האם זה מותר

הערה קטנה בקשר לשאלה

במקרים בהם במעביד הפריש את פיצויי הפיטורים במסגרת הפרשות סוציאליות לביטוח מנהלים, והעובד התפטר (לא פוטר בנסיבות חמורות) מקובל מאד שהמעביד משחרר את כל הכספים שהצטברו בביטוח המנהלים, לרבות פיצויי הפיטורים, ובלבד שהוא אינו מוציא כסף מכיסו לפיצויי פיטורים. זוהי אינה חובה, אך זה מאד מקובל. יתכן שהמעסיק יסכים לנהוג כך גם במקרה זה.
 

banji

New member
האם זה מותר

שלום אני קבלן של עבודות חשמל יש לי 10 עובדים ואני רוצה לשלם להם את כל השכר והזכויות ובעיקר לגבי שעות נוספות- אני משלם שכר גלובלי לשעה 25 -27 שח לשעה ואני מעוניין ששכר זה יכלול את השעות הנוספות כדי שלא ידרוש עובד בעתיד תשלום שעות נוספות- מה עלי לרשום בהסכם העבודה והאם זה אפשרי בתודה
 
לא.

לפי סעיף 5 לחוק הגנת השכר, אןי תוקף להסכם עם עובד שחוק שעות עבודה ומנוחה חל עליו על כך שהוא יקבל שכר הכולל שעות נוספות. לכן, לא יעזור לך להסכים ככה עם העובדים, והם יוכלו להגיש תביעה לגמול שעות נוספות גם אם תסכים איתם ככה. מצד שני - אתה יכול להרוויח מכך, כי שאר הזכויות (חופשה, דמי מחלה, פיצויי פיטורים, ועוד), יחושבו לפי השכר הבסיסי בלבד, ואם תשלם להם שכר מוגדל במטרה שהוא יהיה גם בעבור שעות נוספות, אז בעצם כל שאר הזכויות יחושבו לפי השכר המוגדל.
 
מאידך גיסא ...

סעיף 30(א)(6) לחוק שעות עבודה ומנוחה מוציא מתחולת החוק עובדים שתנאי עבודתם ונסיבותיה אינם מאפשרים למעביד כל פיקוח על שעות העבודה והמנוחה שלהם.(סעיף קטן 5 גם מוציא מתחולת החוק עובדים בתפקידים הדורשים מידה מיוחדת של אמון אישי) בנסיבות בהן העובדים עובדים בלי פיקוח של המעביד (כלומר, הקבלן נותן להם את העבודה אבל הם קובעים בעצמם, למשל, מתי היא תבוצע) ניתן יהיה להניח שחוק שעות עבודה ומנוחה לא יחול עליהם. וכמו שכתב יוסאריאן, חוק הגנת השכר אוסר על תשלום שכר הכולל שעות נוספות למי שחוק שעות עבודה ומנוחה חל עליו ומכאן - אם נסיבות העבודה הם כאלה שמהן ניתן להסיק שחוק שעות עבודה ומנוחה לא יחול על העובדים - ניתן יהיה לשלם להם שכר גלובלי. ניתן גם להסכים כי הוצאות נסיעה יהיו חלק מהשכר הגלובלי (בתנאי שהסכומים יבוטאו בצורה נפרדת בתלוש המשכורת של העובד).
 
גיסא פסיסא.

אם החוק לא חל על העובדים, אז ממילא הוא לא צריך לשלם להם גמול שעות נוספות ואז אין סיבה שהוא יערוך איתם הסכם כזה על שכר הכולל שעות נוספות. לא סביר שכשיש לו 10 עובדים - כולם הם כאלה שהחוק לא חל עליהם. לא הגיוני שכולם יהיו בתפקידי הנהלה או שתפקידי כולם ידרשו מהם מידה מיוחדת של אמון אישי. סוג העבודה (קבלן עבודות חשמל), אומר שלא סביר גם שהם עובדים באופן שאין כל אפשרות לפקח על שעות עבודתם.
 

falkor

New member
עדיין אפשר לשלם גלובלית

עבור השעות הנוספות אבל צריך להפריד את הרכיב הזה מהשכר עבור שעות רגילות ולהקפיד שלא לשלם אותו כאשר העובד אינו עומד לרשות העבודה (כגון בחופש או במילואים). כך אפשר גם לא להתעסק עם הרישום אבל גם לא לשלם את הסוציאליות עבור השעות הנוספות.
 
יש בזה סיכון.

אם העובד יעבוד יותר שעות כך שיגיע לו גמול יותר גדול מהרכיב של ה``גלובלית`` אז הוא יוכל לתבוע את זה ויהיה זכאי לכך.
 

נ.א.

New member
חומר למחשבה

יש לפחות מקרה אחד שבו מתאפשר תשלום אחיד לשעות נוספות וזה על פי הסכם קיבוצי עתיק בענף השמירה. תוספת של 9% לכל השעות פוטרת את המעסיק מחישובי שעות ואחוזים. כדאי לבחון את האפשרות להסכם דומה.
 
אתה יכול לחזור, גם בשם בדוי.

לא נלשין עליך. אבל בשביל לעשות מה שנעשה בענף השמירה צריך הסכם קיבוצי. אתה מציע לקבלן לחתום על הסכם קיבוצי????
 
למה, תחזור על זה כמה שאתה רוצה

וכל פעם ההנהלה והצוות יודו לך מחדש. איך זה נשמע לך? באיזה פורום אחר היו מתייחסים ככה למשתתף קבוע?
 

banji

New member
אז אם ככה...

קודם כל תודה רבה לכם עכשיו לגבי שעות נוספות איך זה עובד בשבוע של 5 ימים 186 וכל שעה נוספת 125% ? ומתי 150% לגבי שבוע של 6 ימים וכו` אנא הדריכו אותי לפני שהעובדים יתחכמו איתי (למרות שאני נותן להם ים של צ`ופרים ובטח לא יעריכו זאת)
 

מר שרי

New member
צימצום שעות העבודה

אני עובד זה שנה וחצי בחברה מסויימת, ומקבל תשלום לפי שעה. בדר``כ הייתי עובד כחמישה ימים בשבוע, כעשר שעות ביום, אבל הלכתי ובאתי כרצוני. עכשיו הבוס שלי אומר לי שיש ימים שהוא לא יזדקק לי (ולמעשה פתאום תהיה לי משרה חלקית במקום משרה מלאה). מותר לו לעשות את זה? (אין לי חוזה עבודה).
 
למעלה