האם חולה אלצהימר שרוב הזמן שוכב זקוק

פרץ 7

New member
האם חולה אלצהימר שרוב הזמן שוכב זקוק

זקוק למזרון מיוחד? ואם כן מה מומלץ?

תודה
 
למה הוא שוכב רוב הזמן?

אלא אם הוא באמת בנשימותיו האחרונות, אין שום סיבה שישכב.
הוא זקוק שיקימו אותו לישיבה ואף הליכה אם מסוגל עדיין לעמוד וללכת. אלצהיימר כשלעצמו אינה סיבה קבילה לשכב כל היום במיטה ותפקיד מי שמטפל בו לדאוג לכך שלא ישכב כל היום במיטה. יתר על כן, אפילו אם היה במצב כל כך רע שהיה מחובר לזונדה ולחמצן 24 שעות ביממה- גם זו לא סיבה קבילה לא לקום מהמיטה. זה שהוא לא רוצה, לא סיבה קבילה!
אם הוא מסתובב לבד במיטה הוא לא זקוק לאיבזור מיוחד.
 

פרץ 7

New member
אני מגזים ,,,,אבל שוכב המון,חלק מהזמן יושב,,

הולך רק עם עזרה,מבין את חשיבות התנועה,

במיטה כמעט לא זז
 
נכון, זה קשה

אבל צריך לעשות את זה בכל זאת. הפרנציפ זה להושיב אותו ולהשאיר אותו לשבת שעתיים כל פעם. לא צריך לרוץ להכניס ולהוציא אותו מהמיטה כל היום. מספיק פעמיים ביום. שהמטפל יקח אותו החוצה בכיסא גלגלים לטייל. תושיבו אותו לפני האוכל ושישאר לשבת אחרי האוכל שעתיים. לא צריך כל היום להרים ולהוריד אותו, אבל אם מורידים כבר מהמיטה, שישאר ככה פרק זמן, אפילו אם הוא מנג'ס וחופר שהוא רוצה לשכב שוב- לא. יש לו כל החיים להיות במיטה.
 
מזרון מיוחד

ידידתי עוגי שכחה שיש גם לילה...

אלפי רעייתי האהובה ז"ל היתה חולת אלצהיימר ונפטרה מפצעי לחץ, למרות שהיתה מטופלת ע"י מטפל ומטפלת מעולים ומסורים.

שנה לפני שנפטרה יצאו לה פצעי לחץ באחת הרגליים והודות לטיפול המדוקדק הפצע החלים. אני מציין זאת בכדי שתדעו כמה היינו רגישים לנושא פצעי לחץ (גם חבר שלי שחלה באלצהיימר נפטר מפצעי לחץ).

אלפי היתה בכסא גלגלים בשעות היום, עם מושב מיוחד וגם במיטה. כשלושה שבועות לפני פטירתה, נראתה סובלת. לא נראו פצעים והיינו בטוחים שהיא סובלת מזיהום בדרכי השתן (לא היה טעם באותו שלב לטרטר אותה עם בדיקות).

כשבוע לפני פטירתה ראיתי בטלויזיה ראיון עם מומחה שאמר/ה שיש פצעי לחץ שיוצאים מפנים החוצה, כך שהם קיימים לפני שרואים אותם. נבהלתי והחלטתי שליתר בטחון אקנה מזרון מיוחד למיטה ועשיתי מחקר באינטרנט.
אלפי נפטרה מפצע איום בטוסיק, שפרץ יום לפני מותה, לפני שקניתי את המזרון. אבל זכור לי שהגעתי למסקנה שצריך לקנות מזרון שעולה אלפי שקלים וכי המזרונים הנפוצים שעולים מאות שקלים הם השלייה.

מוות מפצעי לחץ הוא איום !!!
 
אני מצטערת לשמוע

גם סבתי ז"ל נפטרה מפצעי לחץ, למרות שמחלות הרקע שלה היו בכל מקרה הורגים אותה בצורה זו או אחרת.
לגבי מזרון, המזרון למניעה והקלה בפצעים הוא מזרון דינמי. סוג של "מזרון אוויר". אבל האמת היא ששום מזרון בעולם לא יכול למנוע או לטפל בפצעי לחץ מרגע שהם שם.
"האשם" בפצעי לחץ הוא לא רק השכיבה או חוסר התזוזה הממושכים, אלא גם גורמים תורמים נוספים שאין עליהם שליטה ישירה, למשל, ירידה ברמת אלבומין בדם, שנובעת מחוסר תזונה שנובע מסרוב\ חוסר יכולת החולה לאכול, אפילו עם הזנה אנטרלית ותוספי תזונה (כמו אנשור ודומים לו) ותוספת מינרלים, ויטמנים ועוד- קשה מאד להתגבר על חסרים תזונתיים, התייבשות-שוב, מחוסר יכולת\ רצון לאכול ולשתות, וכמובן מזרימת דם לקויה עקב נזק פנימי לכלי הדם (מה שקורה בכל מקרה לכולם בדרגה כזו או אחרת, כולל אנשים בריאים) עם הגיל והמצב.

בנוסף למזרון דינמי ושימור תזונה ומאזן נוזלים, חשוב גם לשמור על העור באופן ישיר, כלומר לשמור על האזור יבש אחרי רחצה, ולשמן את העור שנוטה ליובש ונעשה עדין ושברירי, קרם גוף, וזלין, או משחות מיוחדות בהתאם לצורך הספציפי.
 
נכון

אבל לדעתי הכי חשוב למניעה או דחייה בזמן, זה מזרון מיוחד ובמקביל מושב מיוחד בכסא גלגלים או כורסה.
 
פריחה

קלה בישבן מזיעה או חוסר שליטה על הסוגרים, או חיתול- התחלה של פצע לחץ.
אדמומיות קלה בישבן שלא חולפת בשינוי תנוחה- התחלה של פצע לחץ.
אודם ברגליים מאי ספיקה של כלי דם- יכול להיות התחלה של פצע לחץ.
שלפוחיות שמתפוצצות- התחלה של פצע לחץ.
זיהוי מוקדם!
 

פרץ 7

New member
תודה רבה על התגובות..

את רוב הדברים אנחנו מישמים..שנה טובה וחתימה טובה.
 
למעלה