עזריאל לוקץ
New member
האם זו טיסת מכשירים???
יש לי שאלה לחברי הפורום. לפני כ-3 שבועות טסתי לקפריסין. נתוני מזג אויר שקיבלתי היו cavok. הטיסה היתה בשעת צהריים. לאחר המראה טיפסתי ל 6500 רגל, לולוקס. הבעיה היתה, שהראות היתה אכן מעל 8 ק"מ, מה שמגדיר את הטיסה כטיסת VFR, אך בגלל ערפילי חום, מה שאני קורא מזג אויר "מרק", לא ראו שום קו אופק, או איזה ענן לרפואה שעל פיו אפשר היה ליצב את המטוס. כמובן שמיד הכנסתי ראש למכשירים, וממש עד כ- 5 מייל מהאי, הייתי דבוק למכשירים, תוך כדי טיסת מכשירים ונווט במשך קצת למעלה משעה. הייתי טייס יחיד, הטייס האוטומטי מקולקל, ואני אשקר אם הרגשתי ממש נוח. כל הסטה קטנה של המבט מהמכשירים, לשם כיול מכשיר קשר וכיוצא בזה, היתה מיד גורמת לסטיה מהמסלול או הפלת כנף. כמובן שהחברים מאחור לא חשו בכלום, וטענו שהטיסה נהדרת, אבל אני הרגשתי לא נוח, והזעתי כדבעי, למרות שאחרי זמן קצר חשתי הרבה יותר בטוח, אבל הריכוז היה קשה. השאלה שלי היא, האם הטיסה היא טיסת מכשירים (כפי שאכן באמת היה) למרות שעל פי החוק, התנאים היו של כללי טיסת ראיה. אני חייב לציין שאת גלי הים למטה, לא היה לי בעיה לראות.... מה חושבים על כך חברי הפורום אני חייב לציין שאין לי רשיון מכשירים, אבל יש לי למעלה ממאה גיחות לקפריסין, עשיתי בחינות תאוריה למכשירים, ויש לי כ15 שעות לימוד מכשירים, חוץ מכ- 550 שעות.
יש לי שאלה לחברי הפורום. לפני כ-3 שבועות טסתי לקפריסין. נתוני מזג אויר שקיבלתי היו cavok. הטיסה היתה בשעת צהריים. לאחר המראה טיפסתי ל 6500 רגל, לולוקס. הבעיה היתה, שהראות היתה אכן מעל 8 ק"מ, מה שמגדיר את הטיסה כטיסת VFR, אך בגלל ערפילי חום, מה שאני קורא מזג אויר "מרק", לא ראו שום קו אופק, או איזה ענן לרפואה שעל פיו אפשר היה ליצב את המטוס. כמובן שמיד הכנסתי ראש למכשירים, וממש עד כ- 5 מייל מהאי, הייתי דבוק למכשירים, תוך כדי טיסת מכשירים ונווט במשך קצת למעלה משעה. הייתי טייס יחיד, הטייס האוטומטי מקולקל, ואני אשקר אם הרגשתי ממש נוח. כל הסטה קטנה של המבט מהמכשירים, לשם כיול מכשיר קשר וכיוצא בזה, היתה מיד גורמת לסטיה מהמסלול או הפלת כנף. כמובן שהחברים מאחור לא חשו בכלום, וטענו שהטיסה נהדרת, אבל אני הרגשתי לא נוח, והזעתי כדבעי, למרות שאחרי זמן קצר חשתי הרבה יותר בטוח, אבל הריכוז היה קשה. השאלה שלי היא, האם הטיסה היא טיסת מכשירים (כפי שאכן באמת היה) למרות שעל פי החוק, התנאים היו של כללי טיסת ראיה. אני חייב לציין שאת גלי הים למטה, לא היה לי בעיה לראות.... מה חושבים על כך חברי הפורום אני חייב לציין שאין לי רשיון מכשירים, אבל יש לי למעלה ממאה גיחות לקפריסין, עשיתי בחינות תאוריה למכשירים, ויש לי כ15 שעות לימוד מכשירים, חוץ מכ- 550 שעות.