האם התכנון הורס את המרחב העירוני?

  • פותח הנושא 3718
  • פורסם בתאריך

ש מים

New member


 

אבישי ק

New member
כשאני רואה את השכונות החדשות בקריות

אני מנסה להבין למה לא נותנים דגש על 2 דברים חשובים
כמות העסקים שמצאים בשכונה
התפתחות עתידית של השכונה - כמו השארת האפשרות להקמת מבנים נוספים והוספת עסקים, הכל כאילו מוגדר כבר מראש.
ותחבורה ציבורית - הייתי מצפה שלשכונות החדשות בקריית אתא יבנו מההתחלה את הנתיבים למטרונית.
 
בקריות זה מאד בולט

בקריות מאד בולט ההבדל בין שכונות שתוכננו טרם קום המדינה, לאלה שתוכננו אחרי קום המדינה.
עם כל הכבוד (ויש הרבה כבוד) לקאופמן (קרית חיים מזרחית) ולאברקומבי (דרום קרית מוצקין, ולדעתי גם סביניה), יכול להיות שהמסגרת החוקית שבתוכה הם פעלו אפשרה תכנון גמיש יותר, שעמד במבחן השנים.
אגב - אם הזכרת את המטרונית, אז:
א. קשה הרבה יותר היום לתכנן מקומות כמו דרך עכו/ההסתדרות או כמו שדרות ירושלים.
ב. יש כבר מקומות בקריות שתוכננו/מתוכננים מתוך מחשבה עתידית על מסלול מטרונית. לא בטוח שרשת הרחובות והסביבה העירונית המתוכננת שם תומכת גם ביצירת ביקוש לתחבורה ציבורית
 
למעלה