הייה דייקן
New member
האם חשוב להתעקש על כיתה קטנה בפסיכומטרי?
אחת הסוגיות שמעסיקה את משרד החינוך לאחרונה היא "מחאת הסרדינים" - דרישת ההורים להקטין את מספר התלמידים בכיתות.
מדובר בהחלטה כלכלית ופדגוגית חשובה מאוד גם עבור מכוני פסיכומטרי:
האם לבחור בכיתה קטנה אך להתפשר על שכר המורים ואיכותם? או שמא כדאי דווקא להגדיל את מספר התלמידים בכיתה כדי להשאיר כסף בתקציב למשיכת מורים מצטיינים?
דו"ח של מבחן פיז"ה הבודק את יכולותיהם של בני 15 ברחבי העולם במתמטיקה, קריאה, מדעים ופתרון בעיות ניסה להשיב על השאלה.
הדו"ח קובע שכדי לשפר את ביצועי התלמידים כדאי לתעדף את העלאת איכות המורים על פני הקטנת גודל הכיתות. תוצאות המחקר עולות בקנה אחד עם מחקרים דומים שנעשו בעבר.
כך למשל יפן וקוריאה הן שתי מדינות שמעדיפות להשקיע באיכות המורים יותר מבגודל הכיתה.
לשתי המדינות ציון ממוצע גבוה ואחוז מצטיינים גבוה לצד אחוז נכשלים נמוך בכל התחומים שנבדקו.
אחת הסוגיות שמעסיקה את משרד החינוך לאחרונה היא "מחאת הסרדינים" - דרישת ההורים להקטין את מספר התלמידים בכיתות.
מדובר בהחלטה כלכלית ופדגוגית חשובה מאוד גם עבור מכוני פסיכומטרי:
האם לבחור בכיתה קטנה אך להתפשר על שכר המורים ואיכותם? או שמא כדאי דווקא להגדיל את מספר התלמידים בכיתה כדי להשאיר כסף בתקציב למשיכת מורים מצטיינים?
דו"ח של מבחן פיז"ה הבודק את יכולותיהם של בני 15 ברחבי העולם במתמטיקה, קריאה, מדעים ופתרון בעיות ניסה להשיב על השאלה.
הדו"ח קובע שכדי לשפר את ביצועי התלמידים כדאי לתעדף את העלאת איכות המורים על פני הקטנת גודל הכיתות. תוצאות המחקר עולות בקנה אחד עם מחקרים דומים שנעשו בעבר.
כך למשל יפן וקוריאה הן שתי מדינות שמעדיפות להשקיע באיכות המורים יותר מבגודל הכיתה.
לשתי המדינות ציון ממוצע גבוה ואחוז מצטיינים גבוה לצד אחוז נכשלים נמוך בכל התחומים שנבדקו.