האם זו טיסת מכשירים???

האם זו טיסת מכשירים???

יש לי שאלה לחברי הפורום. לפני כ-3 שבועות טסתי לקפריסין. נתוני מזג אויר שקיבלתי היו cavok. הטיסה היתה בשעת צהריים. לאחר המראה טיפסתי ל 6500 רגל, לולוקס. הבעיה היתה, שהראות היתה אכן מעל 8 ק"מ, מה שמגדיר את הטיסה כטיסת VFR, אך בגלל ערפילי חום, מה שאני קורא מזג אויר "מרק", לא ראו שום קו אופק, או איזה ענן לרפואה שעל פיו אפשר היה ליצב את המטוס. כמובן שמיד הכנסתי ראש למכשירים, וממש עד כ- 5 מייל מהאי, הייתי דבוק למכשירים, תוך כדי טיסת מכשירים ונווט במשך קצת למעלה משעה. הייתי טייס יחיד, הטייס האוטומטי מקולקל, ואני אשקר אם הרגשתי ממש נוח. כל הסטה קטנה של המבט מהמכשירים, לשם כיול מכשיר קשר וכיוצא בזה, היתה מיד גורמת לסטיה מהמסלול או הפלת כנף. כמובן שהחברים מאחור לא חשו בכלום, וטענו שהטיסה נהדרת, אבל אני הרגשתי לא נוח, והזעתי כדבעי, למרות שאחרי זמן קצר חשתי הרבה יותר בטוח, אבל הריכוז היה קשה. השאלה שלי היא, האם הטיסה היא טיסת מכשירים (כפי שאכן באמת היה) למרות שעל פי החוק, התנאים היו של כללי טיסת ראיה. אני חייב לציין שאת גלי הים למטה, לא היה לי בעיה לראות.... מה חושבים על כך חברי הפורום אני חייב לציין שאין לי רשיון מכשירים, אבל יש לי למעלה ממאה גיחות לקפריסין, עשיתי בחינות תאוריה למכשירים, ויש לי כ15 שעות לימוד מכשירים, חוץ מכ- 550 שעות.
 
לא יודע מה בראסמי.... אבל

אם לא יכולת להטיס לפי אופק והכנסת את הראש לתא - כי לא היתה לך ברירה אז הטיסה בהחלט היתה טיסת מכשירים! אל תדאג לגבי הרישום - אף אחד לא בודק את זה ANYWAY... בפרטי עושים לך 3 שעות מכשירים בדיוק בשביל מצב כזה שאם תתקע עם הזין ביד , לפחות יהיה לך משהו ... איזה קלף כלשהו בשרוול. אולי היית צריך לשקול לבקש הנמכה אולי או חזרה , על אף הבאסה. אני ניסיתי פעם להטיס מטוס בתנאי מכשירים מלאים וזגזגתי כמו משוגע! כמו שסיפרת - כל דבר הכי קטן שהוציא אותי מהריכוז גרם לי למצוא את המטוס בהטיה כלשהי,הנמכה או טיפוס. למזלי הטייס שלידי היה נורא נחמד וסבלני,ונתן לי לנסות להתמודד , לפני שהגעתי לכדי רוויה. החוויה שלך נשמעת מפחידה משהו! מזלך שלמדת קצת מכשירים, אני מניח שאחרת המצב עלול להראות אחרת. אני לא זוכר איפה שמעתי את זה , אבל לקנדי קרה אותו דבר בדיוק. טיסת ראיה, אובך נוראי... אישתו התעקשה ...הם המריאו...ורטיגו... ואז ספלאש וגמרנו. לגמור במיים עם אישתך זה לא תמיד חוויה שמגוונת את חיי הנישואין.
 
IFR flight.

Hi Azriel, You flew in VMC conditions. the forecast and actual was VMC, you were able to maintain VFR conditions, you could see other planes if they were there, so it is legal VFR. You had problems seeing the horizon so you used the instruments for helping you to fly. if it was solely, only, with referance to the instruments then it was IFR, but you said you were able to look outside a bit and see the water, clouds if there were any, and so on and know where is the horizon. You also said you were looking at the instruments until 5 miles from the island. In VMC, flying VFR or even IFR, you should look outside for other planes. If you fly the way I think is right, by triming the plane and NOT HOLDING the control stick, the plane should fly nicely and you only have to correct it from time to time. So when you touch the radios or do anything else, NOTHING will happen to the plane because you don´t touch it anyway. if you had haze then there was a high system pressure and the air was stable, so you could have even taken off and landed without HOLDING THE STICK. Just used the trim and engine and rudder. .For you all, don´t try this at home as they say If you want, we can fly together and I can show you how it is done. תקנות הטיס (רשיונות לעובדי טיס) חלק א - פרק ראשון הגדרות: "זמן טיסת מכשירים" - אותו חלק מזמן הטיסה שבו הטייס מטיס כלי טיס תוך הסתמכות על מכשירי כלי הטיס בלבד ללא נקודת סמך חיצונית. As you can see, nothing about Navigation, only flying the plane. Also, nothing about the weather. So, if you were in VMC conditions, and had some reference outside the cockpit to see clouds and water and so on, it is not 100% by instruments. Shlomo Zelkine, NY 207561-055 [email protected]
 
על כך נאמר...

אין חכם כבעל נסיון ואין בעל נסיון שאין לו מזל. מתי הבחנת שאין לך אופק? חשבת על 180 חזרה לארץ? אין לך הגדר מכשירים ולכן לא תוכל לרשום את השעות הללו כשעות מפקד בזמן טיסת מכשירים. ומאחר שלא היה לך טייס בטחון לא תוכל לרשום גם כמתלמד מכשירים.
 

גד יצחק

New member
לוקץ ידידי לא יכלתי להתאפק

כללי יסוד בטיסת מרחב CROSS COUNTRY FLIGHT ביציאת כוון בדוק ג´ירו הכרז ובדוק גובה וכוון בנתיב קזז מטוס מד פניה ונטיה ואופק ממורכזים סריקה מכוני מנוע +החלף מיכל דלק לפי צורך בדוק COM NAV לפי תוכנית טיסה דווח קשר באם צריך בהמשך תיקוני גובה קלים בעזרת מנוע או מקזז כוון לירט רדיאל וא תקון לנקודה קרקעית בשלב זה הטסה עדינה בעזרת כריות אצבעות הידים לצורך תיקונים עדינים עד כאן טיס VFR הטסת מכשירים בקע הנ"ל זהה אך רק מעלה את הרמה של הטיס בהטסה מקוזזת כל יתר הדברים בטיסת מכשירים במרחב דנים בהבנת המרחב וקבלת החלטות ע"פ מפות דפיות הוראות בקשר וישומם ע"י הטייס שנעזר במכשירי ה NAV ללא תלות בקשר עין לנק´ חיצונית
 
למעלה