האם זה נכון שסטטיסטית רוב התשובות הנכונות הן תשובה ג´? (מישהו אמר לי פעם: אם אתה מהמר ולא פסלת אף תשובה לך על ג´ סטטיסטית הכי הרבה נכונים הם תשובה ג´) האם זו אגדה אורבנית או שבאמת יש לזה ביסוס?
1. התשובות לכל שאלה מסודרות בצורה אקראית. 2. קורה ואנשים מתחילים לפתור שאלה ויוצא להם א´. וגם בשאלה השנייה. וגם בשלישית. וגם ברביעית. וגם בחמישית. אז מה הם חושבים אוטומטית ? טעיתי איפה שהוא...ונחשו איפה כולם מתקנים תשובה ?? בשאלה האמצעית מתוך הרצף...למה? ככה... 3. אל תתקנו בגלל הסיבה המטופשת הזו... בכלל - אני לא אוהב לתקן... 4. היו לי כמה תלמידים שתמיד (לא משנה מה) הם היו מוציאים פחות מ 4 תשובות נכונות בפרק (לא משנה איזה...). אם הם היו מנחשים את כל הפרק - היה להם סיכוי גדול יותר. וזה מה שהם עשו אחר כך. 5. ואם כבר מנחשים, וצריך לבחור תשובה מתוך הארבע : תמיד לבחור את אותה התשובה לאורך כל הבחינה !!! אל תנסו לגוון את הניחושים שלכם... 6. ולגבי סעיף 5, אז כן - אני ממליץ על ג´...
היה פעם באיזה סרט שראיתי "רמאים". כל ילדים שלוקחים חלק בתחרות אקדמאית בין בתי ספר. והבית ספר שלהם עני ויש בו אוכלוסיות מיעוטים ככה שעקב חוסר אמצעים הם היו הכי גרועים בתחרות אז המדריך שלהם אמר שאם הם לא יודעים את התשובה שיסמנו ג´ בעקביות. מה המסקנה? תסמן גם ב´ בעקביות זה אותו סיכוי
(העצה נוגעת לחלק המתמטיקה), מתבסס על העובדה שבסאט התשובות הממוספרות מובאות בד"כ בסדר כלשהו(עולה או יורד) ולכן האיברים B ו C הם האמצעיים ובעלי הסיכוי הגדול ביותר להתאים לתחום. הסבר שלהם, לא שלי.
האם אתם חושבים שהמרכז הארצי היה צריך את המדריך של מישהו בשביל "לעלות" על זה שאם תשובה מסוימת תחזור על עצמה זה יקל על הניחוש? תורת המבחנים נלמדת בחוגים לפסיכולוגיה באופן מסודר כבר יותר מחמישים שנה. אחד הדברים הראשונים שמלמדים מי שבונה מבחנים זה לדאוג שמנחש שיבחר בתשובה קבועה לא ירויח מזה. לא המציאו את זה במכונים המסחריים להכנה לפסיכומטרי. לא המציאו את זה במרכז הארצי. לא המציאו את זה בבחינות הפסיכומטריות בארצות הברית. מלמדים את זה כבר המון שנים וזה אינו סוד. זה מופיע בכל ספרי הלימוד בתחום. תכניסו לכם טוב לראש: למרות מה שטוענים במכוני ההכנה אין טריקים.
מקודם ציינתי כי מי שמנחש, רצוי שינחש תמיד את אתה תשובה. לא בגלל ההסתברות, אלא בגלל שיש תלמידים שלא יודעים את התשובה בכלל ולא הצליחו לפסול תשובות, ובכלל - כל התשובות נראות אותו הדבר והם צריכים לנחש 1 מתוך 4, ואז הם מתחילים לחשוב (!!!) איזה ניחוש יותר טוב, וזה בזבוז זמן !!! צריך לרוץ הלאה. לכן, אני תמיד מחדיר זאת לתלמידים - נחשו את אותה התשובה ואל תתברברו