשקול להפעיל בו מפרקיות בשעות הבוקר. בשאר שעות הפעילות הקו אינו מצדיק מפרקית לטעמי. הבעיה, כפי שאמרתי כבר קודם היא שאין אפשרות לקנות אוטובוסים במיוחד לשעות הבוקר, ובשאר שעות היממה הם יעמדו בחניון.
כמעט בכל פעם שנסעתי בקו 16, הוא היה מלא.
לפעמים אני עולה עליו ברכבת ההגנה לכיוון דרך הטייסים, ולפעמים מרכבת ההגנה לכיוון מסוף כרמלית, ואני זוכר את עצמי הרבה פעמים עומד רוב הדרך.
 
כמעט בכל פעם שנסעתי בקו 16, הוא היה מלא.
לפעמים אני עולה עליו ברכבת ההגנה לכיוון דרך הטייסים, ולפעמים מרכבת ההגנה לכיוון מסוף כרמלית, ואני זוכר את עצמי הרבה פעמים עומד רוב הדרך.
באילו שעות?
אני עולה עליו כמעט בכל היום ברכבת ההנגה לכיוון הכרמלית, בד"כ בין 17:30 ל-19:00 ולא קרה לי אף פעם שלא היו לפחות 10 מקומות ישיבה.
 

Image of me

New member
באילו שעות?
אני עולה עליו כמעט בכל היום ברכבת ההנגה לכיוון הכרמלית, בד"כ בין 17:30 ל-19:00 ולא קרה לי אף פעם שלא היו לפחות 10 מקומות ישיבה.
לא זוכר... בכל מקרה, אתה נוסע נגד כיוון השיא.
נראה לי הגיוני ששעות השיא בבוקר הן למסוף כרמלית ואחה"צ לדרך הטייסים.
 

SuperTiger1

New member
באילו שעות?
אני עולה עליו כמעט בכל היום ברכבת ההנגה לכיוון הכרמלית, בד"כ בין 17:30 ל-19:00 ולא קרה לי אף פעם שלא היו לפחות 10 מקומות ישיבה.
אני עולה כל יום
מאלנבי לכיוון הטייסים בערך ב 17:30. לי בד"כ יש מקום לשבת אבל החל מהתחנה שאחרי האוטובוס מתפוצץ בנוסעים. לא אחת הנהג התעכב יותר מ5 דקות בתחנה עד שאחד הנוסעים חילץ את דרכו מסוף האוטובוס לדלת.
 
קו 103 בחיפה הוא סיוט
בשעות הבוקר... התדירות שלו היא כל 3 דקות ופשוט זה קו סיוט... אין לך מקום לנשום על האוטובוס. התרוץ של חיפה הררית לא ממש קביל כי הקו הזה עושה נסיעה על כביש מישורי כל הזמן. חוץ מזה, בתור אחד שמכיר את התחבורה בחיפה ובת"א... גם בת"א החוכמה לא גדולה. קו 166 של דן... למה לעזזל הוא צריך להיות באוטובוסים מפרקיים!? אם כבר אז קו 61 וקו 16 צריכים לקבל עדיפות למפרקיים. מעבר לכך שחיפה סובלת מכך שאין אוטובוסים מפרקיים,התחבורה הציבורית בכל חיפה לוקה בחסר. מה הקטע של רכבת ישראל למשל שהרכבות לחיפה מגיעות עד חיפה מרכז? הרי כל אדם שמבין טיפה בתחבורה הציבורית יכול להבין שאם הרכבת הייתה ממשיכה עד לב המפרץ לא היה נוצר עומס כל כך גדול ברכבת שלאחר מכן. כי הרבה מהנוסעים לצפון צריכים להגיע למרכזית המפרץ. אגב, המטרוניות ככל הנראה לא יכנסו לשרות. עכשיו יותר מדברים על להשאיר את הנתיבים לאוטובוסים של אגד... כפי שקורה היום.
לגבי קו 103 אתה צודק..
ולפי דעתי אני חושב שעדיף להשאיר את מסלול המטרונית לאגד.. יש מצב כשתגיע המטרונית עצה אז יסעו על מסלול המטרונית גם אוטובוסים רגילים? או שככה זה אמור להיות בפועל? מישהו יכול להגיד לי מה קורה עם אוטובוסי אגד לאחר הגאת המטרונית?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה