התשובה לכך מורכבת משני חלקים
1. מהו הערך בידע שאנו צוברים תוך כדי הניסוי? האם לא עדיף להשתמש במשאבים להשיג מטרות אחרות? 2. האם ניתן היה להשיג את אותו הידע , לענות על השאלות של הפיזיקאים, בדרכים אחרות, זולות יותר? אז התייחסות קצת יותר מרחיבה: 1. קודם כל זה תלוי בסדר העדיפויות ובסולם הערכים שלך. בודאי שיש אנשים עבורם פיזיקת חלקיקים זה הבלים של שוטים , ולאו דווקה בגלל שהם עצמם מבינים בזה אלא כך הם תופשים את הערך של המדע. מעבר לכך יש הדיוידנדים של ההתקדמות המדעית שמאפשרים התקדמות טכנולוגית , כמו למשל מחשבים. אבל גם כאן יהיו כאלו שיגידו שעדיף לחיות כמו שחיינו לפני אלף שנה מאשר כיום וכי כל ההתקדמות הטכנולוגית הזאת מיותרת ומזיקה. אני אישית חושב שיש ערך בלדעת כיצד הדברים פועלים ורואה בחיוב רב את ההתפתחות הטכנולוגית והמדעית. במידה רבה זהו עניין של טעם אישי. לגבי העניין של רעבים באפריקה, הרעב באפריקה אינו נובע דווקה ממחסור במזון אלא ממלחמות ומאבקים פנימיים. למשל המלחמה בסודן. או דוגמה אחרת שליט של מדינה אפריקאית שמונע ממתנגדים פוליטיים לקבל מזון. אגב המלחמות באפריקה פורצות בין השאר בגלל משאבים שמשקיעות מדינות אחרות על מנת להשיג רווח כזה או אחר. אפילו ישראל אינה חפה מהתערבות וליבוי אש באפריקה. אני רק יכול להזכיר את התמיכה הבלתי מסויגת שהיתה לנו בשליט אוגנדה, אידי אמין שנהג לאכול את בשר מתנגדיו לאחר שהרג אותם. אבל לומר גם שמעורבות הישראלית באפריקה ממשיכה עד היום, ולאו דווקה בלהאכיל רעבים (אלא אם כן ציוד צבאי ואימונים נחשב אוכל) ובלגרוף רווחים, למשל בסחר יהלומי דמים. אז קודם כל להפסיק את אלו ותראה כמה אנשים ניתן להציל. 2. עוד לא נתקלתי בהצעה אחרת, זולה יותר, לענות על שאלות הפיזיקאים בתחום זה באופן מספק.