האם הקו רכבת ראשוניים - לוד לא נוסע דרך באר יעקב?

אני סתם הסתכלתי על תשובות מפעם של משרד התחבורה וראיתי תשובה של המשרד על בקשה שלי להוסיף תחנה רכבת בבאר יעקב לקו הרכבת ראשון לציון - לוד ואז ראיתי תשובה הזויה שלהם הקו לא עבור בבאר יעקב האם יש לקו דרכים בלתי נראות להגיע מראשון לציון לבאר יעקב? אם מישהו יכול להסביר לי 1000040678.jpg
 

Ccyclist

Well-known member
אני סתם הסתכלתי על תשובות מפעם של משרד התחבורה וראיתי תשובה של המשרד על בקשה שלי להוסיף תחנה רכבת בבאר יעקב לקו הרכבת ראשון לציון - לוד ואז ראיתי תשובה הזויה שלהם הקו לא עבור בבאר יעקב האם יש לקו דרכים בלתי נראות להגיע מראשון לציון לבאר יעקב? אם מישהו יכול להסביר לי צפה בקובץ המצורף 107315

בפורום היו מכנים את זה "טלפורטציה".

השלוחה לראשונים מתפצלת ממסילת לוד - רחובות - אשקלון מזרחית לתחנת באר יעקב. מצ"ב מפה.

כל הרכבות לראשונים נסעו פיזית דרך תחנת באר יעקב בלי לעצור בה.

יתכן שהתשובה ההזוייה היא של אנשים שפועלים לפי רשימות תחנות, לא לפי היכרות עם המסילות.

יתכן גם שמגבלות הלו"ז של קו רחובות / אשקלון לא מאפשרות סלוטים לעצירת רכבות בבאר יעקב. להבנתי עדיין יש מקטע חד מסילתי בין רחובות לאשדוד שמכתיב תיזמון מדוייק בקו.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240623-091154_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240623-091154_Samsung Internet.jpg
    KB 912.7 · צפיות: 11
הסבר:
ממשרד התחבורה עונים לתושב תשובות קצרות ומתומצתות מבלי לתת הסברים על תשובותיהם.
אמנם, יש בתחנת באר יעקב התפצלות מסילות, והמסילה שדרכה נוסעים מלוד לראשונים אכן איננה התחנה הצמודה לרציף באר יעקב, אך זאת גופא דורש הסבר: מדוע לא להעביר אותה במסילה הצמודה לרציף?
וההסבר הוא פשוט: באר יעקב איננה עיר גדולה, ואפילו בעיר גדולה כמו ירושלים יש רק 2 רכבות בשעה, כל שכן שבבאר יעקב אין טעם לעכב את רכבת ראשונים לטובת באר יעקב, זאת מאחר ובאר יעקב זוכה כבר ל2 רכבות בשעה, וזה סתם יעכב את מהירות ההגעה מלוד לראשונים. מבחינה ביקושית- רוב המגיעים לעזריאלי ראשונים מגיעים מלוד (כולל כל הבאים מערים אחרות דרך רכבת לוד), ולא מבאר יעקב שהיא רק לא מזמן הפכה ממועצה מקומית לעיר.
 

Ccyclist

Well-known member
הסבר:
ממשרד התחבורה עונים לתושב תשובות קצרות ומתומצתות מבלי לתת הסברים על תשובותיהם.
אמנם, יש בתחנת באר יעקב התפצלות מסילות, והמסילה שדרכה נוסעים מלוד לראשונים אכן איננה התחנה הצמודה לרציף באר יעקב, אך זאת גופא דורש הסבר: מדוע לא להעביר אותה במסילה הצמודה לרציף?
וההסבר הוא פשוט: באר יעקב איננה עיר גדולה, ואפילו בעיר גדולה כמו ירושלים יש רק 2 רכבות בשעה, כל שכן שבבאר יעקב אין טעם לעכב את רכבת ראשונים לטובת באר יעקב, זאת מאחר ובאר יעקב זוכה כבר ל2 רכבות בשעה, וזה סתם יעכב את מהירות ההגעה מלוד לראשונים. מבחינה ביקושית- רוב המגיעים לעזריאלי ראשונים מגיעים מלוד (כולל כל הבאים מערים אחרות דרך רכבת לוד), ולא מבאר יעקב שהיא רק לא מזמן הפכה ממועצה מקומית לעיר.

בבאר יעקב שתי מסילות ושני רציפים. מצ"ב צילום אווירי.

המקור:

אז על פניו אין מניעה פיזית לעצור שם.

אחדד שישנו מפלג ממערב לתחנה, אז טכמית אפשר לקצץ את שאטל הראשונים כך שיסתיים בבאר יעקב ויחזור לראשונים ממנה במקום שיקח סלוטים עד לוד.

