האם המפרקיות חוזרות (הלוואי) לקו 61?

מצב
הנושא נעול.

846

Active member
אבל למה מופעלות מפרקיות בכל 20 דקות?
כמו בקווים 164,274 ודומיהם? אינך חושב שאוטובוסים רגילים שיצאו בכל 13 דקות במקום מפרקיות בכל 20 דקות, ישפרו את השירות שניתן לנוסע? היית מעלה על דעתך למשל לכסח את התדירות של קו 5 בתל אביב, ולהכניס בו מפרקיות? האם זה היה הופך את השימוש בו לנוח יותר? חובבי המפרקיות (שהם רוב כאן, לצערי) טוענים שהשימוש במפרקית הוא הכרח לקווים עתירי נוסעים. אך העובדה כי מפרקיות נמצאות בשפע בקווים בעלי תדירות בינונית, מוכיחה כי היותם כאלה נובעת מתדירות לא מספקת. נוח לדן להוציא קו קריטי ומרכזי כמו 61 פעם בעשר דקות, ולגלגל את האשמה לפתחה של עיריית תל-אביב: "זה לא בגללנו, זה בגללם". לשאלה מדוע יותר מארבע שנים לאחר החלפת צי האוטובוסים בקו, לו"ז הקו טרם תוגבר, אין תשובה.
האם אתה חושב ש 7 דקות
בנסיעה של שעה וחצי הן משמעותיות? ובכן כנהג אני אמור לך שלא... ההשוואה שלך לקו 5 היא לא נכונה, קו 5 הוא עירוני טהור שמשרת נוסעים בקטעים קצרים ואיתו קווים 274,164 הם פרבריים בעלי אופי אחר. בכל מיקרה בקו 274 יש תיגבורת בשעות הבוקר מכיוון רחובות וראשל"צ וחלקו מבוצע ע"י אוטובוסים קצרים. אחה"צ מהאוניברסיטה משעה 12:15 ועד 14:00 כל 15 דקות ואחרכך כל 10 דקות ואחרכך כל 8 דקות,10 דקות ואחרכך 15 דקות ו 30דקות מאוחר. אז נא לבדוק לו"ז לפני שמשמיצים קו זה או אחר.
 
האם אתה חושב ש 7 דקות
בנסיעה של שעה וחצי הן משמעותיות? ובכן כנהג אני אמור לך שלא... ההשוואה שלך לקו 5 היא לא נכונה, קו 5 הוא עירוני טהור שמשרת נוסעים בקטעים קצרים ואיתו קווים 274,164 הם פרבריים בעלי אופי אחר. בכל מיקרה בקו 274 יש תיגבורת בשעות הבוקר מכיוון רחובות וראשל"צ וחלקו מבוצע ע"י אוטובוסים קצרים. אחה"צ מהאוניברסיטה משעה 12:15 ועד 14:00 כל 15 דקות ואחרכך כל 10 דקות ואחרכך כל 8 דקות,10 דקות ואחרכך 15 דקות ו 30דקות מאוחר. אז נא לבדוק לו"ז לפני שמשמיצים קו זה או אחר.
אוי ג'קי - אתה כבר לא מסוגל לראות נסיעה
מנקודת מבטו של הנוסע. כן, הנוסע - זה שמהווה את הסיבה לקיומו של מערך התח"צ. ולטיעוניך, 1. האם אתה חושב ש-7 דקות בנסיעה של שעה וחצי הן משמעותיות? ובכן כנהג אני אמור לך שלא... ברור שלנהג זה לא משנה. הנהג הוא לא זה שעומד בחוסר מעש, בגשם, בשמש הקופחת, בצפיפות, בתור בזמן הסתערות של יותר מדי נוסעים לעבר האוטובוס. לא - 7 הדקות האלה לא מענייניות נהגים (לא את נהגי האוטובוס כמוך, ולא את אלה שנואשו מאוטובוסים והפכו להיות נהגי פרייבט). 2. ההשואה שלך לקו 5 היא לא נכונה, קו 5 הוא קו עירוני טהור שמשרת נוסעים בקטעים קצרים ואילו קווים 164,274 בעלי אופי אחר. יואיל כבודו להסביר מה זה משנה בכלל. הרי אוטובוס מפרקי הוא תצורה של אוטובוס עירוני טהור. ונסיעה על קו 40 המפרקי מדרך יפו לבורסה בר"ג היא עירונית, כמו נסיעה בקו 25 בין שוק הכרמל לכיכר רבין, למשל. אם כבר, הרי שהצגת מבלי להתכוון חיסרון נוסף בקווים הלא נגמרים מרחובות לגוש דן - הם מצויידים באוטובוסים עירוניים, ושולחים את נוסעיהם למסע טלטלות של שעה וחצי או יותר באוטובוס עירוני שלא מתאים ל"אופי אחר" של הקו. הי - והנה עוד חיסרון - שעה וחצי מראשל"צ לתל אביב (משהו כמו קצב ריצה). אבל על מסלולי הקווים כבר דיברנו מספיק. 3. התדירות של 274 משתנה במהלך היום, אך היא אחת ל-20 דקות בממוצע. המפרקיות משרתות את הקו גם בשעות השפל, כך שאין שום ביסוס לטענתך לאי בדיקת לו"ז.
 

846

Active member
אוי ג'קי - אתה כבר לא מסוגל לראות נסיעה
מנקודת מבטו של הנוסע. כן, הנוסע - זה שמהווה את הסיבה לקיומו של מערך התח"צ. ולטיעוניך, 1. האם אתה חושב ש-7 דקות בנסיעה של שעה וחצי הן משמעותיות? ובכן כנהג אני אמור לך שלא... ברור שלנהג זה לא משנה. הנהג הוא לא זה שעומד בחוסר מעש, בגשם, בשמש הקופחת, בצפיפות, בתור בזמן הסתערות של יותר מדי נוסעים לעבר האוטובוס. לא - 7 הדקות האלה לא מענייניות נהגים (לא את נהגי האוטובוס כמוך, ולא את אלה שנואשו מאוטובוסים והפכו להיות נהגי פרייבט). 2. ההשואה שלך לקו 5 היא לא נכונה, קו 5 הוא קו עירוני טהור שמשרת נוסעים בקטעים קצרים ואילו קווים 164,274 בעלי אופי אחר. יואיל כבודו להסביר מה זה משנה בכלל. הרי אוטובוס מפרקי הוא תצורה של אוטובוס עירוני טהור. ונסיעה על קו 40 המפרקי מדרך יפו לבורסה בר"ג היא עירונית, כמו נסיעה בקו 25 בין שוק הכרמל לכיכר רבין, למשל. אם כבר, הרי שהצגת מבלי להתכוון חיסרון נוסף בקווים הלא נגמרים מרחובות לגוש דן - הם מצויידים באוטובוסים עירוניים, ושולחים את נוסעיהם למסע טלטלות של שעה וחצי או יותר באוטובוס עירוני שלא מתאים ל"אופי אחר" של הקו. הי - והנה עוד חיסרון - שעה וחצי מראשל"צ לתל אביב (משהו כמו קצב ריצה). אבל על מסלולי הקווים כבר דיברנו מספיק. 3. התדירות של 274 משתנה במהלך היום, אך היא אחת ל-20 דקות בממוצע. המפרקיות משרתות את הקו גם בשעות השפל, כך שאין שום ביסוס לטענתך לאי בדיקת לו"ז.
אתה מפתח פה תאוריות ומציע הצעות
בלי שישבת 10 דקות מאחורי ההגה של אוטובוס ולא 5 דקות במשרד של מתכנן או סדרן. תבוא פעם אל "מאחורי הקלעים" אני בטוח שתבין הרבה יותר אחרי זה.
 

846

Active member
אוי ג'קי - אתה כבר לא מסוגל לראות נסיעה
מנקודת מבטו של הנוסע. כן, הנוסע - זה שמהווה את הסיבה לקיומו של מערך התח"צ. ולטיעוניך, 1. האם אתה חושב ש-7 דקות בנסיעה של שעה וחצי הן משמעותיות? ובכן כנהג אני אמור לך שלא... ברור שלנהג זה לא משנה. הנהג הוא לא זה שעומד בחוסר מעש, בגשם, בשמש הקופחת, בצפיפות, בתור בזמן הסתערות של יותר מדי נוסעים לעבר האוטובוס. לא - 7 הדקות האלה לא מענייניות נהגים (לא את נהגי האוטובוס כמוך, ולא את אלה שנואשו מאוטובוסים והפכו להיות נהגי פרייבט). 2. ההשואה שלך לקו 5 היא לא נכונה, קו 5 הוא קו עירוני טהור שמשרת נוסעים בקטעים קצרים ואילו קווים 164,274 בעלי אופי אחר. יואיל כבודו להסביר מה זה משנה בכלל. הרי אוטובוס מפרקי הוא תצורה של אוטובוס עירוני טהור. ונסיעה על קו 40 המפרקי מדרך יפו לבורסה בר"ג היא עירונית, כמו נסיעה בקו 25 בין שוק הכרמל לכיכר רבין, למשל. אם כבר, הרי שהצגת מבלי להתכוון חיסרון נוסף בקווים הלא נגמרים מרחובות לגוש דן - הם מצויידים באוטובוסים עירוניים, ושולחים את נוסעיהם למסע טלטלות של שעה וחצי או יותר באוטובוס עירוני שלא מתאים ל"אופי אחר" של הקו. הי - והנה עוד חיסרון - שעה וחצי מראשל"צ לתל אביב (משהו כמו קצב ריצה). אבל על מסלולי הקווים כבר דיברנו מספיק. 3. התדירות של 274 משתנה במהלך היום, אך היא אחת ל-20 דקות בממוצע. המפרקיות משרתות את הקו גם בשעות השפל, כך שאין שום ביסוס לטענתך לאי בדיקת לו"ז.
לגבי 274: לא מבין אותך...
בשעות הלחץ התדירות גבוהה מאד כפי שאתה הצעת 8 דקות לערך, מה לא בסדר? ומה הבעיה עם המיפרקיות בשעות השפל? מה אתה רוצה שיעמידו אותן ויפעילו אוטובוסים קצרים במקומן? ולגבי השעה וחצי מרחובות לת"א: כשהנתצי"ם יהיו פנויים לחלוטין, זמן הנסיעה יוכל להתקצר אפילו בחצי!
 
האם אתה חושב ש 7 דקות
בנסיעה של שעה וחצי הן משמעותיות? ובכן כנהג אני אמור לך שלא... ההשוואה שלך לקו 5 היא לא נכונה, קו 5 הוא עירוני טהור שמשרת נוסעים בקטעים קצרים ואיתו קווים 274,164 הם פרבריים בעלי אופי אחר. בכל מיקרה בקו 274 יש תיגבורת בשעות הבוקר מכיוון רחובות וראשל"צ וחלקו מבוצע ע"י אוטובוסים קצרים. אחה"צ מהאוניברסיטה משעה 12:15 ועד 14:00 כל 15 דקות ואחרכך כל 10 דקות ואחרכך כל 8 דקות,10 דקות ואחרכך 15 דקות ו 30דקות מאוחר. אז נא לבדוק לו"ז לפני שמשמיצים קו זה או אחר.
נסיעה של שעה וחצי באוטובוס עירוני
זה כבר מחדל
 

846

Active member
בוודאי
בייחוד כשצריך להחליף אוטובוסים תחשוב על זה ש - 10 דקות יכול להיות זמן של נסיעה עירונית, כשאת כל הזמן הזה עשית בהמתנה לאוטובוס
אם אתה חושב שלהמתין לאוטובוס 10
דקות זה הרבה , עדיף שתיקנה אוטו פרטי ואל תשתמש בתח"צ לעולם..... אתה מגזים בגדול!
 
אם אתה חושב שלהמתין לאוטובוס 10
דקות זה הרבה , עדיף שתיקנה אוטו פרטי ואל תשתמש בתח"צ לעולם..... אתה מגזים בגדול!
כשזמן הנסיעה ברכב הוא 10 דקות...
או באיזור - אז כן. זה מכפיל לך את הנסיעה. כשאתה נאלץ להחליף אוטובוסים - אז כן, זה הופך את הנסיעה ללא כדאית בצורה יוצאת דופן.
 
