האם הפרטת המבחן המעשי טובה .
חברים . היום עומד על הפרק החלטת שר התחבורה להפריט את המבחן המעשי ( טסט ) לגורם חיצוני פרטי .
בבסיס החלטת השר זה לתת שרות טוב יותר לציבור .... אז בואו נבחן האם לציבור ( לכם תלמידי הנהיגה ) ההפרטה תועיל .
אני מניח שחלק גדול ממכם יצדד בהפרטה... אני מחכה לתגובות שלכם ואני ינסה מהצד של הבוחנים לתקוף את התגובות .
ננסה לנהל דיון ממצא ותרבותי .
לפני שניכנס לדיון אני מבקש לתת לכם קצת פרטים על הפרטה דומה שבוצעה לפני 5 שנים של מבחני התיאוריה .
הנתונים ידהימו אותכם... אבל זאת האמת ששר התחבורה לא יודע או שלא רוצה לדעת...וזאת האמת שאתם כציבור צריכים לדעת :
לפני ההפרטה אני וחברי נתנו שרות של מבחני תיאוריה ב..31 נקודות ברחבי הארץ היום כל הזכיינים יחד נותנים שרות ב..20 נקודות בלבד !!!!
די אם אני יציין שבאשקלון אין היום נקודה למבחני תיאוריה ובתקופה שלפני ההפרטה היה תיאוריה באשקלון .
אותו כנ"ל גם קריית מלאכי ..אותו כנ"ל גם בית שאן אותו כנ"ל גם צפת ...ושיא השיאים נצרת שהיא הנקודה בעלת מספר המבחנים הגדול בצפון הארץ
היום אין בה מבחני תיאוריה .......מאות התלמידים הזקוקים לשרות הזה חייבים לנסוע לעפולה .
אלה דוגמאות ...בסה"כ 11 ערים וישובים בעיקר בפירפריה לא מקבלים היום שרות של מבחני תיאוריה .
כשהופרטה התיאוריה התגאו היזמים שהמחיר ירד בצורה דראסטית .
אז הנה נתון : עם צאת ההפרטה לדרך היה מחיר מבחן תיאוריה 34 ש"ח היום מקץ 5 שנים ( המדד עלה ב..10% בתקופה זאת )
המחיר 64 ש"ח ....עליה של כמעט 100% !!!!
עוד נקודה כספית : לפני ההפרטה האגרה למבחן תיאוריה + מבחן מעשי ראשון הייתה ( במחירים של היום ) 138 ש"ח
בעוד שהיום אתם משלמים על אותו שרות ( תיאוריה + טסט ראשון ) 64+138 = 202 ש"ח !!!
זאת אומרת שהמחיר היום גבוה יותר מהמחיר לפני ההפרטה .
רוצים נתון של אחוזי עוברים הנה : לפני ההפרטה 49% מהניגשים עברו מבחן ...והיום אחוז העוברים המשוכלל מכל הארץ 34% !!
זה כמובן במבחני תיאוריה !!
וכמובן בסופו של יום ....מיליוני שקלים מפדיון אגרות שהולכים לכיסים פרטיים של אוליגרכים ולא נכנסים לקופת המדינה .
זה חומר למחשבה ...
ועכשיו לנקודה שהיא לכאורה החשובה לכם זמן המתנה בין מבחן למבחן .
זמן ההמתנה הוא נגזרת של מס' הבוחנים העובדים במערכת ...פשוט מאד יש יותר בוחנים ..יש יותר מבחנים ..
ואז זמן ההמתנה מתקצר .... משרד התחבורה מתנגד להוספת בוחנים בכדי להטיל על הבוחנים את האשמה
של אורך זמן ההמתנה ... האמת היא אחת .... המשרד לא רוצה להוסיף בוחנים ולכן זמן ההמתנה הוא כמו שהוא היום .
