האם זה הפורום המתאים ?

may may.

New member
האם זה הפורום המתאים ?

בני בן ה 7, כיתה א' יודע לקרוא ברצף ללא שגיאות, החשבון אצלו הולך בקלילות המורה מתלוננת על "הוא לא מקשיב, מרחף, לא ממלא משימות בכיתה..." בבית קשה לי להושיב אותו להכין שיעורים, הוא כל הזמן קם מהכסא, מחפש אתגרים אחרים... יש גבול דק מאד בין שיעמום לבעיות קשב וריכוז ? חלק אומרים לי שמשעמם לו, חלק אומרים לי שזו בעיה... פרט חשוב, ואולי לא כל כך, הוא בן להורים גרושים, למרות שאין חסך באהבה, חיבוקים ותשומת לב משני הצדדים. אשמח לתגובה
 
אני לא יודע להעריך את השפעת

הגרושין אבל בהחלט לא חייב להיות לזה קשר. יתכן שהילד משועמם כי הלימודים קלים לו מדי ויש מקום לשקול הקפצת כיתה. עם זאת יתכן גם שלמרות הצלחתו בלימודים, את מתארת סימפטומים של בעית קשב וריכוז. חשוב להתייעץ עם מאבחן. יש מקום לחשוב על אבחון לקויות קשב וריכוז לפחות כדי להוריד לך סיבה אחת לדאגה. אני יודע שאבחונים כאלה אינם תמיד זולים. אפשר אולי לעשות אבחון חלקי או אבחון של קופת חולים. בהצלחה!
 
לאמא של בן ה-7

המורות של ימינו רוצות חיילים ממושמעים בכיתה. קשה להן להתמודד עם ילדים שמשעמם להם בכיתה... ולא פלא. אל תמהרי לעשות איבחונים, דברי עם יועצת ביה"ס שתשוחח עם המחנכת ותדריך אותה איך להתמודד איתו. כשהוא בביה"ס זו בעיה של המורה, כשהוא בבית זה שלך. אל תשכחי שהילד רק מספר חודשים בכיתה א', קשה לו כפי הנראה להסתגל למטלות,ולשבת כל כך הרבה זמן. חכי בסבלנות, נסי דרכים אלטרנטיביות, יצירתיות לא תזיק, איבחון תמיד אפשר לעשות.
 

יונה שו

New member
../images/Emo45.gifוואלה !! בחיי שאת צודקת !!

שכחתי לחשוב על המורה... נכון... גם היא בבעיה... קצת. טוף הרעיון !
 
מה רע באבחון מוקדם?

אם האבחון יומר שאין לקויות ריכוז, ירדה אבן מהלב. אם האבחון יומר שיש ליקויי ריכוז, טוב לדעת על זה לפני שמתחיל להתפתח פיגור בלימודים ולפני צבירת חוויות שליליות. (נכון שכל בדיקה יכולה להיות שגויה וכלום אינו בטוח לעולם ואבל רוב האבחונים די אמינים באופן כללי.)
 

יונה שו

New member
קושי בריכוז

נובע מכל כך הרבה תחומים... אם את יכולה לבדוק לאחור, כשאין ביצפר... וכשאין לימודים - האם הוא מסוגל להתרכז בדברים אחרים שעושה ? הדבר הקל ביותר זה להכריז שיש קושי בריכוז. הדבר השני הכי קל זה להגיד שבגלל בעית גירושים. האמת ? הכי נכון - לבדוק איך הוא בשאר התחומים בבית, בחברה, במשחק... רק את (כאמא שלו)יודעת הכי טוב - איך הוא בדרך כלל. הרבה מאד פעמים קורה, שבגלל שעמום בכיתה יש הפרעות... ולפי מה שאת מתארת - בטוח שמשעמם לו.. כדאי גם לבדוק עם המורה מה היא יכולה לעשות במסגרת השיעור איתו, כדי שלא יילך לאיבוד, כדי שלא יפתח הרגלים של בעית משמעת... כשבכלל המקור אינו כזה.
 

may may.

New member
תודה רבה על תגובותיכם

עזרתם לי מאד ראשית להיפתח לעניין הזה ולהבין אותו מכמה צדדים.. ושנית, להרגיש ש"לא רק לי זה קורה"... וזה לא אסון. בכל אופן בבית בענייני שיעורים יש לו קוצים בטוסיק אבל אם צריך להרכיב רובוט מ 1000 חלקי לגו קטנים , הוא יושב שעה הוא זוכר את כל מספרי הטלפון של הקרובים בע"פ אני מסיקה שמה שמעניין אותו אז יש לו טוסיק וריכוז לזה... ומה שמשעמם לו... אז.... ולגבי המורה, כשאמרה לי את מה שאמרה, עניתי לה שאשוחח עמו בבית, אך שעת השין היא אצלה בכיתה, היא זו שצריכה להיות עם היד על הדופק גם אם אשוחח עמו בשעות הערב והוא יבין ויסכים איתי, זה לא אומר ש"רועי" שיושב לצידו , הביא משחק חדש וזה לא יעניין אותו יותר מלהעתיק קטע מהלוח. לכן היא זו שצריכה להיות יותר דרוכה בכיתה, מה גם ששיתוף פעולה שלי בבית יכול רק להועיל ואת זה אני מנסה... לגבי האיבחון, עצת חלקכם, אתחיל לדעתי עם היועצת של הבי"ס , יש מן מאבחנת כזו שמאתרת תלמידים "קשים"... מה דעתכם ? או שישר להתחיל עם בדיקת ניורולוג, בדיקת שמיעה וכו'....?
 

דליה.ד

New member
בדיקות שמיעה וראיה

בוודאי לא יזיקו וכדאי בהחלט לעשות זאת (אם לא עבר סקרינינג לפני כיתה א'). חשיבות האבחון המוקדם והטיפול המוקדם היא קריטית. למה ליצור לו מהתחלה תחושת כשלון וחוסר הצלחה ולהשניא עליו את בית הספר...? אל תאזיני לעצות אחיתופל והמשיכי להתבסס על ההגיון הבריא שלך כאם!
 
התחילי אבחון אצל יועצת בית הספר אבל

שימי לב שהיא לא תבזבז לך את הזמן. אם היא עושה לך רושם לא הכי יעיל, פתחי אופציות אחרות במקביל.
 
למעלה