האם זה פשוט באופיים של פורומים?

י ע נ ק ל

New member
האם זה פשוט באופיים של פורומים?

אין זה סוד שהפורום הזה קצת רדום בזמן האחרון. אולי זה ענין של מזג האויר שעם בוא האביב מושך אותנו החוצה, רחוק מהמקלדת; אולי הפורום נופל קורבן למצב הרוח הלאומי. ואולי משהו אחר, אפילו פשוט יותר, מתרחש. רוב המשתתפים בפורום הזה הם אנשי חינוך (מן הסתם). כולנו עסוקים במירוץ לסיים את שנת הלימודים לפני שנתמוטט באפיסת כוחות, והמשאבים שלפני חודש או חודשיים עמדו לרשותנו בשביל הפורום מתייבשים. אם כל המשימות שדורשות טיפול והתייחסות, למי יש כוח לפורומים? האם פורום חינוכי ציבורי נידון לתקופות של גאות ושל שפל בהתאם למצב הכוחות של אנשי החינוך שמאיישים אותו? האם עלינו ללמוד שכמו שמערכת החינוך מכריזה על "החופש הגדול", כדאי גם לנו לדומם את השיח בתקופות מסויימות כדי שנוכל לחזור בכוחות מרועננים בהזדמנות אחרת? האם יש כאן חוקיות למחזוריות ההשתתפות שעלינו להכיר בה כדי שהיא לא תנצח אותנו? אשמח ללמוד מהנסיון של אחרים - לא רק בפורום הזה, אלא גם בפורומים אחרים של היום ומהעבר. האם יש מסקנות משמעותיות שכדאי לנו להסיק מהנסיון הזה? ואולי כולם כבר נמצאים בחופשה ואף אחד לא קורא את ההודעה הזאת???
 

sarit11

New member
ליענקל הדאגן והספקן

אז קודם כל - דווקא היה מי שקרא את הודעתך... אני חושבת שהדינמיקה בפורומים (זה ואחרים) דומה לדינמיקה בחיים. בהתחלה יש הרבה התלהבות אז כולם משתדלים יותר. אחר כך נרגעים. אז חלק קורא ולא מגיב מייד וחלק מבקר לעתים רחוקות יותר. כאשר יש נושא חדש שמלהיב או מרתק - אנשים מגיבים אליו יותר. יחד עם זאת, לדעתי צריך להירגע מהפגנת נוכחות בכל מחיר. אז קצת רדום - לא נורא. זה עדיין פורום שמעלה נושאים מעניינים ולחבריו חש מה לומר.
 

עתר

New member
שאלת מליון דולר../images/Emo106.gif

בחינת איכותו של פורום היא אכן בעייתית. וזה הרי לא חדש. המידע החסר לגבי המשתתפים הרואים ובלתי נראים עלול להטעות ולפיכך הערכת הפורום על פי מספר התגובות אינה יכולה להיות מדד בלעדי. אני חושבת שאיכות הפורום היא בעצם נוכחותו. העובדה שבעת הצורך יש לאן לגשת, לשאול, להתייעץ וגם לקבל תגובות מאנשים העוסקים בתחום ומוכנים לשתף ולהשתתף - היא הייחודית בעיני. הערכת הפורום על פי קצב ההודעות שבו או על פי מספרן מחמיצה לטעמי את הנקודה הייחודית הזו ומהווה בעצם שריד להערכת דיון המתנהל בדרכים מסורתיות אני מוצאת שהפורום הנוכחי איכותי מבחינת ההתיחסויות שבו לנושאים הקשורים ללמידה מרחוק על ידי אנשים העוסקים בכך ולומדת ממנו הרבה. אין באפשרותי להגיע למידע הזה ואף לתרום לו בדרך אחרת.
 
נראה לי שיש היגיון במחזוריות

לפורום הנוכחי יש מספר מטרות, גם לשמש כתובת לאנשים המתלבטים בנושא למידה מרחוק, גם להיות "בימת דיון" לשאלות שיש לנו שעובדים ולומדים את הנושא. כך שנשמע לי הגיוני שאנשים יבקרו וישתתפו כשיש להם צורך, או כשיש להם מה להגיד. יש גם השתתפות שאינה נצפית. כמשתתפת בפורום של חנן -חינוך אחר- אני יכולה להעיד על עצמי שהיו חודשים שרק נכנסתי ללא השתתפות פעילה וגם כיום, אם אין לי מה לומר אני רק צופה. אני מניחה שזה קורה גם לאחרים.
 
יענקל היקר

פורום יכול להיות דבר מעייף אבל כשמישהו צריך אותו (כגון שאלה למומחה) (אנשים כמקור מידע ראשי ברשת) אין יקר ממנו...
 

י ע נ ק ל

New member
לדוגמה ...

וריד פתוח בבית חולים? אכן, כשנכנסים לניתוח פותחים וריד לעת הצורך. אבל בכל זאת צריכים מדי פעם להזרים בו קצת נוזלים כדי שהוא יישאר שמיש. אבל אולי יש בכל זאת בעיה נוספת. רבים מאיתנו משתתפים בפורומים רבים, גם בתוקף תפקיד וגם מתוך ענין. כמה ורידים אפשר לפתוח מבלי שנתחיל להתבלבל בין הנוזלים השונים ולאן כולם זורמים?
 

smadime

New member
צפייה והשתתפות

כפי שרחל כתבה אני צופה בפורום הזה מיום עלייתו לאויר, הרבה סבלנות. רואה כיצד העיסוק בו הוא בתחום הרלוונטי לו, וכיצד ישנם אנשים המחפשים את התשובות (המידעניות - שאינן דוקא מעינינו של פורום זה, לדעתי, אך יש למצוא מקום בתפוז או בקהיליות אחרות). בכל מקרה, הקריאה מעניינת אותי. אני צופה בו משום שאנחנו במכללת עמק הירדן מעונינים להכנס ל"פרויקט" הנקרא למידה מרחוק, ובתור מידענית, המצויה בספריית המכללה, העיסוק וההתלבטויות מעסיקות גם אותי. ההודעות וההתלבטויות העולות במקום הזה - מעסיקות את כל מי שעוסק בהוראה ומעוניין להתנסות בשילוב דרכים נוספות. אתה צודק בכך שבשבוע האחרון ישנה "עצירת שיחות", אולם צריך לדעת שעדיין ישנם אנשים הבודקים, קוראים ולא תמיד פעילים, למענם אני חושבת שאחראית הפורום אולי צריכה ליזום נושאים לשיחה, כדי להעלות למודעות או לדיון תחומים רלוונטים. יום טוב- והמשך עשייה
 
smadime שמחה שנחשפת ../images/Emo13.gif

ואשמח אם תספרי לאיזה כיוון אתם מתכוונים להתפתח בכמללת עמק הירדן. אספר לך בסוד שאני במתכוון לא תמיד מתערבת ומנווטת אלא זזה הצידה ומאפשרת מרחב למשתתפים אחרים. זאת באופן שונה מפורומים אחרים שלי. בתחילת דרכי בלמידה מרחוק חשבתי שמנחה צריך להיות מאד דומיננטי ולנווט ולהוביל את הדיון. במשך הזמן הבחנתי שלדומיננטיות יתר יש חסרונות ולעתים מרצה צריך לתת למשתתפים אחרים להגיב , להעלות דברים לדיון ואפילו להוביל דיון. זה נכון לפורום לימודי ועל אחת כמה וכמה כאן. באשר למידענות: צודקת, אבל זה עניין להנהלת הפורומים של תפוז. יתכן שהשם של הפורום מטעה אנשים לחשוב שיש כאן עזרה מרחוק.
 
גם ליענקל

רחל - אני חושבת שמציאת האיזון הנכון בין התמיכה והמשוב לבין הישיבה על הגדר - זוהי כל התורה כולה. וליענקל המודאג - לא שמת לב שהדברים שלך הם בהחלט סוגיה חינוכית הקשורה לתהליכי למידה מתוקשבת - ואם יימצא מתנדב לסכם את התגובות בשרשור - גם תמצא כאן התרחשות לימודית.
 
אביגיל, מסכימה כמעט עם כל מילה...

למעט עניין הסיכום. אני חייבת להתוודות שלנהל פורום ציבורי עם קהל מגוון זו התנסות מאד מעניינת , אבל אני מנסה לא להיות "מורה", אלא "משתתפת מן השורה" עם נכונות לעזור ולתרום משלי (בגבולות מטרות הפורום ובהזדמנות זו: הסליחה עם אלו שפונים לכאן בנושאים מידעניים אחרים ולא נענים, מתוך בחירה שלי לא להפוך את הפורום לפורום מחפשי אתרים).
 
למעלה