בקריות זה מאד בולט
בקריות מאד בולט ההבדל בין שכונות שתוכננו טרם קום המדינה, לאלה שתוכננו אחרי קום המדינה.
עם כל הכבוד (ויש הרבה כבוד) לקאופמן (קרית חיים מזרחית) ולאברקומבי (דרום קרית מוצקין, ולדעתי גם סביניה), יכול להיות שהמסגרת החוקית שבתוכה הם פעלו אפשרה תכנון גמיש יותר, שעמד במבחן השנים.
אגב - אם הזכרת את המטרונית, אז:
א. קשה הרבה יותר היום לתכנן מקומות כמו דרך עכו/ההסתדרות או כמו שדרות ירושלים.
ב. יש כבר מקומות בקריות שתוכננו/מתוכננים מתוך מחשבה עתידית על מסלול מטרונית. לא בטוח שרשת הרחובות והסביבה העירונית המתוכננת שם תומכת גם ביצירת ביקוש לתחבורה ציבורית