המניעה, אם ישנה, היא מבחינת סלוטים של רכבות קו רחובות - אשקלון. עד כמה שאני זוכר היו 3 רכבות בשעה בקו לפני קיצוצי המלחמה, כך שטכנית אפשר היה לתכנן משהו סביבן.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240623-192558_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240623-192558_Samsung Internet.jpg
    KB 638.6 · צפיות: 3
נערך לאחרונה ב:

מיקלוש77

Well-known member
בבאר יעקב שתי מסילות ושני רציפים. מת"ב צילום אווירי.

המקור:

אז על פניו אין מניעה פיזית לעצור שם.

אחדד שישנו מפלג ממערב לתחנה, אז טכמית אפשר לקצץ את שאטל הראשונים כך שיסתיים בבאר יעקב ויחזור לראשונים ממנה במקום שיקח סלוטים עד לוד.

המניעה, אם ישנה, היא מבחינת סלוטים של רכבות קו רחובות - אשקלון. עד כמה שאני זוכר היו 3 רכבות בשעה בקו לפני קיצוצי המלחמה, כך שטכנית אפשר היה לתכנן משהו סביבן.
עדיין יש 3 בשעה בקו רחובות תל אביב, חוץ מכמה שעות בודדות בשפל. זה קו שלא נפגע מקיצוצי המלחמה והיה ככה גם לפניה.

לדעתי אין מוטיבציה ברכבת שהקו מראשונים יעצור בבאר יעקב, כמו שאין מוטיבציה להאריך אותו עד ההגנה, למרות שלדעתי זה אפשרי (בימים הטובים שלו הוא המשיך עד נתניה, אבל קוצר בגלל עומס באיילון לפני המון שנים. מאז היו הרבה שינויים ושיפורים אבל אני די בטוח שלא שקלו להחזיר אותו עד תל אביב, גם אם זה רק עד ההגנה. מזכיר שרציף 2 בהגנה כרגע לא בשימוש אז יכול לשמש כרציף קצה). נראה שמנסים להשאיר את הקו הזה מיובש ולמשוך זמן עד הפעלת מסילת 431, וחבל.
 

Ccyclist

Well-known member
עדיין יש 3 בשעה בקו רחובות תל אביב, חוץ מכמה שעות בודדות בשפל. זה קו שלא נפגע מקיצוצי המלחמה והיה ככה גם לפניה.

לדעתי אין מוטיבציה ברכבת שהקו מראשונים יעצור בבאר יעקב, כמו שאין מוטיבציה להאריך אותו עד ההגנה, למרות שלדעתי זה אפשרי (בימים הטובים שלו הוא המשיך עד נתניה, אבל קוצר בגלל עומס באיילון לפני המון שנים. מאז היו הרבה שינויים ושיפורים אבל אני די בטוח שלא שקלו להחזיר אותו עד תל אביב, גם אם זה רק עד ההגנה. מזכיר שרציף 2 בהגנה כרגע לא בשימוש אז יכול לשמש כרציף קצה). נראה שמנסים להשאיר את הקו הזה מיובש ולמשוך זמן עד הפעלת מסילת 431, וחבל.

בעידן מסילת 431 כנראה שהחיבור מהראשונים יהיה לרשל"צ דיין.

משום שיש מפלג בבאר יעקב - הרבה יותר הגיוני שהרכבת מהראשונים תהיה קו ענף לבאר יעקב ולא עד לוד. אני לא מבין למה מוסיפים לקו 5 קילומטרים נוספים ועוד לצמתים המסילתיים בגישה ללוד.
 

scooby5

Member
עדיין יש 3 בשעה בקו רחובות תל אביב, חוץ מכמה שעות בודדות בשפל. זה קו שלא נפגע מקיצוצי המלחמה והיה ככה גם לפניה.

לדעתי אין מוטיבציה ברכבת שהקו מראשונים יעצור בבאר יעקב, כמו שאין מוטיבציה להאריך אותו עד ההגנה, למרות שלדעתי זה אפשרי (בימים הטובים שלו הוא המשיך עד נתניה, אבל קוצר בגלל עומס באיילון לפני המון שנים. מאז היו הרבה שינויים ושיפורים אבל אני די בטוח שלא שקלו להחזיר אותו עד תל אביב, גם אם זה רק עד ההגנה. מזכיר שרציף 2 בהגנה כרגע לא בשימוש אז יכול לשמש כרציף קצה). נראה שמנסים להשאיר את הקו הזה מיובש ולמשוך זמן עד הפעלת מסילת 431, וחבל.
האידיאלי היה להאריך אותו עד נתבג, וככה לייצר קישור מערי הדרום לנתבג, ללא צורך לעבור דרך תל אביב...
 

Ccyclist

Well-known member
האידיאלי היה להאריך אותו עד נתבג, וככה לייצר קישור מערי הדרום לנתבג, ללא צורך לעבור דרך תל אביב...

הדבר האחרון שנתב"ג צריכה זה חיוג, ועוד כזה שיעבור דרך שני צמתי מסילה משני עברי לוד.

במידה והתיזמון בין הרכבות בקו חרובות אשקלון הוא במרווחים הגיוניים של כל 20 דקות - הכי טוב שקו הענף מהראשונים יחייג בבאר יעקב במקום בלוד.
 

scooby5

Member
תנסה להגיע מרחובות לנתבג ברכבת. ל"חייג" מערך DD זה לא כמו פעם, שצריך באמת לפרק קטר ולחבר אותו בצד השני. עניין של כמה דק בודדות
 

Ccyclist

Well-known member
תנסה להגיע מרחובות לנתבג ברכבת. ל"חייג" מערך DD זה לא כמו פעם, שצריך באמת לפרק קטר ולחבר אותו בצד השני. עניין של כמה דק בודדות

כשהקו לירושלים נפתח הוא חייג בנתב"ג. זה הצריך עמידה ארוכה יחסית בתחנה כדי להוריד את כל הנוסעים ולקלוט את החדשים. הקו חסם את המסילה שהגיע אליה, וכשעזב - את המפלג ואת שתי המסילות בכיוון ירושלים ומודיעין.

זה לא פתרון אידאלי למסילה שיש עליה 4 רכבות לכיוון בשעה.

יתכן שאפשר להפעיל רכבת לרציף 3 בהגנה כחיבור זמני, כי זה יאפשר רכבת שנוסעת דרך נתב"ג בסלוט רגיל.

בגדול התחנה שתקשר את קווי לוד לנתב"ג היא תעופה ואני מקווה שימצאו פתרון מסילתי פנימי לחיבור תעופה, טרמינל 1 וטרמינל 3 שבו נמצאת תחנת הרכבת. יש שדות תעופה באירופה עם מערכות רכבת קלה פנימיות. בבריטניה זה קיים בגאטוויק ובסטאנסטד, בצרפת אני די בטוח שיש מערכת כזו בדה גול (ראיתי שילוט בזמן קונקשן). יתכן גם שקו הענף של M3 יתאים לחיבור כזה אם יוארך. להבנתי הוא קיים כדי שיהיה בידוק בטחוני בתחנת ההשקה שלו ל M3. לטעמי היה עדיף שיחובר ל M2 דרך חולון. (למעט ברצלונה אינני מכיר עיר שקו המטרו לשדה התעופה אינו נוסע למרכז העיר אלא לפרברים הפנימיים)
 

scooby5

Member
כשהקו לירושלים נפתח הוא חייג בנתב"ג. זה הצריך עמידה ארוכה יחסית בתחנה כדי להוריד את כל הנוסעים ולקלוט את החדשים. הקו חסם את המסילה שהגיע אליה, וכשעזב - את המפלג ואת שתי המסילות בכיוון ירושלים ומודיעין.

זה לא פתרון אידאלי למסילה שיש עליה 4 רכבות לכיוון בשעה.

יתכן שאפשר להפעיל רכבת לרציף 3 בהגנה כחיבור זמני, כי זה יאפשר רכבת שנוסעת דרך נתב"ג בסלוט רגיל.

בגדול התחנה שתקשר את קווי לוד לנתב"ג היא תעופה ואני מקווה שימצאו פתרון מסילתי פנימי לחיבור תעופה, טרמינל 1 וטרמינל 3 שבו נמצאת תחנת הרכבת. יש שדות תעופה באירופה עם מערכות רכבת קלה פנימיות. בבריטניה זה קיים בגאטוויק ובסטאנסטד, בצרפת אני די בטוח שיש מערכת כזו בדה גול (ראיתי שילוט בזמן קונקשן). יתכן גם שקו הענף של M3 יתאים לחיבור כזה אם יוארך. להבנתי הוא קיים כדי שיהיה בידוק בטחוני בתחנת ההשקה שלו ל M3. לטעמי היה עדיף שיחובר ל M2 דרך חולון. (למעט ברצלונה אינני מכיר עיר שקו המטרו לשדה התעופה אינו נוסע למרכז העיר אלא לפרברים הפנימיים)
בטווח הארוך, זה אולי נכון, אבל יחייב פתרון תחבורתי משלים, כי תחנת תעופה רחוקה מהטרמינל.
החיוג בהגנה זו אפשרות נוספת, בתנאי שיש סלוטים נוספים בין נתבג להגנה (אגב, לרציף 2 שם. מסיבה לא ברורה, רציף 3 נשאר הפעיל עבור רכבות דרומה).
בכל אופן, גם היום הרכבת מראשונים מחייגת בלוד תוך דקות בודדות (גג 5) ורק מטעמי לוז ומסילות פנויות, ממתינה שם כעשר דקות נוספות.
 
מצויין יותר נוכל לקצר את קו 1 לרכבת באר יעקב ואז באמת הקו היה עירוני באמת ויכול לתגבר אותו או יקצרו אותו
 
למעלה