האם זה נכון? אני שואל רק בשביל הידע.

רמי אב

New member
האם זה נכון? אני שואל רק בשביל הידע.

מישהו אמר לי שבציבור החרדי אסור להגיד את המילה טלוויזיה כי זה עלול להזכיר מעשה אסור ופגיעה בברית.
לי זה נראה מוזר כי נראה לי שבציבור החרדי לא מעט גברים מזכירים את המילה אישה, האם מחשבה על אישה לא עלולה להזכיר גם לבוש לא צנוע ולפגיעה בברית?
נראה לי שמה שנכון זה שבשני המושגים האלה אפשר לעשות גם שימוש לטוב, למשל שידוכים כשרים, ולמשל שימוש בשידור טלוויזיה של ערוץ שמשדר דברים כשרים גם אם השידור צריך להיות במקום דרך מקלט טלוויזיה אז דרך האינטרנט.
כי מבחינה עובדתית
שידור שהוא רק קול זה שידור רדיו, גם אם השידור הזה הוא דרך האינטרנט, ושידור שהוא עם קול ועם תמונה זה שידור טלוויזיה, גם אם הוא משודר דרך האינטרנט.

האם אני צודק בזה לדעתכם?
 

אופירA

New member
מנהל
הצעה - כיוון שאלו לא שאלות הלכה

אולי כדאי לשאול אותם בפורום חברתי, כגון "חוזרים בתשובה".
פה כדאי לצמצם את השאלות לשאלות הלכה בלבד.

הצעה נוספת - בשבילך, לאור סוג השאלות שאתה מביא: כדאי לא להתייחס לכל מה שכל מישהו אומר לך.
מתייחסים למישהו שהוא בעל שיעור קומה, ולא לכל מישהו עם כיפה מחוררת או כיפית על הראש.
כלומר צריך לוודא או להרגיש מה יש לו על הראש, אבל לא פחות חשוב - גם מה יש לו בתוך הראש. כלומר - עד כמה הוא רציני באמת.
הקריטריון יכול להיות כזה: שאל את עצמך, אחרי שאתה שומע דבר כזה, האם היית משלם כסף בשביל מידע כזה. האם זה נשמע לך מספיק רציני שהיית יכול לשמוע את זה בשיעור תורה ממרצה בעל שיעור קומה, ולשלם על כך כסף. האם המישהו שאמר, נשמע לך כמו מישהו שהיה יכול להיות מרצה ולתת שיעורי תורה.
כי "מישהו", יכול להיות גם חבר שלך, ואפילו מכר מהשכונה, או מועדון אנו"ש, או אפילו מישהו שפטפטת איתו באוטובוס. אז מאוד תלוי מי המישהו.
ובכלל, דבר ששמעת ממישהו אחד, ומעולם לא שמעת מעוד כמה "מישויים" דתיים שיודעים מה הם מדברים - רוב הסיכויים שהומצא ע"י המישהו, או שנתלש לגמרי מההקשר של הדברים, או ש"למד" את דבריו המלומדים בוויינט ואפילו גרוע מכך, וכד'.
 

רמי אב

New member
הבעיה היא שבפורום חוזרים בתשובה התנאים יותר קשים.

.ולא מתוך רוע.
 

אופירA

New member
מנהל
כלומר למעשה אתה מרגיש שכאן מתייחסים אליך יותר טוב?

ודווקא שם פחות מכילים אותך ומתייחסים אליך ולצרכיך פחות נעים?
אולי אפילו מבינים אותך פחות שם?
אם זה המצב, ופה אתה מרגיש יותר מובן - אז תשאל פה. לא ראיתי שזה הפריע למישהו עד כה. לי בטח שלא מפריע.
 

קליט

New member
יתכן שיש שנמנעים להגיד מילים שהן לא הכי ראויות

זה יכול להיות המילה אישה שכמדומני חסידי גור נמנעים מלהגיד, תראה גם בעיתון המודיע שמקפיד לא לכתוב שמות פרטיים של נשים.
הסיבה היא שהירהור באישה נשואה זוהיא איסור תורה (ולכן יש כמה הקפדות בענייני קדושה, חלקם איסורים מפורשים, וחלקם הם הקפדות שיש להם מקום לפי האדם באשר הוא שם, ויש גם מנהגים, המנהגים מבוססים על מקורות, זה לא קריזות שמישהו המציא) וכתוב בחז"ל ; הרחק מהכיעור והדומה לו, ואיסור ניבול פה הוא איסור חמור מאוד, אז היו כאלה שהקפידו על עצמם הידורים שונים, כל מגזר וההידורים וההקפדות שלו.
 

קליט

New member
ומובן מאליו

שאין לנו דבר נגד הנשים, גם הנשים אמורות לשמור לא ליצור קשר קרוב עם גברים זרים, וככה יש לנו את השלווה שלנו, לא להשתוקק למה שאסור, פשוט לא מתבוננים באישה שהיא זרה לנו,
וגם יש לנו את השקט שהאישה שלנו תישמור על עצמה במקום העבודה וכו' לפי שורה של כללים הלכתיים הגיוניים, וככה אנחנו חוסכים הרבה כאב לב ותשוקות מבלבלות
 

אופירA

New member
מנהל
הבעיה היא ההכללה על כל החרדים... כך נוהג המגזר החרדי? לא!

 


השואל שאל על "הציבור החרדי" ולא על אי אילו מנהגים של חסידי גור, או חסידים כלשהם שמתקלחים עם בגד ים, אלה לא הציבור החרדי , לא מעצבי הדעה שם, לא הפוסקים ובטח שלא הרוב.
 
למעלה