האם התמונה שבקישור היא אמיתית ?

אופירA

New member
מנהל
איפה המסקנה שלך לגבי היתר ואיסור כתובה?

מאין הגעת למסקנה ש"אז אשה נשואה היתה יכולה לצאת מהבית שלה וכו' וכו'"...?

כי ראית תמונה וקראת כתבה ב-ynet "יהדות"?
אתה לא יודע ש-ynet "יהדות" זה הפקולטה להוצאת תמונות מהקשרן ולפרשנויות דמגוגיות בחסות כל השקרים של השטן?

אי אפשר לקרוא שטויות, ואז לבוא ולשאול הלכה: מה הסיבה שבשטויות מעידים שההלכה כך וכך וכך?
אל תקרא ynet "יהדות", ולא יהיו לך שאלות משונות.
התמונה היא תמונתו של הרב עובדיה יוסף ושל אשתו בשנות הנישואין הראשונות שלהם, עם 2 ילדיהם. המסקנות ההזויות של הכותב סרוג הכיפה (שכנראה גודל החורים בה גדול בערך כמו של החורים בכיפה של בנט...) הן דמיונותיו הפרועים הפרטיים לחלוטין.

יש אלף סיבות הגיוניות אפשריות מדוע הרבנית מצולמת בשנות הנישואין הראשונות שלה עם טיפה'לה צוואר ועם כיסוי ראש חלקי.
אי אפשר ואין צורך למנות אותן פה.
בידוע, שתינוק לא נולד עם כיפה וציצית, ועם תעודת סמיכה לרבנות...
אין שאלה על התמונה, ולא לומדים הלכות מתמונה.
חבל מאוד שאתה קורא חומרים כל כך מבלבלים ומטעים שמנחילים לך בעקיפין את השקפתם העקומה להפליא.
 

רמי אב

New member
תגובה.

אני אמשיך לקרוא את YNET יהדות כי זה מעניין אותי, וחבל שאתם עונים רק למה שנוח לכם לענות.
 

רמי אב

New member
ואופירה, זה לא מוצדק שאת הופכת אותי לשקרן

אני לא הסקתי מסקנה, אני שאלתי שאלה, מותר לי לשאול דברים כדי לדעת מה נכון.
 

רמי אב

New member
אבל השאלה שלי היא

מה גרם לשוני במראה של האישה ? אז שאין כיום ?
אז לא ,לא מחוץ לבית אבל באופן ציבורי.
האם כיום יש רב חרדי שיתיר לאשה נשואה להיות באופן ציבורי שרואים לא מעט מהשערות ראש שלה ? אני מאמין שלא, כולל להשאיר פתוח אחרי הצוואר.
אז מעניין אותי לדעת מה הסיבה שאז זה לא כמו היום ?
 

רמי אב

New member
ועוד 2 שאלות

1,מאיזה גיל האישה היהודיה הדתיה,חייבת לכסות את המרפקים באופן ציבורי ?
2,אם האישה היהודיה הדתיה הנשואה מסרבת באופן ציבורי לשם כיסוי ראש ואו לכסות את המרפקים,האם זה סיבה טובה לגירושין ?
 
עניתי לך

אין שוני, פעם היו הולכים בבית בלי כיסוי וגם היום, אין בזה שוני, השוני הוא בין בחוץ לבין הבית.
[אם יש מישהי שמכסה את השער גם בבית תבוא עליה ברכה אך זו אינה חובה].

בקשר לשאלות שלך:
1. מחנכים מגיל קטן 6-9 בערך.
2. אם הגבר מקפיד במצוות אז כן
 

רמי אב

New member
בקשר לשאלה 2

באיזה מקרים יש לבית הדין הרבני עדיפות לתת לבני הזוג שלא להתגרש?
 

רמי אב

New member
באיזה מקרים למשל ?

האם גם במקרה שאני הצגתי ?
של אם האישה היהודיה הדתיה הנשואה מסרבת באופן ציבורי לשם כיסוי ראש ואו לכסות את המרפקים,האם זה סיבה טובה לגירושין ?
האם יש הבדל בין סיבה טובה לגירושין לבין העדפת בית הדין הרבני שלא לתת לבני הזוג להתגרש ?
 
תירוץ נאה

אבל מה תאמר על נשות רבנים גדולים שלא הקפידו על כיסוי ראש באותה תקופה וקודם לכן?
מה תאמר על צילום אימו ז"ל של הגר"ע שגם היא השתמשה בכיסוי שיער חלקי?

נראה לי שנושא כיסוי הראש לנשים הוא נושא שהיו שנים בהם בחלק מהמגזרים לא הקפידו על כך ורק בדורות האחרונים נעשה בו תיקון גדול.

אני משער שאולי יש קשר בין היחס לכיסוי הראש לנשים ליחס לנשים בכלל, להתקדמות שאנחנו רואים אצל נשים בנושא לימוד הלכה ובכלל. יש עדויות על נערות מבתים חרדיים שלמדו באירופה בגמנסיה וחיללו שבת ממש בבית הוריהן, הדבר השתנה לאחר שהכניסו חינוך תורני לבנות.

ראה גם כאן
http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?whichpage=1&topic_id=1586827&forum_id=771
 
תגובה

אני לא צריך לתרץ מנהגי נשים מסויימות, כבר כתב מרן זצ"ל ש"אין ראיה מנשות האדמו"רים בימינו ורבנים חשובים כי לא כל אחד שליט בביתו, והרבה פעמים האשה עושה שלא ברצון הבעל" ומסתמא רצונו על פי הלכה ורצונה על פי משענת קנה רצוץ.
 
למעלה