האם זה בונסאי ?

avinusha

New member
האם זה בונסאי ?

שלום רב. ברשותי עץ האהבה, אם אינני טועה הוא עונה לשם ברכיכיטון. רציתי לדעת אם מדובר בבונסאי. בנוסף אני מעוניין לקנות בונסאי ורציתי לדעת מה מתאים לתנאי בית עם הרבה אור אך ללא שמש ישירה. בתודה מראש, אבי.
 

סן תאי

New member
בונסאי

עץ אהבה/ברכיכטון - הוא אינו בונסאי. מעט מאוד עצים ישגשגו בתנאי בית. הבעיה לרוב היא ש"הרבה אור" כפי שתיארת הוא הרבה עבורך ולא תמיד מספיק בשביל עץ. אם יש לך חלון גדול שטוף אור שלא מוסתר ע"י וילון או תריס במשך כל שעות היום ואינו מוצל מן החוץ ע"י עץ או מטפס... בסמוך לחלון כזה יש כמה עצים שיוכלו להתקיים, למשל פיקוס ואופרקוליקריה. בהצלחה
 

avinusha

New member
תודה.

קראתי עוד המון מידע והחלטתי שגם אני רוצה לאמן בונסאי. יצאתי למשתלה הקרובה לביתי וקניתי לי בונסאי הנקרא "אלת המסטיק". בנוסף קניתי דישון העונה לשם Abono Bonsais של חברת Flower. אשמח לקבל עיצות בנוגע לגידול אלת המסטיק, כמה להשקות, איפה למקם, מתי וכמה לדשן, מתי לגזום ואיך ? אצרף תמונה של הבונסאי שלי. בתודה, אבי.
 

סן תאי

New member
אלת המסטיק

שלום אבי, טוב לשמוע שנדבקת בחיידק הבונסאי. אלת מסטיק היא זן נהדר לאמן כבונסאי. העץ הקטן שרכשת עוד דרך ארוכה לפניו אבל חלק ניכר מהעניין והסיפוק אנחנו שואבים מהדרך ולא רק מהתוצאה הסופית. הצעתי הראשונה היא להעביר את העץ לעציץ אימון גדול יותר. בעציץ הנוכחי העץ לא יוכל להתפתח באופן משמעותי ותתקשה להגיע איתו לתוצאה ראויה. אם אין לך נסיון קודם כדאי לגשת לאחת ממשתלות הבונסאי ולהסתייע בפעולת העתקה ובבחירת עציץ מתאים. חשוב מאוד לשמור על לחות המצע. אלת מסטיק עלולה להיפגע קשות אם לא תקפיד על משטר השקיה נכון. פשוט נעץ אצבע במצע לבדיקת הלחות, והשקה עד נגירה בכל פעם שפני המצע מתחילים להתייבש. כל זמן שהיא בעציץ קטן - בתנאי שמש מלאה ייתכן ותאלץ בקיץ להשקות אפילו פעמיים ביום. מיקום טוב לאלת המסטיק הוא בחוץ בחצי צל. בלית ברירה אפשר לגדל בבית בסמוך לחלון גדול שטוף אור שחשוף לפחות לשעתיים שמש ישירה. אני ממליץ לדשן בדשן גרגרי בשיחרור איטי אחת לכמה חודשים. לאחר שתעתיק את העץ לעציץ אימון הוא יתחיל להתפתח באופן משמעותי ואז כעבור מספר חודשים אני ממליץ שוב לפנות למשתלת בונסאי ולהתייעץ לגבי גיזומים ועיצוב בהצלחה שגיא
 

avinusha

New member
עציץ אימון..

היי שגיא. אני מודה לך קבלת פנים חמה ועל הודעות מלאות בידע עשיר ומפורט, תודה. אני מאמין בלבנות דבר טוב מההתחלה ולהיות מעורב בכל התהליך. הייתי שמח לשמוע כיצד מבצעים את ההעתקה לעציץ אימון, מהיכן לקנות את עציץ האימון ובאיזה גדלים עליו להיות. אשמח לעשות את זה לבד עם ידע שארכוש בעזרתך ובעזרת הפורום הנדיב והחביב הזה. ד"א, בן כמה להערכתך הבונסאי שלי ? וכמה זמן הבונסאי צריך לגדול בעציץ אימון ? בתודה מראש, אבי.
 

AMI BAS

New member
אין חיה כזו "בונסאי בשלט רחוק"

אבי, אני מתענין בבונסאי מעל 20 שנה. קניתי ספרות מעולה, הרגתי כמה צמחים. כמעט והתיאשתי. בשנים האחרונות האינטרנט עזר הרבה. אבל שום דבר לא דומה למפגש הבלתי אמצעי עם קולגות ואומנים מנוסים. בפחות משנתיים התקדמתי למקום שעשרים שנה יכולתי רק לחלום עליו. שפע הידע שעומד לרשותך במפגשים הבלתי אמצעיים, לא דומה לשום דבר אחר. הצעתי לך, נסה לגשת למשתלת בונסאי בקרבתך [ירון גל , משתלת "עדי" בגאליה] או גש לאחד המפגשים של החוג לבונסאי [בד"כ נפגשים בכפר מרדכי]. עמי
 

סן תאי

New member
העתקה

אני מצטרף להמלצותיו של עמי, אבל גם מבין שלא תמיד מתאים וניתן לפעול "בכל החזיתות". עציץ אימון מתאים יכול להיות כל עציץ, עם חור ניקוז בקוטר של 25 ס"מ או יותר, ניתן לרכוש בכל משתלה. רכוש לך שק קטן של מצע שתילה איכותי (בכל משתלה), רפד את קרקעית העציץ החדש במצע, שלוף בעדינות את העץ מהעציץ הנוכחי מבלי לזעזע את גוש השורשים והנח אותו בעציץ החדש על שכבת המצע, הוסף מצע מסביב והדק היטב. רצוי להוסיף מעל המצע שכבת טוף גרוס דק כחיפוי . השקה היטב עד נגירה. תם ונשלם אני מעריך שהעץ שלך בן כשנתיים. עליו לגדול בעציץ אימון עד שתהיה שבע רצון מההתפתחות שלו: דהיינו התעבות הגזע ופריסת הענפים, זה עשוי לקחת לפחות שנתיים. דרך צלחה שגיא
 

סן תאי

New member
תיקון

לגבי עציץ האימון הכוונה היא כמובן שהעציץ יהיה בקוטר 25 ס"מ ולא חור הניקוז כפי אולי מובן מהניסוח הקלוקל שלי. חור ניקוז רגיל מספיק טוב.
 

avinusha

New member
כלי אימון.

ערב טוב חברים. עקבתי אחר ההסברים ומחר בבוקר אצא למשתלה לקנות את שק האדמה והכלי לעציץ. אשמח לדעת מה צריך להיות גובהו של הכלי. בנוסף, מה דעתכם על מערכת השקייה שתבוצע ע"י טפטוף ? יעיל יותר ? בריא יותר לבונסאי ? באותו עניין, מה הן כמויות ההשקיה כשמדובר בכלי אימון גדול מהכלי המקורי והקטן ? יש לי המון שאלות ואני מודה לכם על הסבלנות והנדיבות שלכם בכל הנושא, תודה. אבי והבונסאי.
 

סן תאי

New member
השקיה

עציץ בנובה 15 ס"מ +/- יהיה טוב. אם יש לך מערכת השקיה קיימת וזה רק עניין של להוסיף יציאת טפטפות לבונסאי זה מצויין, תן שתי טפטפות של 2 ל"ש ועקוב בימים הראשונים על מנת לוודא שתדירות וכמות המים מתאימים. להקים מערכת השקיה עבור עציץ אחד זה מיותר אלא אם כן אתה נעדר לעיתים מזומנות ואין מי שישקה עבורך. הטוב והיעיל ביותר הוא להשקות ידנית עד נגירה בכל פעם שפני המצע יבשים. אבל מי שבבעלותו אוסף גדול וזמן מועט יעשה נכון אם יעמיד מערכת השקיה אוטומטית.
 

avinusha

New member
בהצלחה לי :)

שלום רב ידידי. בשבת בבוקר אצא למשתלה מיוחדת שמתעסקת באופן מקצועי בבונסאי ואקנה את עציץ האימון ואת האדמה המתאימה. אשמח לשמוע על מפגשים שיש בקרוב. מודה לך על העזרה הרבה. אמשיך לעדכן ולהתעדכן. ערב טוב, אבי.
 
למעלה