כשזמן הנסיעה ברכב הוא 10 דקות...
או באיזור - אז כן. זה מכפיל לך את הנסיעה. כשאתה נאלץ להחליף אוטובוסים - אז כן, זה הופך את הנסיעה ללא כדאית בצורה יוצאת דופן.
זה אפילו יותר ממכפיל
כי זמן הנסיעה באוטובוס הוא גבוה מברכב. אין לי בעיה שהאוטובוס יהיה איטי יותר מרכב, יש לי בעיה כשהוא הרבה הרבה יותר איטי מרכב. לוקח לי בערך 50 דקות להגיע מצומת הסירה ללונדון מיניסטור (בד"כ ע"י אגד עד סוף נמיר, ומשם ברגל), אני אפילו לא חושב על להחליף אוטובוס, זה ייצא לי אותו הזמן. (אלא אם קו 90 בא, אבל התדירות ה "גבוהה שלו" לא ממש מאפשרת זאת.
 
זה אפילו יותר ממכפיל
כי זמן הנסיעה באוטובוס הוא גבוה מברכב. אין לי בעיה שהאוטובוס יהיה איטי יותר מרכב, יש לי בעיה כשהוא הרבה הרבה יותר איטי מרכב. לוקח לי בערך 50 דקות להגיע מצומת הסירה ללונדון מיניסטור (בד"כ ע"י אגד עד סוף נמיר, ומשם ברגל), אני אפילו לא חושב על להחליף אוטובוס, זה ייצא לי אותו הזמן. (אלא אם קו 90 בא, אבל התדירות ה "גבוהה שלו" לא ממש מאפשרת זאת.
האמת היא שגם קו 90 לא עובר קרוב בכלל
 

846

Active member
זה אפילו יותר ממכפיל
כי זמן הנסיעה באוטובוס הוא גבוה מברכב. אין לי בעיה שהאוטובוס יהיה איטי יותר מרכב, יש לי בעיה כשהוא הרבה הרבה יותר איטי מרכב. לוקח לי בערך 50 דקות להגיע מצומת הסירה ללונדון מיניסטור (בד"כ ע"י אגד עד סוף נמיר, ומשם ברגל), אני אפילו לא חושב על להחליף אוטובוס, זה ייצא לי אותו הזמן. (אלא אם קו 90 בא, אבל התדירות ה "גבוהה שלו" לא ממש מאפשרת זאת.
זה הרי ברור שנסיעה בתח"צ
בתנאםי הנוכחים ארוכה יותר, אבל אם בחרת לסוע בכל זאת בתח"צ כך את זה בחשבון, אם לא קנה רכב וסע מתי ולאן שאתה רוצה.... לא מבין אותך בכלל.
 
אם אתה חושב שלהמתין לאוטובוס 10
דקות זה הרבה , עדיף שתיקנה אוטו פרטי ואל תשתמש בתח"צ לעולם..... אתה מגזים בגדול!
לצערי יותר מדי אנשים מיישמים את ההמלצה שלך
ולא משתמשים בתח"צ לעולם. אולי מספיק כבר עם הדברור האוטומטי של אגד, בכל פעם שמושמעת ביקורת כלשהי לכיוונה. תגובות על יתר הטענות שלך, מייד.
 

