האם העוסקים בחינוך חליפי באים מ...

האם העוסקים בחינוך חליפי באים מ...

ממגזר שמקופח יותר מהאחרים על ידי החינוך הממלכתי (כמו דיסלקטים, ערבים וכו')?
 
למיטב ידיעתי דוקא ההפך

רוב העוסקים בחינוך חליפי מגיעים ממעמד בינוני פלוס. בישראל, למשל, רק עכשיו יש ניצני עיסוק בתחום אצל ערבים, בעקבות היהודים. דוקא לגבי בעלי לקויות למידה ( שאני לא מגדירה כמגזר בדיוק...), כן יש עיסוק רב, נראה לי שזה בגלל שיש להם , בדרך כלל, יותר טרומות וצלקות מהמערכת הרגילה.
 
למה את חושבת שאנשים עם לקויות

אינם מגזר? המחוקק האמריקני כמעט מגדיר אנשים עם לקויות כקבוצת מיעוט וארגון הבריאות העולמי בהחלט מגדיר אותנו כמיעוט מופלה.
 
כי נראה לי

שמגזר זה מ שהו תרבותי- למגזר יש מנהגים, נורמות, מסורת, אורחות חיים וכו' שמשותפים לו ומבחינים אותו ממגזרים אחרים. לא אומרת שאין אפליה כלפי לקויי למידה אבל זו לקות. גם נכים אינם מגזר, כנ"ל בעלי משקפיים,נמוכים, שמנים, ג'ינג'ים וכ'. יש לקויי למידה בתוך כל מגזר בישראל או בתוך כל מגזר בכל תרבות אחרת ולמרות שהלקות שלך משפיעה על חייך אני מניחה שהיא לא תרבות אליה אתה משתייך ומקוה, למענך, שאתה לא מגדיר את עצמך דרכה.
 
הכוונה לקהילת הנכים הכללית.

רוב הדיסלקטים אינם לוקים בדיסלקציה כה חמורה כדי להיחשב לנכים כך שלגביהם התשובה היא שאין אותי תרבות דיסלקטים אך בהחלט ניתן להצביע על הדיסלקטים כעל מגזר מקופח. הארלן הן, מנהיג נכים אמריקני נשאל: יש בידור לנכים (בארה''ב) ויש מנהיגים לנכים ויש גם מינהגים שנוהג רק מי שאינו בריא אבל האם יש אוכל ייחודי לתרבות הנכים? הוא השיב: בוודאי, מיזנונים מהירים מגישים את האוכל של התרבות שלנו. למסעדות פאר אי אפשר להיכנס בכיסא גלגלים. התשובה שלו טובה רק לנכי תנועה קשים אבל היא נותנת חומר למחשבה.
 

megiddop

New member
חדשות טובות: יש בשביל מה לחזור!

שלום עדו. בהחלט לא. זו תשובתי לשאלתך. העוסקים בחינוך חליפי, ואם הבנתי נכון הכוונה לחינוך הפרטי או הלא פורמלי, הם בעלי מטרה משותפת להקמת חברה שפויה שבה כל אחד יכול לבטא את הייחודיות שבו ושההערכת האינדיבידואל לא נקבעת על פי התאמתו אל הסביבה, המוסכמות והדעות המקובעות. אני עובדת בבית-ספר שמיישם את עקרונות החינות של ל.רון האברד. שיטה שנותנת ביטוי לאינדיבידואל, נקודת מבטו, רעיונותיו דעותיו ומחזקת את החלטיותו העצמית של הילד. הדברים נקבעים מתוך הסכמה הדדית של כל הצדדים. אנו מיישמים את טכנולוגיית הלמידה של מר האבארד ומלבד למידת מקצועות בסיסיים כמו הוראת הקריאה וחשבון הילדים בוחרים מה הם רוצים ללמוד על פי תחומי העניין שלהם וזו למעשה למידה עם מטרה. וזה הדבר החסר במוסדות הפורמליים "מטרה"- הבסיס שדוחף ללמידה. אז בקיצור יש בשביל מה לחזור............אשמח לקרוא את תגובתך.פניני.
 
