האם חובה להישמע לחברת הביטוח של מי שגרם לי נזק רכוש?

אננידו

New member
האם חובה להישמע לחברת הביטוח של מי שגרם לי נזק רכוש?

רכשתי רהיטים מחברה גדולה. המובילים גרמו עם הרכב שלהם לנזק בשווי אלפי שקלים לרכוש שלי ואני שוקלת איך לתקן. יש בידי תמונות של התאונה.
המובילים פתחו תביעה בחברת הביטוח של הרכב, שרוצה לשלוח שמאי ואולי גם לבצע את התיקון. הבעיה שהאינטרס שלהם להוציא מינימום כסף, בעוד האינטרס שלי לקבל תיקון איכותי ע"מ להשיב את המצב לקדמותו (להבהיר - אני לא בקטע של לרמות ולנפח מחירים - אלא רק לקבל תיקון איכותי במידה מספקת!)
  1. האם אני חייבת לבצע תיקון דרכם, או עדיף שאקבל הצעות מחיר מבעלי מקצוע שאני סומכת עליהם ואבצע את התיקון, ואח"כ אתבע את הביטוח?
  2. ובכלל, למה לתבוע את הביטוח? נראה לי שמי שאחראי מבחינתי היא חברת הרהיטים שהמובילים הם שלוחיה, ואני צריכה לתבוע את עלות התיקון מהם. ההתחשבנות שלהם מול חברת ההובלות והביטוח היא עניןן שלהם, לא שלי.
  3. מכיוון שזמן האספקה של הרהיטים היה ארוך, קיבלתי מהחברה צ'ק בטחון (כתוב כך על הספח, על הצ'ק עצמו אין ציון שהוא לבטחון בלבד). במידה וחברת הרהיטים לא תסכים לשלם את עלות התיקון, האם חוקי לפדות את צ'ק הבטחון ולהחזיר להם את ההפרש?
תודה רבה
 
תביעת נזק מגורם מבוטח וריבוי אחראים פוטנציאליים

שלום רב,
שאלתך מעוררת מספר סוגיות ונתייחס אליהן כסדרן ההגיוני -
ראשית - האחראי יכול להיות החברה ממנה רכשת את הרהיטים, אם הרכישה כללה הובלה לביתך. במקרה כזה העיסקה היתה - "הספקת רהיטים תקינים וחדשים בבית". אם את שכרת את המובילים בעצמך - הבעיה היא שלך (לא נראה לי שזה המצב והתוספת היא כדי להבהיר שאם לא את שכרת את המובילים אז לא את אחראית עליהם).
משכך, ומשהאחריות היא על הספק, את יכולה לממש את השיק שנמסר לך, בדיוק לצורך זה (למרות שמשיקולים של דיני שטרות - לא ברור אם זה יועיל מבחינה פרוצדורלית).
מבחינת חברת הביטוח של המובילים או הספק - לך אין שום מחוייבות כלפיה, למעט המחוייבות שיש לך כלפי הספק לשתף פעולה באופן סביר.
מכל מקום - אין לך שום סיבה להסתפק בתיקון לא מעולה. רכשת רהיטים חדשים ואין שום מקום לדרוש ממך להסתפק ברהיטים מתוקנים.
 
למעלה