אורי404

New member
מפרקיות הן עלה תאנה לשירות לקוי
תועלת כלכלית למפעיל, ונזק תדירותי לנוסע. ולכן אנחנו חוזים בקווים בעלי תדירות בינונית המאויישים שלא לצורך במפרקיות (במיוחד בקווי גוש-דן - ראשל"צ/רחובות של אגד). זוהי קמצנות לשמה שבאה לצמצם עלויות אוטובוסים ונהגים, ויוצרת תדירות נמוכה מדי לקווים מרכזיים. זה גם פועל יוצא של "התיעלות" דן ואגד שמביאה את סך האוטובוסים הרזרביים של החברות אל מתחת למינימום הדרוש. וכך, במקום לתגבר ברצינות את תדירות האוטובוסים, מוצנחים אוטובוסים גדולים מדי בתדירות נמוכה מדי. ובכלל - המפרקיות גדולות, אבל לא גדולות מספיק כדי להסתיר את כשלונן היומיומי של חברות התח"צ במתן שירות סביר בשעות הלחץ. אין מקום ישיבה? - לא נורא; אוטובוסים מדלגים על תחנות בגלל היעדר מקום בעמידה? - כישלון מהדהד. אוטובוס בכל חמש דקות לא מספיק? הביאו אטובוס בכל שלוש דקות. כל שלוש דקות לא מספיק? הביאו אוטובוס בכל דקה. לשם כך קיבלתם זיכיון (ובמקרה של שתי החברות המחזיקות מפרקיות - גם סובסידיה נדיבה).
לדעתי כאחד לא מקצועי
מפרקיות זה לא מספיק. בעבר גם אני חשבתי, שהבעיה היא בכך שאין מספיק אוטובוסים. כיום אני חושב אחרת ומבין שיש סף מקסימאלי לקיבולת של אוטובוסים, גם אם הם יצאו בכל מספר דקות. מוטב היה להקים רכבות קלות ורכבות תחתיות. מבחינת קיבולת ותדירות אין מה להשוות את הרכבות הקלות והתחתיות לעומת מפרקית. חשבון פשוט: אוטובוס מפרקי, שיוצא כל עשר דקות ובגלל הפקקים נפגש עם עוד אוטובוס או שניים או רכבת בת מספר קרונות, שאמורה להגיע בבזמנים קבועים במרווחים של דקות ספורות? מבחינת מהירות ותדירות טוב היה לו כבר היו מפעילים לפני שנים רבות רכבות תחתיות או קלות בנוסף לאוטובוסים ביחד עם כרטוס משותף, כפי שקורה ברחבי העולם.
 

nahag

New member
לדעתי כאחד לא מקצועי
מפרקיות זה לא מספיק. בעבר גם אני חשבתי, שהבעיה היא בכך שאין מספיק אוטובוסים. כיום אני חושב אחרת ומבין שיש סף מקסימאלי לקיבולת של אוטובוסים, גם אם הם יצאו בכל מספר דקות. מוטב היה להקים רכבות קלות ורכבות תחתיות. מבחינת קיבולת ותדירות אין מה להשוות את הרכבות הקלות והתחתיות לעומת מפרקית. חשבון פשוט: אוטובוס מפרקי, שיוצא כל עשר דקות ובגלל הפקקים נפגש עם עוד אוטובוס או שניים או רכבת בת מספר קרונות, שאמורה להגיע בבזמנים קבועים במרווחים של דקות ספורות? מבחינת מהירות ותדירות טוב היה לו כבר היו מפעילים לפני שנים רבות רכבות תחתיות או קלות בנוסף לאוטובוסים ביחד עם כרטוס משותף, כפי שקורה ברחבי העולם.
מפרקיות לא נוסעות בקווים בגלל...........
מפרקיות לא נוסעות בקווים בגלל בעיות עם רשויות מוניציפלות ולא משום סיבה אחרת. לפעמים כאשר אנחנו לוקחים מפרקית לקו שבדרך כלל אין הנסיעה נוחה יותר לנוסעים ולנהג גם בגלל יכולות של המפרקית בתמרון מאשר מכונה רגילה.
 

V O L V O

New member
מפרקיות לא נוסעות בקווים בגלל...........
מפרקיות לא נוסעות בקווים בגלל בעיות עם רשויות מוניציפלות ולא משום סיבה אחרת. לפעמים כאשר אנחנו לוקחים מפרקית לקו שבדרך כלל אין הנסיעה נוחה יותר לנוסעים ולנהג גם בגלל יכולות של המפרקית בתמרון מאשר מכונה רגילה.
חברות התחבורה הציבורית
הפכו בשנים האחרונות לעסק כלכלי פרטי בגלל זה מצב התחבורה הציבורית בארץ גרוע. עם הזמן יעיפו לגמרי את כל המפרקיות הנותרות והכול מטעם חיסכון ממשלת ישראל נותנת יד חופשית למפעילי התחבורה הציבורית לעשות כרצונם ללא שום פיקוח רציני.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה