האם התנאים הגיוניים?

האם התנאים הגיוניים?

אני בהליך להקמת עסק, הגשתי בקשה לקרן להלוואות בערבות מדינה ל-85000 ש"ח.
דרך בנק מזרחי קיבלתי 3.5%+פריים, כלומר 5.1%. לזה נוסף 1%, לקרן עצמה - יחד 6.1%. בנוסף אני נדרשת לסגור אצלם 10% מההלוואה (8500 ש"ח) ערבות עצמית שאקבל חזרה בתום תקופת ההלוואה - 6 חודשים גרייס + 36 חודשים.
מה דעתך? לי יש הרגשה שיכולתי להשיג תנאים דומים (6.1% או אפילו פחות), בלי כל הבלאגן והתנאים שלהם (דורשים ממני הררי ניירת מיותרת...)
 
תנאי הקרן בערבות מדינה

מניסיוננו הריבית דרך הקרן אטרקטיבית לעסקים בהקמה ולהערכתי אם תגשי לבנק ישירות הריבית תיהיה גבוהה יותר.

עמלת הקצאת בטוחה על סך 1% הינה חד פעמית ולכן לא נכון להוסיף אותה לחישוב הריבית הכללית, עמלה זו מקבילה לעמלת הקצאת אשראי בבנק או עמלת עריכת מסמכים- לכן גם בבנק תיהיה תוספת שכזו.

ה-10% הם בעצם פקדון משועבד כנגד ההלוואה שאליו תידרשי בכל הלוואה בנקאית אחרת (ולרוב אף יותר).

בנוסף, ראיתי שכתבת שההלוואה הינה לשלוש שנים, מהיכרותנו ההלוואות ניתנות לחמש שנים.

אשמח להמשיך לענות
 

oreuveny

New member
הבעיה טמונה בשאלה

שלום רב, באופן אינטואטיבי מרבית בעלי העסקים מגדירים הלוואה טובה ע"פ הריבית עם זאת קיימים פרמטרים נוספים לא פחות חשובים. לדוגמא אורך תקופת ההלוואה, הלוואה בריבית של P+1ֵ% נשמע טוב לא? אבל אם הלוואה היא לשנה? אז זה כבר פחות מפתה..
בקרן בערבות מדינה מקבלים הלוואה לתקופה של 5 שנים עם אופציה לגרייס בחצי שנה הראשונה. כמו כן, בעיני הערך המוסף בקרן בערבות מדינה היא האפשרות לממש את האשראי בבנק עימו אתם לא עובדים למרות שיעבוד שוטף שניתן לבנק אחר. כך למעשה אתם מפצלים את מקורות האשראי ולא שמים את כל הביצים בסל אחד ומעמיסים על בנק המרכזי שאיתו אתם עובדים - יש כאן חשיבות מכרעת, מאחר ומבנה נכון של מקורות אשראי יאפשר לגייס אשראי גם בעתיד.
בנוגע לריבית, קיבלת את ריבית הכי "גרועה" שניתן לקבל בקרן בערבות מדינה - זו הריבית המקסימלית. מנגד לפי סכום ההלוואה שקיבלת אני מניח שאת עסק חדש/בהקמה ולכן ככה"נ לא היית מצליחה לשפר באופן דרסטי ולא על זה "הייתי הולך לרבנות".
הערת אגב, אושר לך סכום יחסית נמוך, אם ביקשת יותר וזה הסכום שקיבלת סביר להניח שלא בנית תכנית עסקית מספיק טובה עבור הקרן. תזכרי כי בעוד כחצי שנה תוכלי כב לבקש שוב.
נראה שבמקרה שלך דווקא מדובר במוצר אשראי הכרחי.
שיהיה בהצלחה
בברכה,
אור - פיבוט ייעוץ עסקי
[URL]http://www.pivotfs.com/[/URL]
 
למעלה