ברוכה הבאה../images/Emo140.gif וגם

מה זאת אומרת "מטרה"? איזו מטרה? מי קובע אותה? אחד מהעקרונות הבסיסיים בחינוך הדמוקרטי הוא "סיוע לתלמיד בגילוי והגשמת מטרותיו" מתוך מחשבה שלכל תלמיד מטרות שונות. על יחסי המורכב לחינוך הדמוקרטי את יכולה ללמוד מהשירשור למעלה אבל איך ,אם בכלל, המטרות עובדות אצלכם ביחס לעקרון הזה?
 
מדובר בחינוך לדת הסיינטולוגיה וזה

בסדר כל זמן שמספרים לתלמידים מה בדיוק הם לומדים.
 

megiddop

New member
מה זאת אומרת מטרה......

פחות או יותר- תודה! ========================================== הודעה מ: megiddop אל: דרקונית מזל תאריך: 08/12/2004, שעה: 22:18:58 ובכן שאלת לגבי מטרה. ובכן זה למעשה מטרות. לכל נושא שהילד לומד הוא צריךלראות את המטרה וזה כולל את הוראת הקריאה למה כדאי לו ללמוד לקרוא איך זה יכול לעזור לו בחיים? אדם צריך מטרה בחייו ודרכו נסללת בהתאם. כנ"ל לגבי חשבון. כאשר הילד מבין מדוע עליו ללמוד מקצועות אלה ואנו מקבלים הסכמה מצדו ללמוד אותם הרי שלמידתו הופכת ללמידה עם מטרה שזהו התנאי הראשון שלמידה אכן תתרחש. התלמידים לומדים למידה יחידנית ולכל אחד נקבעת מטרה בכל שעור שעליו להשיג וזה הופך למשחק. התלמיד בוחר מעבר למקצועות החובה מה מעניין אותו ללמוד ואנו מאפשרים לו להשיג ידע בנוגע לנושא וכמו כן לבחור את הנושאים המעניינים אותו בין שאר פעילויות בית הספר שאינן חובה על פי משרד החינוך. מקווה שעניתי על שאלתך.
 
אני מבין שאת מטיפה לדת הסיינטולוגית

זה בסדר גמור להטיף למען דת כל זמן שלא מסווים את זה כאילו שמדובר בחינוך לאינדיבידואליזם או כאילו מדובר באסטרטגיות למידה או במדע טהור. כן, ישיבה, מינזר ובית ספר על פי שיטת ל.רון האברד הם בהחלט תחליף לחינוך ממלכתי. עקרונית, כותיק בפורום הזה אני חושב שיש מקום לדבר על חינוך כזה כאן אך בתנאי שעושים זאת בכנות.
 

megiddop

New member
מענה לעדו

עדו יקר צר לי על האחור בתשובתי אליך. לסיינטולוגיה יש גם תחומים נוספים מעבר לדת (וכאן אדגיש שההגדרה התקפה לעניננו היא דרך חיים ללא קשר ל"בורא עולם"). יש את APPLIED SCOLASTIC שעוסק בחינוך ומעביר את טכנולוגית הלמידה של ל.רון האברד. החומר הנלמד הוא על פי מתכונת משרד החינוך אבל היתרון הוא שאנו מיישמים את טכנולוגית הלמידה ולעולם לא יזדקקו ילדינו לפתרונות הרסניים כמו רטלין. לנו יש את הפתרון לקשיי למידה. אז אם יש ידע שעובד למה לא להעביר אותו הלאה? אנו מקנים דרך שדרכה ילדינו אוהבים ללמוד. להתראות.
 
את יכולה להפנות אותי למחקר מדעי

שמוכיח שיש לכם פתרון ללקויות ריכוז? מחקר שפורסם בכתב עט מקצועי. לא בלאישה ולא בפיסקי הלכה.
 

megiddop

New member
אני מפנה אותך לאתר גלוש וקבל ידע.

כתובת האתר www.rehabnz.co תלחץ על study technology
 
למעלה