האם התשתית תדביק את מצבת כלי הרכב?

האם התשתית תדביק את מצבת כלי הרכב?

היום פורסמה ב - YNET כתבה בשם "הכביש עמוס? עוד לא ראיתם כלום" הפותחת במילים "התפוצצות מוטורית על כבישי ישראל". באתר עיתון "הארץ" פורסמה כתבה על בריחת עסקים מהמרכז לפריפריה. שילוב שתי התופעות של פרבור ועלייה תלולה במספר כלי הרכב במדינה, נוכח שיפור במצב הכלכלי, מול פיגור מתמשך ותמידי בהקמת תשתיות מעלה את השאלה: האם נדרש לתכנן כבר היום עורקי תחבורה דו-קומתיים?
 
להערכתי לא יהיה מנוס מקומה שנייה לכביש 4

אם כי השתעשעתי ברעיון שהקומה השנייה הזו תהיה מונורייל, ש"ירוץ" מאזור צומת דרור עד מחלף גן רווה - עם תחנות איסוף/הורדה בכל צומת מרכזית בדרך.
 
לדעתי אין מקום לפיתוחים כאלו...

של כבישים דו קומתיים או בכלל עוד נתיבים בייחוד במרכז הארץ. רכבת (מונורייל) נשמע רעיון טוב. ורעיון טוב יותר - הן הטלות אגרות כניסה וצמצום מקומות חנייה.
 

אלכסיי03

New member
זוהי עמדה הזויה

רכבות הן ברכה וחייבים לפתח אותם בקצב מואץ, אבל רק קיצוניים לא שפוים יכולים ברצינות לדרוש הקפאה של פיתוח כבישים. החיים המודרניים בלתי אפשריים ללא רכב פרטי, והרכב הפרטי הוא ההמצאה המבריקה ביותר של האנושות בכל זמן קיומה. אז אני אומר - כן לכבישים חדשים, וכן למחלוף והרחבה של כבישים קיימים.
 
לדעתי הזוי יותר לבנות רק על מישור החוף,

לרכז את מרבית העם בגוש דן רבתי ולחכות לפצצה (איראן, סוריה, חיזבאללה - מה שיבוא קודם). רק תועלת תהיה מפיתוח פנים הארץ, בפרט באיזורי הנגב והגליל. אם יש מקום שבו צריך להשקיע הון בתשתיות, זה שם ולא ב"קומה שניה" לכביש 4.
 

אלכסיי03

New member
לא רק על מישור החוף אבל כן, בעיקר במרכז

איפה שהבעיה באמת נמצאת. ריכוז האוכלוסיה סביב גוש דן היא עובדה מוגמרת וגם אם נזכה לראות פיתוח מהיר של הפריפריה, האוכלוסיה של המרכז בכל מקרה לא תרד לעומת מה שהיא היום. אולי צריך להרחיב את כבישי הצפון ל 2-3 נתיבים בכל כיוון, אבל זה לא מבטל את העובדה הפשוטה שבמרכז גם 3-4 נתיבים לא מספיקים ומקום אין. ככה שקומה נוספת היא רעיון מתבקש ומימוש פתרון כזה הוא רק עניין של זמן.
 

sevenduo

New member
כן ל:

1. שבילי אופניים עירונים ובין עירוניים מופרדים מן הכביש. 2. חניוני אופנים מוסדרים ומקלחות במקומות העבודה. 3. אפשרות להעלאת אופניים לרכבות ואוטובוסים. כל זאת כמובן אם השאיפה היא להידמות, למדינות מערביות כמו דנמרק ושטייץ ולא לעולם שלישי כמו תאילנד, מצריים.
 

sevenduo

New member
בירקון - גם ליוממות, מהוד-השרון

לת"א למשל. והחשוב ביותר, כדי ששבילי אופניים ותחבורת אופניים אמיתית תתקיים היא צריכה להיות על חשבון הרכב הפרטי. לקובעי המדיניות בישראל נותר רק להחליט.
 
למעלה