האם חוק "השכירות ההוגנת" הוגן?
היום הוצג תזכיר חוק השכירות ההוגנת שמגדיר את זכויות השוכרים מול המשכירים וביניהם את ההגבלה של איסור להעלות את שכר הדירה משנה לשנה ביותר מ2%. http://www.globes.co.il/news/articl...=2&utm_medium=email&utm_campaign=globesAlerts
השאלה היא האם החוק הוגן כלפי המשכירים. גם ככה הרווח השנתי מהשכרת דירות ביחס לערך הדירה לו היתה נמכרת בארץ נחשב לנמוך ביחס לחו"ל ובמיוחד דווקא איפה שהשכירות יקרה כמו תל אביב וירושלים כי כמה שלא ייגבו על שכירות הדירות בערים האלה מאוד יקרות לרכישה. אפשר לראות איך למשל ערים כמו קריית שמונה או בקריות היתה תשואה הרבה יותר טובה מתל אביב. http://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3640715,00.html
ייתכן שדווקא חוק עם הגבלת העלאת השכר ישמח את מי שנאלץ לחיות בשכירות במרכז, אבל זה שוחק עוד יותר את הרווחים של בעלי הדירות וגם יכול לפגוע במי שמחזיק דירות להשקעה בפריפריה ולא יוכל להגדיל את הרווחים מהשכירות. התוצאה תהיה שפחות אנשים ירצו להחזיק בדירות להשכרה, בזמן שכרגע אין בארץ כמו בחו"ל הרבה דירות ציבוריות להשכרה או חברות פרטיות המנהלות קומפלקסים שלמים של דירות להשכרה. נכון שיאיר ליפד קידם כמה מיזמים של דירות להשכרה כחלק מהחזון שלו להקים עד 150,000 דירות להשכרה, אבל כרגע אי אפשר להסתמך על פרוייקטי הדיור להשכרה העתידיים כשמדברים על מימוש חוק השכירות ההוגנת כבר בהווה (מינואר 2015 עד ינואר 2020, חוק זמני ל5 שנים).
היום הוצג תזכיר חוק השכירות ההוגנת שמגדיר את זכויות השוכרים מול המשכירים וביניהם את ההגבלה של איסור להעלות את שכר הדירה משנה לשנה ביותר מ2%. http://www.globes.co.il/news/articl...=2&utm_medium=email&utm_campaign=globesAlerts
השאלה היא האם החוק הוגן כלפי המשכירים. גם ככה הרווח השנתי מהשכרת דירות ביחס לערך הדירה לו היתה נמכרת בארץ נחשב לנמוך ביחס לחו"ל ובמיוחד דווקא איפה שהשכירות יקרה כמו תל אביב וירושלים כי כמה שלא ייגבו על שכירות הדירות בערים האלה מאוד יקרות לרכישה. אפשר לראות איך למשל ערים כמו קריית שמונה או בקריות היתה תשואה הרבה יותר טובה מתל אביב. http://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3640715,00.html
ייתכן שדווקא חוק עם הגבלת העלאת השכר ישמח את מי שנאלץ לחיות בשכירות במרכז, אבל זה שוחק עוד יותר את הרווחים של בעלי הדירות וגם יכול לפגוע במי שמחזיק דירות להשקעה בפריפריה ולא יוכל להגדיל את הרווחים מהשכירות. התוצאה תהיה שפחות אנשים ירצו להחזיק בדירות להשכרה, בזמן שכרגע אין בארץ כמו בחו"ל הרבה דירות ציבוריות להשכרה או חברות פרטיות המנהלות קומפלקסים שלמים של דירות להשכרה. נכון שיאיר ליפד קידם כמה מיזמים של דירות להשכרה כחלק מהחזון שלו להקים עד 150,000 דירות להשכרה, אבל כרגע אי אפשר להסתמך על פרוייקטי הדיור להשכרה העתידיים כשמדברים על מימוש חוק השכירות ההוגנת כבר בהווה (מינואר 2015 עד ינואר 2020, חוק זמני ל5 שנים).