האם חנות אינטרנט צריכה לכבד מחיר שנכתב בטעות?

אין ברכה בדבר שניקנה לא ביושר

יש לי ניסיון של 68 שנים .
של חברים ידידים שקנו לא ביושר
איפו הם ואיפו אני
כול טוב לכם
חג אורים שמח
זכור מה שכתב קרמר
היושב בצרומים רושם וזוכר הכול
 
אייס זה חברה

לפקידים לא משנה כול כך בכמה תיקנה
אבל אדם בודד שטעה בהצגת מחיר
ויש לו עסק של אדם אחד
מפסיד . אז למה ליגזול את לחמו ????
כך אני רואה את התמונה של גזל
בחסות החוק
 

itaibsn

New member
האם חנות אינטרנט צריכה לכבד מחיר שנכתב בטעות?

שלום, לפני כשבוע וחצי (ביום שישי black friday) נכנסתי לאתר ZAP במטרה לחפש מחשב נייד. לאחר חיפוש קצר מצאתי את המחשב הזה בחנות אינטרנט: https://www.pc365.co.il/product-1952-Dell_Latitude...;כאמור, המחיר היה 3989 ש"ח (לא כמו עכשיו). החלטתי שאני רוצה את המוצר. התחלתי בתהליך רכישה באתר נתתי את כל פרטיי, ובבחירת אמצעי תשלום בחרתי בהזמנה טלפונית וקיבלתי הודעה שיחזרו אלי לקבלת פרטי אשראי. גם קיבלתי מייל (מצורף בתמונה) עם כותרת: אישור הזמנה מס XXX, ובפנים כל פרטי ההזמנה, פרטי חשבונית, פרטי משלוח ותודות שבחרתי לרכוש את המוצר. כשהגיע יום ראשון על הבוקר קיבלתי טלפון מהחנות שאמרו שהייתה טעות במחיר והם מבטלים את ההזמנה. לפי מה שאני מכיר, כשחנות מפרסמת מחיר שגוי הם צריכים לעמוד בו למרות הטעות וזה גם מה שאמרתי לבחור בטלפון. השאלה מה אני יכול לעשות עכשיו? האם יש לי עילה לתביעה?





 
מה אתה רוצה ? מפרסם בכול הפורומים

בעל עסק טעה . לא מעוניין לימכור לך
לא לקח מימך שום אגורה . אז מה אתה רודף בצע
למה שהוא יפסיד . ??
אולי זה הייה תריק שיווקי .
אתה רוצה ששופט יחריח אותו כן שימכור לך ?
היושב במרומים לא אוהב דברים כאלה . של אי יושר
אני לא דתי . אבל תתנהג ביושר .
ולא להיות רודף בצע
בוקר טוב
 

itaibsn

New member
תודה על תגובתך!!

עכשיו ממש עשית לי ממש כשק לטבוע אותם
 
מה המחיר "הנכון" לדעתם?

יש שני חוקים מתגשים - אחד זה חוק הגנת הצרכן, שאכן קובע כי "המחיר המחייב של טובין יהיה המחיר שהוצג עליהם בהתאם להוראות סעיף זה, אף אם מחירם בקופה גבוה מהמחיר האמור".

מצד שני, חוק החוזים קובע, לגבי טעות, כי "מי שהתקשר בחוזה עקב טעות וניתן להניח שלולא הטעות לא היה מתקשר בחוזה והצד השני ידע או היה עליו לדעת על כך, רשאי לבטל את החוזה".

בפסק דין שדומה למה שתיארת, נפסק כך:

"השאלה בעיקרה פשוטה היא. אתר אינטרנט מציע למכירה מוצר במחיר נקוב, אך מצהיר כי יש צורך באישור סופי של האתר לקנייה. הקונה מבקש לקנות את המוצר ואז מסתבר שבטעות נרשם באתר המחיר הלא נכון על המוצר. האם "יקוב המחיר את המוצר" כדברי הקונה וזכותו לקנות אותו במחיר הנקוב? או שמא "טעות לעולם חוזרת" כדברי מנהל החברה בעלת האתר?

התשובה היא שחוק הגנת הצרכן חל גם על אתרי אינטרנט על כל דרישותיו וסעיפיו. תוצאה זו מתחייבת הן מלשון החוק והן מתוקף מדיניות ציבורית נכונה, הכל כפי שיוסבר להלן. ממילא במקרה שלפנינו זכותו של הקונה לדרוש את קיום העיסקה במחיר שנקבע

על אתרי מכירה באינטרנט המותאמים לכך, חלים דיני הגנת הצרכן ולא דיני החוזים (כמובן, בהתאם להגדרת המונח "צרכן" בחוק הגנת הצרכן)..."
 
למעלה