המשרד גם משחק עם העבודה בימי שישי ..הוא מתנגד שנעבוד בימי שישי ..שוב כדי ליצור לחץ מדומה... בכדי להפריט
את המבחנים
חברים . היום עומד על הפרק החלטת שר התחבורה להפריט את המבחן המעשי ( טסט ) לגורם חיצוני פרטי .
בבסיס החלטת השר זה לתת שרות טוב יותר לציבור .... אז בואו נבחן האם לציבור ( לכם תלמידי הנהיגה ) ההפרטה תועיל .
אני מניח שחלק גדול ממכם יצדד בהפרטה... אני מחכה לתגובות שלכם ואני ינסה מהצד של הבוחנים לתקוף את התגובות .
ננסה לנהל דיון ממצא ותרבותי .
לפני שניכנס לדיון אני מבקש לתת לכם קצת פרטים על הפרטה דומה שבוצעה לפני 5 שנים של מבחני התיאוריה .
הנתונים ידהימו אותכם... אבל זאת האמת ששר התחבורה לא יודע או שלא רוצה לדעת...וזאת האמת שאתם כציבור צריכים לדעת :
לפני ההפרטה אני וחברי נתנו שרות של מבחני תיאוריה ב..31 נקודות ברחבי הארץ היום כל הזכיינים יחד נותנים שרות ב..20 נקודות בלבד !!!!
די אם אני יציין שבאשקלון אין היום נקודה למבחני תיאוריה ובתקופה שלפני ההפרטה היה תיאוריה באשקלון .
אותו כנ"ל גם קריית מלאכי ..אותו כנ"ל גם בית שאן אותו כנ"ל גם צפת ...ושיא השיאים נצרת שהיא הנקודה בעלת מספר המבחנים הגדול בצפון הארץ
היום אין בה מבחני תיאוריה .......מאות התלמידים הזקוקים לשרות הזה חייבים לנסוע לעפולה .
אלה דוגמאות ...בסה"כ 11 ערים וישובים בעיקר בפירפריה לא מקבלים היום שרות של מבחני תיאוריה .
כשהופרטה התיאוריה התגאו היזמים שהמחיר ירד בצורה דראסטית .
אז הנה נתון : עם צאת ההפרטה לדרך היה מחיר מבחן תיאוריה 34 ש"ח היום מקץ 5 שנים ( המדד עלה ב..10% בתקופה זאת )
המחיר 64 ש"ח ....עליה של כמעט 100% !!!!
עוד נקודה כספית : לפני ההפרטה האגרה למבחן תיאוריה + מבחן מעשי ראשון הייתה ( במחירים של היום ) 138 ש"ח
בעוד שהיום אתם משלמים על אותו שרות ( תיאוריה + טסט ראשון ) 64+138 = 202 ש"ח !!!
זאת אומרת שהמחיר היום גבוה יותר מהמחיר לפני ההפרטה .
רוצים נתון של אחוזי עוברים הנה : לפני ההפרטה 49% מהניגשים עברו מבחן ...והיום אחוז העוברים המשוכלל מכל הארץ 34% !!
זה כמובן במבחני תיאוריה !!
וכמובן בסופו של יום ....מיליוני שקלים מפדיון אגרות שהולכים לכיסים פרטיים של אוליגרכים ולא נכנסים לקופת המדינה .
זה חומר למחשבה ...
ועכשיו לנקודה שהיא לכאורה החשובה לכם זמן המתנה בין מבחן למבחן .
זמן ההמתנה הוא נגזרת של מס' הבוחנים העובדים במערכת ...פשוט מאד יש יותר בוחנים ..יש יותר מבחנים ..
ואז זמן ההמתנה מתקצר .... משרד התחבורה מתנגד להוספת בוחנים בכדי להטיל על הבוחנים את האשמה
של אורך זמן ההמתנה ... האמת היא אחת .... המשרד לא רוצה להוסיף בוחנים ולכן זמן ההמתנה הוא כמו שהוא היום .
המשרד גם משחק עם העבודה בימי שישי ..הוא מתנגד שנעבוד בימי שישי ..שוב כדי ליצור לחץ מדומה... בכדי להפריט
את המבחנים