האם חשבו על חלופות?

ש מים

New member
האם חשבו על חלופות?

מבחינה תכנונית נטו וגם כלכלית, אני די מסכים עם חולדאי ועם המתכננים, אבל - מה עם החלופות
בכל מקרה של פינוי יש לחשוב גם על בינוי, על מציאת חלופות מיקום למפונים/מתפנים (ע"ע השוק הסיטונאי בת"א). האם מישהו יודע לאן אמורים להתפנות המוסכים? (אגב, אני מאלה שלא מסכימים עם התפיסה ש-"אזור מוסכים" הוא שם נרדף לעליבות פיזית ואזור נחות. תכנון נכון ופיקוח הדוק יכולים להפוך "אזור מוסכים" ל-"אזור הייטק", ולדעתי גם בעלי העסקים רק ירוויחו מכך).
 
סביר להניח שהם יתפנו לחולון, בת ים וכו'

עולים לי בראש שני אזורי תעסוקה שבכל אחד מהם יש לפחות מוסך אחד או שניים: רמת החייל והרצליה פיתוח. השאלה היא האם אותם מוסכים יוצרים הפרעה פיזית או אסתטית באותו אזור. אם מדובר במספר מצומצם של מוסכים שיהיו מרוכזים במתחם אחד, "נסתר" ביחס למבני ההייטק הנוצצים - אז לא נראה לי שצריכה להיות בעיה.

צריך גם לזכור שלעיריות יש אינטרס מובהק להחליף מוסכים בבנייני משרדים - ארנונה, היטלי השבחה...
 

ש מים

New member
תכנון, אינטרסים כלכליים ומה שבינהם

אני לא מכיר את האזורים עליהם אתה מדבר, אבל לדעתי - הן אנחנו, כמתכננים והן עיריית ת"א(!) צריכים לשאול מספר שאלות:
1. אנחנו צריכים לתהות "האם נעשתה בדיקה פרוגרמטית?" (סביר להניח שלא...) לגבי השאלה איפה והאם יש מקומות פנויים לאיכלוס המוסכים הללו. את השאלה הזו צריכה להעלות לדעתי הוועדה המחוזית/משרד התמ"ת...
2. בניגוד לדברים שכתבת, אני סבור שלעירייה צריכות להיות גם מחוייבויות נוספות, מעבר להכנסות. אחת החשובות בהן היא "לספק את צורכי הציבור החי בישוב". מוסכים - מה לעשות - הם עדיין צורך חיוני בת"א (כל עוד לא עוברים התושבים לתחבורה ציבורית...).
 
למעלה