האם טוב לשלב טיפול התנהגותי ABA עם טיפולים אחרים
פעמים רבות שואלים אותי האם נכון לשלב טיפול התנהגותי ABA עם טיפולים נוספים.
ישנה נטייה לחשוב כי מי שעובד עם מנתח התנהגות לא צריך לשלב טיפולים פרא פרואיים אחרים וכי אין שום אפשרות לקיים טיפול רגשי והתנהגותי יחד.
אני שוללת טענה זו מכל וכל.
כמנתחת התנהגות אני יודעת לבנות תכניות לקידום והקניית מיומנויות בכל תחום כמעט. עליי להיות מקצועית בבניית תכניות מגוונות, ומתאימות ללקוח שלי.
המומחיות שלנו היא לדעת כיצד ללמד בצורה נכונה, כיצד לנתח כל משימה או מיומנות לחלקיה הקטנים וללמד אותה בצורה טובה. כיצד לנתח מדוע הילד/ בוגר מתנהג בדרך אחת ולא אחרת ולדעת כיצד לזהות מהם התנאים בסביבה שמשמרים/ מגבירים את ההתנהגות.
עליי להיות קשובה לצרכי הילד/בוגר וסביבתו ולדעת להתאים את התכנית ללקוח שלי ולמשפחותו וסביבתו הקרובה.
עם זאת, אין ברשותי את כל הידע. חשוב מאוד להתייעץ ולעבוד בשיתוף פעולה עם בעלי מקצוע אחרים.
עם קלינאית תקשורת שתתן את הידע בתחום הדיבור.
עם מרפאה בעיסוק/ פיזיותרפיט על מנת שיתנו את הידע בפן הפיזיולוגי.
עם מטפל/ת רגשית על מנת שנדע לזהות טוב יותר את צרכיו הרגשיים של הילד/בוגר.
אין שום בעיה לעבוד בצוות רב מקצועי וכך לתאם מטרות, לעבוד יחד על מנת לקדם את הילד/בוגר להשגת מטרותיו.
שיתוף פעולה זה הדרך הטובה ביותר לדעתי.
כמי שחובשת שני כובעים בו זמנית, התנהגותי ורגשי יחד, אני יכולה לומר כי אין כל סתירה בניהם וכי שילובם יחד יוצר אפקטיביות מצוינת יחד עם רגישות ומקום לצרכיו של הילד.
פעמים רבות שואלים אותי האם נכון לשלב טיפול התנהגותי ABA עם טיפולים נוספים.
ישנה נטייה לחשוב כי מי שעובד עם מנתח התנהגות לא צריך לשלב טיפולים פרא פרואיים אחרים וכי אין שום אפשרות לקיים טיפול רגשי והתנהגותי יחד.
אני שוללת טענה זו מכל וכל.
כמנתחת התנהגות אני יודעת לבנות תכניות לקידום והקניית מיומנויות בכל תחום כמעט. עליי להיות מקצועית בבניית תכניות מגוונות, ומתאימות ללקוח שלי.
המומחיות שלנו היא לדעת כיצד ללמד בצורה נכונה, כיצד לנתח כל משימה או מיומנות לחלקיה הקטנים וללמד אותה בצורה טובה. כיצד לנתח מדוע הילד/ בוגר מתנהג בדרך אחת ולא אחרת ולדעת כיצד לזהות מהם התנאים בסביבה שמשמרים/ מגבירים את ההתנהגות.
עליי להיות קשובה לצרכי הילד/בוגר וסביבתו ולדעת להתאים את התכנית ללקוח שלי ולמשפחותו וסביבתו הקרובה.
עם זאת, אין ברשותי את כל הידע. חשוב מאוד להתייעץ ולעבוד בשיתוף פעולה עם בעלי מקצוע אחרים.
עם קלינאית תקשורת שתתן את הידע בתחום הדיבור.
עם מרפאה בעיסוק/ פיזיותרפיט על מנת שיתנו את הידע בפן הפיזיולוגי.
עם מטפל/ת רגשית על מנת שנדע לזהות טוב יותר את צרכיו הרגשיים של הילד/בוגר.
אין שום בעיה לעבוד בצוות רב מקצועי וכך לתאם מטרות, לעבוד יחד על מנת לקדם את הילד/בוגר להשגת מטרותיו.
שיתוף פעולה זה הדרך הטובה ביותר לדעתי.
כמי שחובשת שני כובעים בו זמנית, התנהגותי ורגשי יחד, אני יכולה לומר כי אין כל סתירה בניהם וכי שילובם יחד יוצר אפקטיביות מצוינת יחד עם רגישות ומקום לצרכיו של הילד.